تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804022343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصرار خودروسازان بر حرکت در جاده گرانی/ چه کسی از حقوق مصرف‌کننده حمایت خواهد کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
اصرار خودروسازان بر حرکت در جاده گرانی/ چه کسی از حقوق مصرف‌کننده حمایت خواهد کرد؟

اصرار خودروسازان بر حرکت در جاده گرانی/ چه کسی از حقوق مصرف‌کننده حمایت خواهد کرد؟
با توجه به اینکه خودروسازان همواره در پی افزایش قیمت هستند اما در مقابل به افزایش کیفیت اهمیتی داده نمی‌شود سوالی که در این بین مطرح است اینکه حقوق مصرف‌کننده چه خواهد شد؟ به گزارش نامه نیوز، روزنامه تهران امروز در گزارشی نوشت:

خودروسازان از یکسو در پی گرانی قیمت خودرو داخلی هستند و از سوی دیگر به‌دنبال بالا بردن تعرفه واردات خودرو. این در حالی است که خودروسازان از افزایش کیفی خودرو ساخت داخل هیچ حرفی نمی‌زنند و مثل اینکه قرار نیست هیچ تغییری در کیفیت تولیدات خود به وجود آورند. با این وجود معلوم نیست وضعیت قیمت خودرو در سال آینده به کجا کشیده خواهد شد؟ این در حالی است که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته: «بنای دولت برای قیمت خودرو در سال آینده، کاهش یا افزایش قیمت خودرو در سال 93 نیست بلکه خودروسازان با افزایش تیراژ تولید، قیمت را کنترل خواهند کرد.» «غلامرضا شافعی» در گفت‌وگو با مهر اظهار امیدواری کرده که «با افزایش میزان تولید از یکسو و تامین نقدینگی خودروسازان از سوی دیگر در کنار واگذاری دارایی‌های غیرمولد خودروسازان، بتوان قیمت را در سطح متعادلی نگاه داشت.» به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت «دارایی‌های غیرمولد خودروسازان باید واگذار شود، چراکه در چنین حالتی هزینه‌های سربار کاهش خواهد یافت ولی اینکه قیمت ممکن است کاهش یابد یا تثبیت شود، برای سال آینده باید منتظر شرایط تورم باشیم؛ چراکه به‌طور طبیعی نرخ تورم و افزایش هزینه‌های دستمزد حادث خواهد شد.»



اما آیا این دارایی‌ها واگذار خواهند شد؟

به گفته شافعی، تامین مالی به خود خودروسازان واگذار شده است و دولت تامین منابع مالی خودروسازان را تقبل نمی‌کند؛ البته خودروسازان بنا به استناد قانون مدعی هستند که اگر دولت قیمت را تثبیت می‌کند، باید جبران هزینه کند که تاکنون این ادعا به جایی نرسیده است.



خودروسازان از کیسه مردم خرج نکنند

با توجه به اینکه خودروسازان همواره در پی افزایش قیمت هستند اما در مقابل به افزایش کیفیت اهمیتی داده نمی‌شود سوالی که در این بین مطرح است اینکه حقوق مصرف‌کننده چه خواهد شد؟ چه کسی از حق و حقوق مصرف‌کننده حمایت خواهد کرد؟ یکی از اعضای کمیسیون صنایع معتقد است: «بحث حمایت از حقوق مصرف‌کننده سال‌هاست که به فراموشی سپرده شده است و متاسفانه خودروسازان ما فقط از کیسه مردم خرج می‌کنند.» «بهروز نعمتی» در گفت‌وگو با تهران‌امروز می‌گوید: «در صنعت خودرو پرداختن به کیفیت فراموش شده و این موضوع به اعتقاد من جنبه مدیریتی دارد. مدیران ما به‌اندازه‌ای که به گران کردن هرساله اهمیت می‌دهند متاسفانه به افزایش کیفیت هیچ اهمیتی نمی‌دهند به‌طوری که اگر تعرفه برداشته شود کیفیت خودروهای داخل حتی قابل رقابت با کشورهای همسطح ما هم نخواهد بود.» به گفته این نماینده مجلس،‌ خودروسازان باید هزینه‌های تمام شده خود را از طرق مختلف پایین بیاورند. زیرا همواره آسان‌ترین راه که همان افزایش قیمت است انتخاب می‌کنند و هیچ اهمیتی به‌حق مصرف‌کننده نمی‌دهند. «نعمتی»، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را مهم‌ترین نهادی می‌داند که باید به‌طور جدی به فکر حقوق مصرف‌کنندگان خودرو باشد که متاسفانه هیچ حمایتی از این سازمان که از متولیان امر است دیده نمی‌شود.

سال آینده میزان تولیدات دو برابر خواهد شد

یکی دیگر از اعضای کمیسیون صنایع با اطمینان از افزایش دو برابری میزان تولیدات در سال 93 به تهران‌امروز می‌گوید: «با پیگیری‌هایی که کمیسیون صنایع از خودروسازان ومیزان تولیداتشان داشته است باید بگویم که در این اواخر میزان تولیدات خودرو داخلی کشور به دوبرابر قبل افزایش یافت که البته این میزان تا سال آینده به دوبرابر تولیدات کنونی خواهد رسید.»«علی اکبر ناصری» با گلایه از افزایش قیمت خودروهای داخلی از سال گذشته تاکنون می‌گوید: «مجلس پیگیر است که بحث کیفیت خودروهای داخلی به میزان کمیت آنها باید افزایش یابد زیرا ایمنی برخی خودروهای داخلی، متاسفانه در سطح استاندارد هم نیست که به اعتقاد من نیروی انتظامی هم باید به این مسئله وارد شده و خودروسازان متعهد به افزایش کیفیت تولیداتشان شوند.



خودروسازان همچنان در پی درخواست افزایش تعرفه واردات خودرو

رئیس کمیسیون اصل نود با انتقاد از مونتاژکاری گفته است: انتقاداتی که از ایران ناسیونال وجود داشت، هم‌‌اکنون به نحو دیگری از خودروسازی‌های ایران ظهور کرده است. خودروسازان باید نگاه بلندپروازانه داشته باشند و منفعت‌جویی کوتاه مدت را کنار بگذارند به نحوی که بتوانند صاحب برند شوند. نگاه خودروسازان در حال حاضر نگاه انتفاعی و درآمدی است و می‌خواهند منافع سهامداران را تامین کنند که این یک اشکال بزرگ است.روز گذشته در مراسم رونمایی از چهار محصول گروه بهمن، علی پورمختار با انتقاد از خودروسازان گفته: خودروسازان داخلی هم‌‌اکنون با مشکلات خاصی مواجه هستند و بر همین اساس، انتقاد از خودروسازان نباید بدون توجه به شرایط ویژه کشور باشد. البته این را هم باید در نظر داشت که در سال‌های گذشته که نه خبری از تحریم بود و نه محدودیت وجود داشت، باز هم شاهد مونتاژ کاری خودروسازان بودیم. هم‌‌اکنون روند فعالیت خودروسازان به نحوی است که همان انتقاداتی که از ایران ناسیونال وجود داشت، به نحو دیگری ادامه یافت و تنها اسامی عوض شده به نحوی که CKD و SKD جای خود را به مونتاژ کاری داده است.همچنین در این مراسم محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفته: این سوال جدی هم‌‌اکنون پیش روی خودروسازان قرار دارد که اگر انرژی ارزان نبود، قیمت محصولات ایرانی چه رقمی در بازار بود. قیمت تمام شده خودرو در ایران بالاست و اگر قیمت انرژی واقعی شود، این نکته مطرح است که آیا فردی رغبت می‌کند تولید ایرانی بخرد؟



بهبود در صنعت خودرو پس از رفع تحریم‌هاا

جالب اینکه هاشم یکه‌زارع روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از محصولات جدید گروه بهمن در جمع خبرنگاران گفته: «اثرات رفع تحریم بر صنعت خودروسازی کشور را در اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده خواهیم دید. ما به‌دنبال کاهش قیمت خودرو هستیم، اما این مسئله نیازمند گذشت زمان است.با افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه تولید نیز بالا می‌رود. مدیریت قیمت مواد اولیه، ساده‌سازی فرایند تولید و هزینه‌های سر بار تولید می‌تواند قیمت تمام شده خودرو را کاهش دهد،در این شرایط کاهش در قیمت خودروها صورت نمی‌گیرد، اما این بهبود در زمینه کیفیت، مشخصات فنی و محصولات جدید دیده خواهد شد.»





1392/12/11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن