تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802939480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه فعاليت هاي بشردوستانه جوانان مي تواند آسيب هاي اجتماعي را کاهش دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۱۶ب.ظ)
معاون ساماندهي امور جوانان: توسعه فعاليت هاي بشردوستانه جوانان مي تواند آسيب هاي اجتماعي را کاهش دهد معاون ساماندهي امور جوانان با رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر ديدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود گلزاري در ديدار با وحيد قبادي دانا، رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر، گفت: جوانان، امروزه وقت زيادي را در فضاي مجازي سپري مي کنند. اين فضا در صورت استفاده نادرست، آسيب هاي خاص خود را دارد. غرق فضاي مجازي و جذابيت هاي بصري آن شدن، سرخوردگي، انزوا، فراموش کردن واژگان فارسي، خودخواهي و دوري از کمک به ديگران و فعاليت در عرصه هاي جمعي از آسيب هاي فضاي مجازي شايع در بين جوانان است.
وي نقش سازمان جوانان هلال احمر را در توسعه مشارکت هاي اجتماعي جوانان مهم دانست و اظهار داشت: مشارکت هاي اجتماعي و توسعه فعاليت هاي بشردوستانه جوانان مي تواند آسيب هاي اجتماعي را کاهش دهد و به کنترل و پيشگيري از آسيب هاي فضاي مجازي منجر شود.
گلزاري با اشاره به عضويت هلال احمر در ستاد ملي ساماندهي امور جوانان گفت: اين ستاد بازوي اجرايي مديريت راهبردي امور جوانان است. از گذشته تاکنون 20 مصوبه اين ستاد مربوط به سازمان جوانان هلال احمر است. اين مصوبات تکاليف هلال احمر در حوزه جوانان است. در کنار اين مصوبات به دنبال ورود به عرصه هاي جديد فعاليت مشترک وزارت ورزش و جوانان و هلال احمر در حوزه جوانان هستيم.
وي تصريح کرد: شناخت و علاقه مندي جوانان به نمادهاي ايراني اسلامي و ارتقاي هويت اسلامي ايراني جوانان امري بسيار مهم است. سعي ما بر اين است تا با تعريف جديدي از گردشگري هويتي و با همکاري دستگاه هاي و نهادهاي مختلف کشور مانند مجموعه بزرگ سازمان جوانان هلال احمر، جوانانمان به هويت اسلامي و ايراني خود ببالند و به خود افتخار کنند.
معاون ساماندهي امور جوانان افزود: هلال احمر با توجه به فعاليت بين المللي خود و گستردگي در سطح کشور مي تواند اين فعاليت هاي هويت ساز را تامين کرده و به نياز جوانان زمينه هاي هويتي پاسخ دهد. اين وظيفه ماست که هويت ايراني اسلامي را با نمادسازي و آيين سازي هاي صحيح در نسل جوان تقويت کنيم.
گلزاري افزايش مسووليت پذيري و اعتماد به نفس و توسعه مشارکت هاي اجتماعي را از ديگر ظرفيت هاي سازمان جوانان هلال احمر براي نسل جوان کشور دانست و گفت: در راستاي توسعه مشارکت هاي اجتماعي جوانان، دو نهاد مي توانند در قالب مشترک سازمان هاي مردم نهاد جوانان با موضوعات تخصصي خدمت رساني و فعاليت هاي بشردوستانه و ساماندهي و توانمندسازي اين سمن ها به همکاري بپردازند.
وي افزود: معاونت ساماندهي امور جوانان در حوزه ازدواج سه فعاليت را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار داده است. مشاوره قبل از ازدواج براي انتخاب مناسب همسر که اين خدمت را با پيکيج آموزشي واحدي تعريف مي کنيم، اقدامات آموزشي به منظور استحکام بنيان خانواده و برنامه ريزي براي تربيت مشاوران مناسب براي اين دوران و همچنين آموزش و مشاوره در حوزه فرزندان است سه گام اصلي ماست. حتي مشاوره بعد از طلاق با رويکرد مديريت اين بحران و کمک به جوانان آسيب ديده نيز وظيفه ماست.
وي تأکيد کرد: خدمات مشاوره اي براي جوانان در آستانه ازدواج، آموزش هاي بعد از ازدواج در سال هاي ابتدايي زندگي، کمک به جواناني که به هر دليل از همسران خود جدا شده اند و نياز به مراقبت در برابر آسيب هاي طلاق را دارند، غني سازي محتوايي آموزش هاي گروهي، شيوه هاي مقابله با استرس، مهارت هاي اجتماعي، مديريت خشم، مهارت هاي زندگي و مديريت فعاليت هاي اجتماعي و آموزش هاي مديريتي اين عرصه از جمله اقداماتي است که مي توانيم براي جوانان عضو هلال احمر انجام دهيم.
رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر نيز در اين ديدار گفت: اوقات فراغت از موضوعات محوري مشترک دو دستگاه است. هلال احمر به دنبال پر کردن اوقات فراغت نيست، بلکه در زمان هاي مورد نظر با فعاليت هاي مناسب آموزشي اوقات فراغتي گروه هدف خود را تکميل مي کند. ما فعاليت هاي بشر دوستانه را با مشارکت جوانان انجام مي دهيم.
وي افزود: محتواي برنامه هاي اوقات فراغت سازمان جوانان هلال احمر مشخص است. اردوها و برنامه هاي ما هدف نيست، وسيله آموزش تربيتي نسل جوان است. اين آموزش ها بنا به مقاطع سني و ظرفيت افراد تعريف شده و تکنيک هاي آموزشي در گروه هاي سني مختلف، متفاوت است.
قبادي دانا تصريح کرد: فعاليت هاي ما در ظرف کانون ها انجام مي شود. بيش از يک ميليون و 900 هزار نفر عضو 5 تا 29 سال از سطح روستاها تا کلان شهرها در کانون هاي سازمان جوانان هلال احمر عضو هستند. با همکاري وزارت ورزش و جوانان مي توانيم در بحث توانمندسازي اعضاي جوانان هلال احمر گام برداريم. قصد ما کيفي کردن فعاليت هاي جوانان است.
وي هلال احمر را بزرگترين سمن کشور دانست و گفت: با توجه به اينکه معاونت ساماندهي امور جوانان در جهت ساماندهي و توانمندسازي سمن ها فعاليت مي کنيم، با مشارکت دو دستگاه مي توانيم به جوانان عضو اين سازمان خدمات ويژه اي ارائه دهيم. ايجاد انگيزه و نشاط در جوانان عضو هلال احمر از مزاياي اين همکاري است.
شايان ذکر است؛ در اين جلسه مقرر شد، پيش نويس تفاهم نامه همکاري مشترک وزارت ورزش و جوانان و سازمان جوانان هلال احمر با هدف بهره گيري از ظرفيت هاي مشترک دو دستگاه در حوزه جوانان تدوين شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن