تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803927078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود تنها یک مدرسه یک نوبته در شهرستان قدس/ هفت مدرسه فرسوده نیاز به بازسازی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران گزارش خبری/
وجود تنها یک مدرسه یک نوبته در شهرستان قدس/ هفت مدرسه فرسوده نیاز به بازسازی دارند
قدس - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: وجود تنها یک مدرسه یک نوبته در شهرستان قدس نشانه محرومیت این شهرستان در بخش آموزش و نیاز به توجه ویژه مسئولان و خیرین است.



به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز قدس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، نماینده مردم شهرستانهای قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قدس، اعضای شورا، شهردار، روسای ادارات مختلف و صاحبان صنایع و جمعی از فرهنگیان و خیرین در تالار پارسیان این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تبریک هفته تربیت اسلامی اظهار داشت: جشنواره برگزار کردن درباره یکی از با اهمیت تری موضوعات مربوط به اجتماع یعنی امر خیر مدرسه سازی بسیار پسندیده است، البته نمی توان با برگزاری هزاران جشنواره و سخنرانی های پی درپی حتی گوشه ایی از این اتفاق بزرگ را نشان داد.

علیرضا کمرئی افزود: باید از خیرین مدرسه ساز قدس که محور برگزاری این جشنواره هستند تشکر کرد زیرا بنده بعنوان تولیت آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با سختی های ساخت مدارس در این مناطق محروم آشنا هستم و همه می دانند انجام کار خیر در مناطق محروم بسیار بیشتر از انجام همان کار در مناطق برخوردار است.

فقط 9 درصد مدارس قدس خیرساز هستند

وی ادامه داد: در کل کشور مدارس خیرساز 30 درصد مدارس را تشکیل می دهند و اوج محرومیت قدس اینجا مشخص می شود که تنها 9 درصد از مدارس این شهرستان خیرساز هستند و برغم همه محرومیت ها هنوز فرصتی برای درک محرومیت این شهرستان برای خیرین فراهم نشده و برگزاری چنین جلساتی این فرصت را فراهم می کند.

کمرئی عنوان کرد: در اوایل دهه 80 که اوج مهاجرت مردم از شهرستانها بسوی استان تهران بود نرخ رشد جمعیت شهرستانهای استان تهران 8 درصد بود و اکنون به 5 درصد رسیده که همچنان بسیار زیاد است، مهاجران همراه خود مشکلات را می آورند، کمبود امکانات آموزشی، رفاهی، فرهنگی و درمانی نتیجه این مهاجرت های بی رویه است.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر مشکلات اقتصادی کشور موجب شده بود که اعتبارات کاملا محقق نشوند و امسال نیز با توجه به انقباضی بودن بودجه 45 درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش کاهش یافته و این نهاد نمی تواند پروژه های عمرانی خود را تکمیل کند و نیازمند مشارکت های مردمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: در شهرستان قدس تنها یک مدرسه یک نوبته وجود دارد و حضور 40 دانش آموز در یک کلاس درس نشانگر فاصله ایی است که امکانات این شهرستان حتی با شهرستان های همجوار خود دارد، حضور فعال خیرین می تواند تا حد زیادی مشکلات این شهرستان را در این حوزه کاهش دهد.

شهرستانهای قدس و ملارد از استانهای دورافتاده هم محرومتر هستند

در ادامه این مراسم نماینده مردم شهرستانهای قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستانهای اطراف شهر تهران مانند قدس و ملارد حتی از شهرستان های دورافتاده که همه بنام محروم می شناسند هم محرومتر هستند، آن استانهای محروم در حوزه های آموزشی، بهداشتی و درمانی وضعیتی به مراتب بهتر از شهرستان های اطراف تهران دارد.

حسین گروسی افزود: در این خصوص باید اطلاع رسانی شود تا نگاه خیرین به این سو جلب شود، مدرسه ایرانی اسلامی شهرستان قدس که بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اکنون به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده که کمک خیرین می تواند استارتی باشد برای آغاز به کار مجدد این پروژه، افتتاح این مدرسه می تواند در سال تحصیلی جدید مشکلات دانش آموزان تازه وارد را کاهش دهد.

تراکم بالای دانش آموزان در کلاس درس کیفیت آموزش را کاهش می دهد

سپس فرماندار شهرستان قدس نیز اعلام شود: شهرستان قدس با تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس روبرو است و این مسئله موجب کاهش کیفیت بحث آموزش می شود.

نورمحمد فردی افزود: در کلاسهای درس مدارس قدس 40 دانش آموز تحصیل می کنند در حالی که استاندارد این بخش در دنیا و کشور 25 نفر است که تفاوت بسیاری با آمار قدس دارد، هزار و 826 کلاس درس شهرستان قدس در 94 مدرسه در دو نوبت پذیرای دانش آموزان هستند و تنها مدرسه یک شیفته این شهرستان هنرستان است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از بزرگترین نهادهای کشور است و 25 درصد از بودجه کل کشور هم به این وزارت خانه تعلق می گیرد و همه این موضوعات نشان دهنده اهمیت بالای آموزش و پرورش است زیرا این نهاد یک نهاد انسان ساز است و آینده سازان کشور را تربیت می کند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در کشور با هیچ نهاد دیگری قابل مقایسه نیست زیرا حتی در دورافتاده ترین روستاها و نقاط مرزی نیز مدرسه و معلمان حضور دارند به همین دلیل باید به آن توجه ویژه شود.

این مسئول تاکید کرد: هر ساله تعداد بسیاری زیادی از مردم به شهرستان قدس مهاجرت می کنند و همه این افراد نیز به امکانات نیاز دارند ولی هیچ نوع امکاناتی با خود وارد شهرستان نمی کنند بلکه مشکلات بسیاری با خود بعنوان سوغات وارد قدس می کنند و این مسئولان شهرستان هستند که باید با امکاناتی که به سختی پاسخگوی نیاز شهروندان تازه وارد است مشکلات را حل کنند.

هفت مدرسه فرسوده در قدس جان دانش آموزان را تهدید می کند

فردی اظهار داشت: شهرستان قدس یک شهرستان صنعتی است و حدود هزار و 500 واحد صنعتی را در خود جای داده، صاحبان این صنایع از همه امکانات شهرستان اعم از پشتیبانی و امنیتی استفاده می کنند و می توانند در جواب استفاده از این امکانات با پرداخت مبالغی و کمک به ساخت مدارس دین خود را به مردم فهیم این شهرستان ادا کنند.

فرماندار شهرستان قدس گفت: در حال حاضر هفت مدرسه با قدمت بیش از 25 سال در شهرستان فعال هستند و نیاز مبرمی به بازسازی دارند اما اعتبارات دولتی به هیچ عنوان پاسخگوی این نیاز نیست و کمک خیرین می تواند این مشکل را حل کند، فرمانداری قدس نیز به عنوان نماینده رسمی دولت در شهرستان اعلام می کند که از افرادی که در شهرستان سرمایه گذاری کنند حمایت همه جانبه خواهد کرد. قدس دارای بالاترین تراکم جمعیتی و دانش آموزی در استان تهران است

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس نیز اظهار داشت: شهرستان قدس بالاترین تراکم جمعیتی و دانش آموزی را در سطح استان تهران دارد و رشد پنج درصدی دانش آموزان پایه اول در سال جاری تحصیلی گواه این موضوع است.

عزیز کاظمی افزود: در سال جاری افزایش دانش آموزان نسبت به سال های گذشته سه برابر شده بود و حدود هزار و 700 دانش آموز جدید وارد سیستم آموزشی قدس شدند، افزایش این دانش آموزان نیازمند افزایش کلاس درس، معلم و امکانات سخت افزاری است که بودجه و اعتبارات دولتی این اجازه را نمی دهد.

وی ادامه داد: البته مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس شهرستان در سال جاری با تبدیل تمام اتاق های اداری مدارس به کلاس درس و افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس ها مشکل را حل کردند ولی این نگرانی برای سال های آینده ادامه دارد که با این رشد صعودی دانش آموزان شهرستان حتما با مشکلات جدی روبرو می شود.

این مسئول گفت: قدس در یک قدمی پایتخت در مشکلات دست و پا می زند  و جز محرومترین نقاط کشور است از مسئولان و خیرین تقاضا می شود با کمک های خود باری از دوش مردم ولایت مدار این شهرستان بردارند.

خیرین قدس 112 میلیارد ریال تعهد کمک دادند

در این مراسم حدود 112 میلیارد ریال تعهد پرداخت خیرین جمع آوری شد که از این میزان 80 میلیارد ریال اعتبارات دولتی است که نماینده مردم شهرستان قدس در مجلس شورای اسلامی قول جذب آن را داده است و همچنین یک قطعه زمین 2 هزار متری توسط یک خیرین تعهد داده شد.

در حاشیه این مراسم هنرمندان نقاش و خطاطی به هنرمندی پرداختند و پرتره تعدادی از خیرین را کشیدند و احادیثی از ائمه اطهار(ع) را کتابت کردند و به نفع انجمن خیرین مدرسه ساز شهرستان قدس به فروش رساندند. در پایان مراسم نیز از دانش آموزان برتر این شهرستان و خیرین مدرسه ساز این شهرستان تقدیر و تجلیل شد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۱۷:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن