تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819736286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به تحولات اوکراین در چند ساعت گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به تحولات اوکراین در چند ساعت گذشته تهران - ایرنا - هر چند ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین بدنبال افزایش اعتراضات مردم علیه وی در میدان استقلال کی یف از سمت خود کناره گیری کرد و راهی روسیه شد، اما بحران در این کشور هنوز پایان نیافته و تحولات نشان از بحرانی تر شدن اوضاع اوکراین دارد.


همزمان با هشدارهای واشنگتن به مسکو در باره هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین و منطقه خودمختار کریمه، کرملین امروز شنبه اعلام کرد که شورای فدراسیون روسیه (مجلس)اعزام نیرو به منطقه ˈکریمهˈ اوکراین را تصویب کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: اعزام نیروهای روسیه به اوکراین برای برقراری ثبات و آرامش در کریمه امروز در مجلس به تصویب رسیده است.
بنابر این گزارش، شرایط اوکراین بحرانی است و زندگی شهروندان روس و نیروهای ارتش فدراسیون روسیه در کریمه به مخاطره افتاده است.
رویترز در بخش دیگری از این گزارش اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکنون به طور آشکار در باره بحران در اوکراین اظهار نظر نکرده است.
البته این خبر در حالی مخابره می شود که یک مقام روسیه استفاده فوری از نیروهای روسی را در خاک اوکراین رد کرد.
رویترز در این باره گزارش داد: گریگوری کاراسین معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که رای شورای فدراسیون که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اجازه می دهد از نیروهای روسی در اوکراین استفاده کند بدین معنی نیست که چنین اقدامی فوری انجام خواهد شد.
وی افزود: موافقت شورای فدراسیون روسیه با استفاده از نیروهای روسی در خاک اوکراین بدین معنی نیست که از این حق فورا استفاده خواهد شد.
از سوی دیگر خبرگزاری ایتارتاس نیز ساعتی پیش در گزارشی از ˈسیمفروپلˈ پایتخت منطقه خودمختار کریمه در اوکراین از تظاهرات هزاران نفر از شهروندان این شهر به نفع روسیه خبر داد.
این منبع افزود: بیش از پنج هزار نفر از شهروندان کریمه با تجمع در مرکز ˈسیمفرپلˈ با در دست داشتن پرچم روسیه و پارچه نوشته هایی، شعارهایی را در حمایت از دولت مسکو سر دادند.
براساس این گزارش، یکی از راهپیمایان اعلام کرد که شهروندان کریمه پرچم های روسیه را در شهرهای اودسا، خارکوف و چند شهر دیگر اوکراین به اهتزاز در آوردند.
در حالی که سرپرست وزارت دفاع اوکراین از ورود شش هزار نیروی نظامی روسیه به خاک اوکراین خبر داد، آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر می گوید کشورش تسلیم اقدامات تحریک آمیز نخواهد شد.
یاتسنیوک در نشست امروز هیات دولت اوکراین گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد دو تصمیم اتخاذ کرد: نخست، تشکیل هیاتی ناظر و دیگری ایجاد مکانیزمی برای مشاوره سریع. همه دنیا ناظر تحولات است و همه دنیا حمایتش را از تمامیت سرزمینی و حاکمیت دولت اوکراین ابراز کرده است.
یاتسنیوک در ادامه گفت: حضور نظامی نصفه و نیمه روسیه در شبه جزیره کریمه چیزی جز اقدام تحریک آمیز نیست و تلاش روسیه برای تحریک اوکراین به اقدام نظامی ناکام مانده است. یاتسنیوک افزود: کاملاً متوجه طرح روسیه برای ایجاد یک اوستیای جدید در خاک اوکراین هستیم.
به گفته سرپرست وزارت دفاع اوکراین روسیه نیرویی به استعداد شش هزار تن مهیا و 30 خودرو زرهی در جمهوری خودمختار کریمه مستقر کرده است. به گفته او اقدام روسیه از جمله سد کردن ورودی به ساختمان های دولتی توسط نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه نقض توافق نامه همکاری روسیه و اوکراین است.
این موضع گیری نخست وزیر اوکراین در شرایطی بیان شد که یک دیپلمات اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل نشست اضطراری برگزار خواهند کرد تا درباره بحران در اوکراین گفتگو کنند.
مترجمام**1502**1597
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن