تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819058016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: امنیت مرزها در گرو توسعه پایدار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: امنیت مرزها در گرو توسعه پایدار است بجنورد - ایرنا - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها با توسعه همه جانبه و پایدار زیرساختهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی می توان به امنیت دائمی مرزها در برابر ناامنی رسید.


ˈعبدالرضا عزیزیˈ روز یکشنبه در ˈهمایش منطقه ای توسعه پایدار امنیت مرزیˈ در شیروان افزود: هر اقدام دیگری برای جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی انسان، سوخت، مواد مخدر، کالا و ارز نتایج غیرپایدار و مقطعی خواهد داشت.
وی با ضروری خواندن تامین امنیت مرزی این امر را دارای اهمیت راهبردی و مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب برشمرد.
او تقویت مرزبانی، استفاده از نیروهای متخصص، افزایش کمی و کیفی ماموران مرزی، انسداد فیزیکی مرز برای جلوگیری از قاچاق، تقویت پاسگاهها به منظور پایش مستمر مرزها، استفاده از ابزارهای نوین و ایجاد شبکه های منسجم را از راهکارها برای تقویت مرزها دانست.
استادیار دانشگاه علوم انتظامی امین نیز در این همایش گفت: در تاریخ معاصر با پدیده غفلت از مرزها روبه رو بوده ایم و امروز همچنان بخشی از این پدیده گریبانگیر ما است.
ˈمحمد نائب پورˈ افزود: یکی از مهمترین قراردادهای ایران با همسایگان ˈعهدنامه آخالˈ می باشد که فجایع آن به مراتب بالاتر از بقیه قراردادها بوده است.
وی گفت: به موجب این عهدنامه ایران یک میلیون و 186 هزار و 500 کیلومتر مربع از زمینهای خود را از دست داد.
او ادامه داد: ایران در ˈعهدنامه های گلستان و ترکمنچایˈ 180 هزار کیلومترمربع زمین خود را از دست داد اما شرایط سخت موجب پذیرش عهدنامه آخال شد که هنوز شناخت و اطلاعات کافی از آن در منابع تاریخی وجود ندارد.
استادیار دانشگاه علوم انتظامی امین افزود: پیشرفت و توسعه کشور در سایه امنیت به دست می آید.
فرمانده مرزبانی خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: دشمن برای ایجاد ناهماهنگی در مرزهای کشور در طول 35 سال گذشته برنامه ریزیهای زیادی کرده و تلاش دارد با افزایش ورود قاچاق کالا، انسان، سوخت، مواد مخدر و تقویت گروههای تروریستی ایجاد ناامنی کند.
سرهنگ ˈقربانعلی داوطلبˈ با بیان این که خراسان شمالی دارای مرزهای امن و آرام است افزود: باید در امنیت مرزها کوشا بود زیرا اگر بی توجهی شود امنیت پایدار محقق نمی شود و این امر نیازمند نگاه کارشناسی ویژه به این حوزه است.
وی گفت: اگر توسعه پایدار مورد توجه ویژه قرار گیرد در آینده شاهد کمترین همگرایی بین مرزنشینان ایران با ساکنان آن سوی مرزها خواهیم بود.
300 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش یک روزه منطقه ای توسعه پایدار امنیت مرزی خراسان شمالی رسیده است.ک/2
7186/623/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن