تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802448046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد وزیر علوم برای تشکیل سازمان ملی حقوق و مالکیت فردی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشنهاد وزیر علوم برای تشکیل سازمان ملی حقوق و مالکیت فردی تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت از حقوق مالکیت فکری پیشنهاد داد که سازمان ملی حقوق و مالکیت فکری به منظور انجام کارهای کارشناسی در کشور تشکیل شود.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا دکتر رضا فرجی دانا روز یکشنبه در بیست و هفتیمن جشنواره بین المللی خوارزمی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: علاوه براین نبود قانون جامع حمایت از حقوق مالکیت فکری یکی از مشکلات موجود در این زمینه است که باید برای رفع آن اقدام شود.
وی ادامه داد: در نقشه جامع کشور یکی از وظایفی که بر عهده وزارت علوم گذاشته شده است حمایت از حقوق مالکیت فکری است و امیدوارم با تشکیل سازمان ملی حقوق و مالکیت فکری این وظیفه خطیر به خوبی انجام شود.
فرجی دانا افزود:حضور رییس جمهوری در جشنواره خوارزمی نشانه عنایت ویژه دولت به گفتمان علمی است. گفتمانی که باید به گفتمان غالب تبدیل شود.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم در دولت یازدهم تکمیل زنجیره تبدیل علم به ثروت است. اگر به اولین حلقه از این زنجیره نگاه کنیم متوجه می شویم که در دوران پس از انقلاب اسلامی دستاورد ارزشمندی در این زمینه داشته ایم. به طوری که شمار مقالات انتشار یافته از نتیجه کارهای پژوهشی در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 700 مقاله بود. این در حالی است که امسال بیش از 25 هزار مقاله علمی - پژوهشی به چاپ رسیده که این دستاورد قابل توجهی است.
وزیر علوم ادامه داد: اخیرا در مورد تولید علم کشور و ثبت آنها در عرصه جهانی انقلابی صورت گرفته است. اگر به تولید علم به عنوان حلقه اول نگاه کنیم متوجه می شویم که چاپ مقاله هدف کار نیست بلکه هدف دستیابی به نتیجه است.
فرجی دانا خاطرنشان کرد: اگر به چاپ مقالات علمی و تشویق پژوهشگران به انتشار مقالات نگاه کنیم متوجه می شویم که هدف ما از این کار این است که دستاوردهای پژوهشی را در عرصه های مختلف در معرض نقد دیگران قرار دهیم تا بتوانیم دستاورد خود را محک بزنیم.
وزیر علوم افزود: البته در این عرصه از برخی بد اخلاقی ها نیز مطلع هستیم اما اگر وجود این بد اخلاقی ها باعث شود که کل دستاورد را زیر سوال ببریم، بی انصافی است.
فرجی دانا با تاکید بر مورد توجه قرار دادن اخلاق پژوهش گفت: پژوهش باید بر پایه تقاضای صنعت و جامعه انجام شود.
وی یاداور شد که هم اکنون در زمینه حلقه اول زنجیره تولید علم کارهای مهمی انجام شده و برای تداوم این فعالیت ها برنامه ریزی شده است .
وی ادامه داد: در بخش تبدیل علم به ثروت نیز کارهای مختلفی در کشور صورت گرفته که از آن جمله تاسیس 34 پارک علم و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی، تاسیس 135 مرکز رشد در دانشگاه، پارک های علمی و تحقیقاتی و نقاط مختلف کشور است.
وزیر علوم همچنین به ایجاد آزمایشگاه های علمی و مرجع اشاره کرد و گفت که برای فاز تجاری سازی محصولات و افرادی که می خواهند در زمینه تجاری سازی فعالیت کنند، برنامه ریزی شده است تا علم در کشور به ثروت تبدیل شود.
فرجی دانا در مورد اهمیت شرکت های دانش بنیان در حلقه تبدیل علم به ثروت گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه های مختلف از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.در این میان نقش دانشجویان دکترا به عنوان یکی از محورهای توسعه آموزش عالی مورد تاکید است زیرا به دوره دکترا باید به عنوان یک فرصت نگاه شود و دانشجوی دکترا باید کارهای پژوهشی را با جدیت دنبال کند.
وی افزود: این دانشجویان باید با نوآوری به پژوهش بپردازند و کار کیفی بالاتر را با هزینه های کمتر انجام دهند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشجوی دوره دکترا باید دغدغه ای از لحاظ هزینه معیشتی نداشته باشد و باید او را از نظر مالی پشتیبانی کرد.
جشنواره بین المللی خوارزمی به عنوان یکی از سرآمدترین جشنواره های علمی و پژوهشی در کشور شناخته شده است .
درجشنواره امسال از 24 طرح برگزیده در 17رشته تقدیر شد.
787 طرح به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی ارسال شد که از این تعداد، 126 طرح از دانشمندان 38 کشور جهان بود.
از این میان، 56 طرح به هیات داوران جشنواره ارایه شد که 16 طرح آن متعلق به دانشمندان ایرانی مقیم کشور، 5 طرح از بخش خارجی و 3 طرح از دانشمندان ایرانی مقیم کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند.
برگزیدگان خارجی، از دانشمندان کشورهای آلمان، انگلیس، استرالیا، چین و مجارستان بودند.
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی هرساله با هدف تجلیل و قدردانی از پژوهشگران و فناوران در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود .
علم(3)**2038**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن