تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802796427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت 5ساله شکار در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ممنوعیت 5ساله شکار در کشور
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: «ماموریتی به دفتر حفاظت و صید و شکار داده‌ایم که موضوع تنفس حیات‌وحش را در سال آینده بررسی کنند. بر همین اساس قرار است شکار حیات وحش به مدت پنج‌سال و شکار پرندگان به مدت سه‌سال در کشور متوقف شود.»

شرق: این خبر برای طبیعت و حیات‌وحش ایران که سال‌هاست از لوله تفنگ شکارچی‌ها آسیب‌های بسیاری دیده خبری بسیار مهم و تعیین‌کننده است. در طول ماه‌های همین امسال که حالا به روزهای آخرش رسیده خبر کشته شدن دست‌کم 10پلنگ نادر ایرانی از سوی رسانه‌ها منتشر شد؛ مرگ‌هایی که بیشتر آنها را گلوله‌های شکارچی‌ها رقم زدند.
احمدعلی کیخا، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست این خبر را روز گذشته در نشست خبری‌ای که به مناسبت نزدیک‌شدن به سوم ماه مارس (12 اسفند) مصادف با تاریخ پذیرش کنوانسیون سایتیس، روز جهانی حیات‌وحش از سوی ایران ترتیب داده شده بود، اعلام کرد. آن‌گونه که این مقام دولتی اعلام کرده است: «مسوولان محیط‌زیست تاکنون بررسی‌های زیادی در زمینه حیات‌وحش کشور انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که برای حفظ حیات‌وحش کشور باید به مدت پنج‌سال به حیات‌وحش و به مدت سه‌سال به پرندگان در کشور استراحت داده شود و در این مدت شکار ممنوع خواهد بود.» معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین تصریح کرد: «در حال حاضر در کشور ما شکار و صید غیرمجاز وجود دارد که به این معنی است که نمی‌توان تقاضای صید و شکار را در جامعه نادیده گرفت و باید برای آن فکری کرد.» علاوه بر او مسعود عالی‌خانی، مدیرکل اداره حفاظت و مدیریت صید و شکار نیز در این مورد تاکید کرد: «در حال حاضر اتاق فکری در مورد وضعیت صید و شکار در سازمان محیط‌زیست کشور تشکیل شده که کارشناسان و مسوولان در این مرکز برای وضعیت صید و شکار تصمیم‌گیری می‌کنند.»
گفته می‌شود این اتاق فکر از 25نفر از استادان دانشگاه در رشته‌های مختلف محیط‌زیست، اکولوژیست، اخلاق، جامعه‌شناسی، اقتصاد و فقه تشکیل شده و در آن موضوع شکار و صید و اینکه صید باید باشد یا نه و اگر باشد چگونه اجرا شود، مورد بررسی قرار گرفت. عالی‌خانی اظهار کرد: اعضای این اتاق فکر به این نتیجه رسیده‌اند که باید شکار در گونه‌های مختلف جانوری به مدت پنج‌سال و پرندگان به مدت سه‌سال متوقف شود اما هنوز این تصمیم‌گیری مکتوب نشده است.
در همین حال بر اساس اعلام کیخا از ابتدای امسال تاکنون از سوی سازمان محیط‌زیست 357مجوز شکار صادر شده که از این تعداد 157مجوز ویژه بوده؛ یعنی برای مناطق حفاظت‌شده صادر شده است. وی تاکید کرد: قطعا گرایش مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست به سمت صدور مجوز شکار و صید نبوده و اگر مجوزی صادر شده در راستای حفاظت از حیات‌وحش بوده است.
او همچنین در رابطه با دیگر اقدامات انجام شده با هدف کنترل شکار در کشور گفت: با وزارت دفاع مکاتبه کردیم تا خط تولید سلاح‌های شکاری را متوقف کند و آنان قول دادند و امیدوارم این کار عملی شود.
ارایه آمار، بخش دیگری از گفته‌های روز گذشته معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست بود: «در ایران با توجه به اینکه تنوع قابل ملاحظه‌ای در زیست‌بوم‌های منطقه وجود دارد هزارو140گونه جانوری داریم که 74 گونه آن در معرض انقراض قرار دارد.» معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به مرگ‌ومیر هزارو218 گوشتخوار بزرگ طی سال‌های 85 تا 91 اظهار کرد: «41‌درصد این مرگ‌ومیرها مربوط به گوشتخواران است که از همین 41‌درصد، 498 راس یعنی 70‌درصد نیز بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند.»





1392/12/11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن