تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803861197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از وضع موجود تشکل ها راضي نيستم/ کارگران در زمره يارانه بگيران باقي مي مانند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۵۴ب.ظ)
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي: از وضع موجود تشکل ها راضي نيستم/ کارگران در زمره يارانه بگيران باقي مي مانند وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه کارگران و حداقل‌بگيران در زمره يارانه بگيران نقدي باقي مي‌مانند گفت: دولت تصميم دارد با کاهش تورم قدرت خريد کارگران را حفظ کند.
به گزارش خبرنگارخبرگزاري موج علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با حضور در همايش ملي سه جانبه مزد و بهره‌وري که با حضور تشکل‌هاي کارگري و کارفرمايي تشکيل شد با تاکيد بر اينکه از وضعيت موجود تشکل‌ها راضي نيستم، گفت: تمايل داريم که تشکل‌ها بيش از آنچه هست گسترش پيدا کندو50 درصد خانواده تأمين اجتماعي عضو اين تشکل‌ها باشد.
وي با اشاره به اينکه حمايت از تشکل‌ها را در برنامه خود دارم ادامه داد: معتقدم که اگر تشکل‌ها گسترش يابد ميزان تفاهم‌ها نيز بيشترخواهد شد ضمن اينکه در حال حاضر ۱۲ ميليون نفر عضو خانواده تامين اجتماعي هستند که از اين تعداد حداقل ۶ ميليون نفر بايد عضو تشکل‌ها باشند.
وي گفت: تشکل‌ها ميانجي‌هاي بزرگ اجتماعي هستند و گفت‌وگو بايد به عنوان اساس يک جامعه سالم از اين طريق افزايش پيداکند چرا که در صورت گسترش تشکل‌ها ميزان تفاهم اجتماعي نيز افزايش پيدا مي‌‌کند.
ربيعي با بيان اينکه تاکيد بسيار زيادي بر افزايش گفت‌وگوي اجتماعي براي حل مسائل و مشکلات دارم، بيان کرد: ضرورت گفت‌وگوي اجتماعي براي حل مسائل اجتماعي و مسئله کار اهميت ويژه‌اي دارد و اجتناب‌ناپذير است
وي با بيان اينکه احساس مي‌کنم هنوز اشتغال و حفظ سطح اشتغال به يک گفت‌وگوي ملي بزرگ تبديل نشده است، گفت: با ورود 4.5 ميليون نفربه بازار کار در آينده نزديک با پديده کارگران دانشي روبه‌رو مي‌شويم که انتظار متفاوتي از شغل دارند؛ بنابراين بايد بيش از اين در مورد حمايت از کار در جامعه صحبت کنيم.
ربيعي با تاکيد بر اينکه حفظ کار بايد به جنبش عظيم اجتماعي تبديل شود اظهار کرد: در صورتي که حفظ اشتغال موجود صورت گيرد تمام کارها در جامعه به خوبي انجام خواهد شد.
وي افزود:در آينده اي نه چندان دور داشتن يک شغل در يک خانواده کفايت نخواهد کرد ومزد هيچگاه مسأله ساده‌اي نبوده و همواره با چالش و چانه ‌زني در اغلب کشورها مواجه است.
وي با بيان اينکه، دستمزد بايد به گونه‌اي تعريف شود که به شغل کمتر منجر نشود گفت: اثر تورمي هم بايد در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد چون در جامعه‌اي که تورم به طور افسار گسيخته بالا مي‌رود هيچ نسبتي بين مزد و تورم وجود ندارد.
ربيعي گفت: دولت‌ها همواره کاهش و افزايش تورم را ديکته کرده و در راستاي آن، جامعه حرکت کرده است.

فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها شوک ‌آور نيست
ربيعي با بيان اينکه سياست‌هاي اعمال شده در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به هيچ وجه شوک‌آور نيست، گفت: براي مبارزه با فقر و نابرابري به سياست‌هاي منسجم نياز داريم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه کساني که از يارانه انصراف مي‌دهند به نفع اشتغال پيش مي‌روند که از قشر برخوردار جامعه درخواست داريم به نفع اشتغال و کم درآمدها از دريافت يارانه انصراف دهند.
وي ادامه داد: ابعاد ديگر مزد در بحث اشتغال است. مزد بايد به گونه‌اي تعيين شود که منجر به کاهش شغل موجود نشود.
وي خاطرنشان کرد: هرتصميمي که براي ميزان دستمزد با سه‌جانبه‌گرايي حاصل شود، سياست دولت بر اين است که تورم سال بعد آن را تحت تأثير قرار ندهد.
وي تاکيد کرد: در بحث مزد دو نوع رقابت وجود دارد اول بين صاحبان واحد کسب و کار است از آنجايي که عرضه و تقاضا در بازار کار هيچگاه يکسان نبوده است و رقابتي بين نيروي کار وجود نداشته است.

رسيدن به نرخ تورم ۲۵ درصدي در سال آينده يکي از برنامه‌هاي دولت است
ربيعي با بيان اينکه رسيدن به نرخ تورم ۲۵ درصدي در سال آينده يکي از برنامه‌هاي دولت است گفت: با بهبود شرايط بين المللي قصد داريم تعادلي را در بازار کار، حفظ قدرت خريد کارگر و ارتقاي سطح معيشت کارگران داشته باشيم.
وي بيان کرد: ارتقاي استاندارد زندگي در کنارمزد، افزايش سطح رفاه اجتماعي و توسعه، از بين بردن فقر و نابرابري از ديگر برنامه‌هاي دولت است.
ربيعي تاکيد کرد: حفظ قدرت خريد کارگر را با سياست کنترل تورم در برنامه داريم که سياست‌هاي رفاهي در بخش تامين اجتماعي و بيمه‌هاي درماني در حاشيه شهري در دستور کار داريم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي حفظ قدرت خريد جامعه را يکي از سياست هاي اصلي دولت دانست و افزود: دولت تصميم دارد قدرت خريد جامعه را با برنامه‌ريزي هايي مانند کاهش نرخ تورم حفظ کند. اکنون سياست‌هاي خارج از رکود را در برنامه داريم که اين سياست‌ها به تمامي دستگاه‌ها ابلاغ شده و دستگاه‌ها موظف هستند که هر اقدامي را در جهت ايجاد شرايط خارج از رکود انجام دهند.

ارائه دفترچه درماني حاشيه‌نشينان تا قبل از فرارسيدن عيد
وي با اشاره به برنامه دولت براي حمايت از حاشيه‌نشينان شهري، کارگران بخش کشاورزي و افرادي که فاقد دفترچه بيمه هستند گفت: برنامه ما براي بيمه شدن اين افراد قبل از عيد اعلام مي‌شود
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه سطح بيمه‌اي کارگران کشاورزي بسيار نازل است افزود: يکي از برنامه‌هايي که به شدت دنبال مي‌کنيم ارائه دفترچه به آن دسته از افرادي است که فاقد يک دفترچه درماني هستند که قصد داريم تا قبل از فرارسيدن عيد اين موضوع را انجام دهيم.
ربيعي با اشاره به بالا بردن ارزش بيمه تامين اجتماعي افراد بيان کرد: به سمتي پيش مي‌رويم که آن دسته از افرادي که خارج از جيب خود پول صرف هزينه درمان مي‌کنند ديگر با داشتن دفترچه بيمه مشکلاتشان برطرف شود .
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اينکه موضوع کار شايسته را در سال آينده محقق مي‌کنيم گفت: يکي از مباحثي که منجر به تحقق اقتصاد مقاومتي مي‌شود توجه به کارآفريني است که در اين زمينه قدم هاي بسياري برداشته‌ايم. براي ايجاد تعادل در تامين اجتماعي تلاش مي‌کنيم تا سطح بيمه‌اي افراد بهبود يابد.
وي با اشاره به برنامه مزدي دولت گفت: حفظ اشتغال موجود، جلوگيري از بيکاري و حفظ قدرت خريد کارگر از اهداف بسته مزدي دولت است که در قالب سه جانبه ارائه خواهيم کرد.
ربيعي ادامه داد: صيانت از نيروي کار ، سازگاري با شرايط اجتماعي و حفظ قدرت خريد کارگر از ديگر برنامه‌هايي است که به آن توجه خواهيم کرد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: اين وزارتخانه هيچ اعمال سياستي براي شکل گرفتن يا نگرفتن يک تشکل انجام نمي‌دهد و سياست مداخله در اين وزارتخانه وجود ندارد.
وي ادامه داد: سال آينده موضوع کار شايسته را به عنوان يک مسأله جدي در دستور کار خواهيم داشت و همچنين تلاش مي‌کنيم کارگران در گروه يارانه‌بگيران قرار گيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن