تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور در حوزه‌های علمیه واجب کفایی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین نکونام:
حضور در حوزه‌های علمیه واجب کفایی است خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با توصیه به خانواده‌ها جهت استفاده از زمان نام‌نویسی حوزه های علمیه برادران و خواهران که تا 25 اسفندماه ادامه دارد، گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام و نیاز مبرم به حضور روحانیت در همه عرصه‌ها، اگر نگوییم که حضور در حوزه های علیمه واجب عینی است، باید بگوییم که واجب کفایی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار با مجموعه مرکز مدیریت حوزه های علمیه این استان، ضمن تشکر از ابراز محبت اقشار مختلف مردم استان در ایام بستری شدن وی در منزل، با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام، اظهار داشت: اگر عالم، قدردان خود باشد، نه تنها فرشتگان، بلکه همه هستی زیر پای او بال می گستراند و متواضعانه در برابرش خشوع می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: اگر علم در ظرف و جهت خودش قرار گیرد و عالم از علم راستین برخوردار باشد و علم و عالم در هم آمیخته شود، جایگاه این دو امر به هم پیوند خورده، به خوبی ترسیم و مقام و منزلت آن روشن می شود.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که علمی رساننده انسان به مقام و منزلت نهایی است که پیامبران الهی برای بشریت به ارمغان آوردند، تصریح کرد: اگر عالم به چنین علمی دست پیدا کرد، به یقین همه امور بر وفق مرادش خواهد بود و دیگر امری برخلاف نظرش صورت نمی پذیرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به استعدادها و توانمندی های استان در این جهت، خاطرنشان کرد: این استان از جهات مختلف دارای ظرفیت است که اگر زمینه رشد استعدادها فراهم شود، به یقین نقشی که اسلام از انسان می خواهد، به خوبی بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، وجود ابزار لازم برای ظهور و بروز استعدادها را ضروری عنوان کرد و گفت: توصیه بنده به هم استانی هایمان این است که اگر می خواهند استعدادهای درونی فرزندانشان به خوبی شکوفا و در جهت درست به کار گرفته شود، از حوزه های علمیه و مکتب امام صادق(ع) و امام باقر(ع) غافل نشوند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، قرار گرفتن در مکتب امام صادق(ع) را راز قدردانی از نعمت های الهی دانست و تأکید کرد: جوانان و نوجوان باید خود را برای ورود به حوزه های علمیه مهیا سازند چرا که سعادت حقیقی با حضور در این مکتب تضمین می شود.
 
این مقام مسؤول، خطاب به جوانان و نوجوان اظهار داشت: برای ورود به حوزه های علمیه به اشخاص نگاه نکنید؛ به مکتب توجه کنید چرا که همه نیازهای بشری در سایه این مکتب دیده شده است که هیچ جای دیگری برای پاسخ به آن ها و ورود انسان وجود ندارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که همه نیازهای بشری در سایه قرآن، معارف الهی و مکتب اهل بیت(ع) برآورده می شود، اظهار داشت: بهترین راه رسیدن به این معارف الهی هم در سایه قرار گرفتن در مسیر روحانیت محقق می شود.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که همه مشاغل، خدمت به بشریت است و در نزد پروردگار نیز جایگاه خاص خود را دارند، ابراز داشت: همه مشاغل و رشته ها نزد خداوند متعال عزیزند اما قرار گرفتن در مکتب امام صادق(ع) راهی بدون واسطه با معارف الهی است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که امام راحل و بسیاری از مراجع تقلید، پرورش یافتگان این راه و مسیر هستند، اظهار داشت: وجود مبارک رهبر معظم انقلاب، یکی از مؤثرترین نمونه های تربیت شده مکتب صادق آل رسول است.
 
وی در ادامه با توصیه به خانواده ها جهت استفاده از زمان ثبت نام حوزه های علمیه برادران و خواهران که تا 25اسفندماه ادامه دارد، اذعان داشت: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام و نیاز مبرم به حضور روحانیت در همه عرصه ها، اگر نگوییم که حضور در حوزه های علیمه واجب عینی است، باید بگوییم که واجب کفایی است.
 
این مقام مسؤول در ادمه ضمن گلایه از نبود زیرساخت های مناسب جهت حوزه های علمیه استان، تصریح کرد: متأسفانه زیرساخت های حوزوی این استان بسیار ضعیف است و با این امکانات، نمی توان پاسخگوی نیازهای جامعه در این راستا باشیم.
 
مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از آن جایی که بر آن هستیم که همه دوره های سطح به صورت کامل در استان صورت گیرد و همچنین روحانیت استان از کرسی های خارج بهرمند شوند، اما نبود زیرساخت های مناسب حوزوی این امکان را نمی دهد و این خود عاملی برای مهاجرت طلاب و روحانیان استان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به درخواست های دو سال پیش از مسؤولان استانی جهت واگذاری زمین مناسب به این امر مهم، خاطرنشان کرد: هر چند در دولت قبل مصوباتی در این راستا صورت گرفت، اما با گذشت دو سال از آن درخواست، هنوز زمینی به این امر اختصاص داده نشده است که این جای تأسف دارد.
 
وی با تأکید بر این که مسؤولان استان و به ویژه متولیان اداره کل راه و شهرسازی باید نگاه ویژه و خاص به این موضوع داشته باشند، افزود: مسؤولان بدانند، نگاه تنگ نظرانه به این موضوع، خیانت به اسلام و قرآن است که به هیچ وجه بخشودنی نیست.
 
امام جمعه شهرکرد در پایان راز نجات استان از این بن بست را در ساخت مجتمع بزرگ حوزوی بیان کرد و گفت: اگر مسؤولان با نگاه باز به این مهم توجه کنند، به یقین با زیرساخت های بلند مدتی که برای حوزه های استان دیده شده است، تا سال های متوالی دیگر در این زمینه مشکل نخواهیم داشت./9457/پ201/س



۱۳۹۲/۱۲/۱۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن