تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سی‌‌ان‌ان و بی‌بی‌سی از جان سرزمین زیبایی چه می‌خواهند؟/ مقر فرماندهی توطئه علیه مادورو کجاست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش ویژه؛
"سی‌‌ان‌ان و بی‌بی‌سی" از جان "سرزمین زیبایی" چه می‌خواهند؟/ مقر فرماندهی توطئه علیه "مادورو" کجاست؟
در حال حاضر شاهد آن هستیم كه رسانه‌های غربی، مغرضانه موضوع "ناآرامی‌های ونزوئلا" را با تیتر خبری "سرکوب دولتی" پوشش می‌دهند و عامدانه خشونت‌های مخالفان دولت تحت حمایت آمریکا را نادیده می‌گیرند.
بخش عمده‌ای از اخبار غول‌های رسانه‌ای مربوط به تظاهرات ونزوئلاست، تظاهراتی با برنامه‌های از پیش نوشته شده که این کشور را در دو هفته گذشته در كانون توجه رسانه‌ها قرار داده است.  در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به تجسس و بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که به راستی چه کسی مسئول ناآرامی‌های ونزوئلا   Tierra de Gracia (سرزمین زیبایی) است؟


به گفته مقامات، تاكنون نزدیك به 14 نفر جان خود را در این اغتشاشات از دست داده‌اند. رسانه‌های بین المللی سعی دارند تا چنین به ما القاء كنند که همه آنچه كه امروز در ونزوئلا شاهد هستیم، ناشی از سرکوب پلیس است كه به نام دولت سوسیالیستی انجام شده است! این در حالیست كه نیمی از قربانیان اغتشاشات ونزوئلا از طرفداران یا ناظران دولت هستند، و شواهد فراوانی وجود دارد كه عناصر خشونت آمیز مربوط به مخالفان است، از جمله به قطع وحشتناک سر یک موتور سوار که به سیم خاردار معترضان ضد دولتی گیر كرده است، می‌توان اشاره داشت. (در شكل زیر مخالفان در حال ایجاد مانع با استفاده از سیم خاردار هستند)





 
در همین حال، دولت در حال بررسی مظنونین دیگر (متهم به قتل ) ، از جمله مقامات امنیتی خود است. یک افسر آژانس اطلاعاتی دولت (SEBIN) پیشتر در ارتباط با تیراندازی (مرگ خوآن مونویا) دستگیر شد، و قبل از آن نیز رئیس آژانس اطلاعات دولت اخراج شده بود.لازم به ذکر است که نیروهای مربوطه تحت دستور ریاست جمهوری بودند و در روز تیراندازی اجازه حضور در خیابان‌ها را نداشتند مگر اینکه افسران آگاهانه و تحت اوامر مهره‌های خارجی تخلف كرده باشند.


یک مورد دیگر ، مرگ مرموزی‌ است كه در همان روز رخ داده است: مرگ دانشجوی 28 ساله و فعال مخالف، "روبرتو ردمن" كه به ضرب گلوله یك فرد ناشناس موتورسوار كشته شد و متعاقبا رسانه‌ها دولت را متهم ساختند!


در یک کنفرانس خبری در روز جمعه، رئیس جمهور مادورو اظهار داشت كه او به کسی دستور یا اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان مخالف دولت را نداده و با این امر از ابتدا مخالف بوده است ( انگشت اتهام اینبار نیز به سوی برخی مهره‌های اطلاعاتی است).  دولت ونزوئلا در حال حاضر مشغول بررسی مرگ غم انگیز ملکه زیبایی 22 ساله "جنسس کارمونا" است، که در اعتراض‌های ضددولتی در شهر والنسیا به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.


به گفته تظاهرکنندگان مخالف دولت، کارمونا ،زمانی كه راهپیمایی مخالفان دولت از سوی هواداران دولت به خشونت انجامید، از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته است. تحقیقات تكمیلی نشان داد كه وی در توده مخالفان و از پشت سر مورد هدف قرار گرفته است ؛ یعنی طرفداران دولت از روبرو به وی شلیك نكرده‌اند!





 
آنچه مسلم است این است که بسیاری از قتل‌های اتفاق افتاده در این تظاهرات در اطراف مقرهای معترضان مخالف رخ داده است. موارد از این قبیل مرگ‌های مشكوك زیاد است. به عنوان مثال یک زن ناشناس از یک حمله قلبی در حین تظاهرات درگذشت چرا كه آمبولانس مامور به انتقال وی به بیمارستان، توسط معترضان از حركت ایستاد و زن بیگناه، جان خود را از دست داد.


قربانی دیگر "آرتورو الکسیس مارتینز"، برادر "فرانسیسکو مارتینز" بود كه به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس كشته شد! 


واقعیت این است كه وضعیت فعلی ونزوئلا آنطور كه سی ان ان و بی‌بی‌سی فرافكنی می‌كنند، نیست! رهبر مخالفان هنریک كاپریلس رادونسكی ادعا می‌کند که 18 نفر از دانشجویان در بازداشت شکنجه شده‌اند، (تبلیغ جناح راست) اما مادورو قویا این ادعا را رد كرده است. در رسانه‌های غربی هرگز به تعهد دولت ونزوئلا به بررسی اتهام خشونت پلیس، عامدانه مانور نداده‌اند. مسئله دیگر اینكه این قبیل رفتارهای خشونت پلیس را پیشتر در انگلستان كه پلیس فروشنده روزنامه "یان تاملینسون" را در تظاهرات گروه هشت لندن كشت و یا کشوری مانند ایالات متحده آمریکا، که در آن پلیس "اسکات اولسن" معترض اوکلند را كشت، شاهد بوده‌ایم، اما هرگز به این شدت از سوی رسانه‌ها پوشش داده نشد!


بر اساس آمارهای موجود، اکثریت قریب به اتفاق افراد كشته شده در ونزوئلا از سال 1999 در خشونت‌های سیاسی، از طرفداران چاوز بوده‌اند. اكنون، پیدا کردن حقایق و تلاش برای تقطیر حقیقت از روایات‌ها و شواهد متناقض رسانه‌های خارجی، در برخی موارد بسیار سخت است. 
 
 نقش عوامل آمریكا در برافروختن آتش "جنگ مدنی ونزوئلا" نیز انكار ناپذیر است. "لئوپولد لوپز"، رهبر اپوزیسیون های رادیکال از حزب "اراده مردم" ، در تصمیمی در خور تامل ، خود را تحویل نیروهای دولتی داد . به راستی چه چیزی باعث اتخاذ چنین تصمیمی شده است؟


 پس از انتشار خبر حکم بازداشت، او در محلی نامشخص مخفی شد، و سپس تلاش داشت به خارج از ونزوئلا فرار كند. پس از آنكه سرویس اطلاعات ملی بولیواری (SEBIN) محتویات یك مكالمه تلفنی را منتشر كرد، وی از تصمیم خود كوتاه آمد. دو مرد در این تماس تلفنی (از آمریكا) در مورد برنامه‌ای برای از بین بردن لوپز و پس از آن انداختن تقصیر به گردن دولت نیکلاس مادورو، صحبت می‌كردند. 


تعدادی از گروه‌های تروریستی كه به ونزوئلا فرستاده شدند ، در صفوف تیم لوپز فعالیت داشتند. مقر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در کاراکاس در مورد برنامه‌های تروریست‌ها اطلاعات كافی در اختیار داشت و هرگز برای حفاظت از لوپز عكس العملی از خود نشان نداد. وی تنها برای خدمت به منافع ایالات متحده بازی داده می‌شد و در نهایت محكوم به "مرگ شیرین" بود. توطئه گران امیدوار بودند «ایثار مقدس » انگیزه‌ای برای تسریع روند بی ثبات سازی این کشور و كشاندن مردم به خیابان‌ها منتهی شود. این ترور به تثبیت موقعیت انریکه كاپریلس، رقیب قدیمی لوپز، در میان صفوف اپوزیسیون‌ها كمك می‌كرد.  


تنش‌ها در ونزوئلا در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. لوپز مشکلات زیادی را برای دولت حاکم ایجاد کرده است. دیوسدادو كابلو روندو، رئیس مجلس شورای ملی ونزوئلا (پارلمان)، شخصا با خانواده لوپز در مورد خطر قریب الوقوع تماس گرفته بود. همسر لوپز در مصاحبه با سی ان ان گفت که این تماس كاملا واقعی بوده است. بدون شک لوپز برای اتفاقات اخیر و كشته شدن مردم گناهكار است چرا که او بود که برای «اقدامات قاطع» فراخوان عمومی داده بود. در حال حاضر  او تحت بازجویی است.


مادورو در سخنرانی اخیر خود اعلام داشت كسانی كه کمک‌های مالی از میامی دریافت می‌كنند، برنامه ریزی برای ترور سیاستمدار لوپز - عامل خود – برنامه‌ها داشتند تا از این طریق به آتش جنگ داخلی ونزوئلا دامن بزنند. مادورو در ادامه افزود، برای فعالیت‌های افراط‌گرایان، شبه نظامیان و قاتلان ، طراحان نقشه میلیون ها دلار بودجه اختصاص داده بودند. با این حال، مادورو گفت: لئوپولد لوپز از سوی دولت محافظت می‌شود.







مادورو با اشاره به اخراج گروهی از دیپلمات‌های آمریکایی از این کشور افزود: آنها با وعده اعطاء ویزا ترجیحی و با استفاده از پوشش کنسولگری برای نفوذ به داخل دانشگاه‌ها و تحریک ناآرامی‌های دانشجویان برنامه‌های خاصی داشتند . 
 
"الیاس" وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت که این سه نفر عبارتند از دبیر دوم ماری مك كاسكر ، معاون کنسول جفری گوردون السن و کریستوفر لی کلارک . 


برخی سیاستمداران ونزوئلا به اتفاق آرا بر این باورند كه سفارت ایالات متحده در کاراکاس مرکز هماهنگ کننده اصلی توطئه ضد دولتی است.







هدف استراتژیک واشنگتن اعمال کنترل بر ثروت ونزوئلا  و منابع معدنی آن است. ماموریت توطئه گران لرزش پایه‌های رژیم و رهبری آن، اول از همه نیکلاس مادورو ، رئیس جمهور جانشین هوگو چاوز است. بی شك واشنگتن به دنبال دامن زدن به یک جنگ خونین داخلی در ونزوئلا ست تا از این طریق مداخلات آتی خود را توجیه نماید. نیروهای فرماندهی جنوبی ایالات متحده در حال حاضر در مرز ونزوئلا (در کلمبیا ) ، کشورهای امریکا مرکزی و کارائیب مستقر شده اند...   


جنگ اقتصادی پس از روی كار آمدن دولت چاوز شروع و تا حال حاضر ادامه دارد و این مسئله نیز ریشه در عوامل خارجی دارد. نزدیك به 80٪ از رسانه‌های ونزوئلا متعلق به مخالفان دولت است و این برای مادورو بسیار چالش برانگیز است چرا كه تهمت ضددولتی هرگز متوقف نمی‌شود. 





انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن