تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816183136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلمان؛ همراه دیرینه یا دشمن تازه رژیم صهیونیستی؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آلمان؛ همراه دیرینه یا دشمن تازه رژیم صهیونیستی؟ تهران- ایرنا- روابط سیاسی بین آلمان و رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته اما همواره از یک راهبرد کلی پیروی کرده است.


سفر پنجم و ششم اسفندماه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، به فلسطین اشغالی به دعوت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در حالی رخ داد که مرکل برای نخستین بار ریاست گروه آلمانی را برای مشورت با طرف صهیونیستی بر عهده دارد.
طی سفر مرکل به فلسطین اشغالی، پنجمین نشست مشترک کابینه های آلمان و رژیم اشغالگر قدس از سال 1387 خورشیدی تاکنون برگزار شد.
این سفر در حالی انجام شد که سردی بی سابقه ای بر روابط آلمان و رژیم صهیونیستی حاکم است.
در این سفر 13 وزیر کابینه و 2 وزیر ایالتی، مرکل را همراهی می کردند. این بزرگ ترین هیات دولتی آلمان بود که تاکنون از فلسطین اشغالی دیدن کرده اند. فقط «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و «پتر آلتمایر» رییس دفتر صدراعظم آلمان، در این سفر غایب بودند.
** سنگینی روابط آلمان و رژیم صهیونیستی
به اعتقاد برخی کارشناسان سیاسی، روابط آلمان و رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط طی10 سال گذشته تاکنون و از زمان روی کار آمدن مرکل به عنوان صدراعظم قرار دارد و حتی شرایط فعلی حاکم بر روابط دوجانبه را می توان یکی از بدترین شرایط طی 50 سال گذشته و از زمان برقراری روابط دیپلماتیک آلمان و رژیم صهیونیستی دانست.
این سفر در حالی صورت گرفت که بین 2 طرف اختلاف های جدی درباره شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و همچنین قرارداد هسته ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و حتی می توان گفت طی سه دوره حضور مرکل در قدرت روابط 2 طرف هرگز به اندازه امروز تیره و تار نبوده است.
به نوشته چهارم اسفندماه روزنامه آلمانی «اشپیگل»، بر پایه دیدگاه برلین هنگامی که فرآیند به اصطلاح «صلح» با فلسطینی ها پیش می آید دولت نتانیاهو در مورد اجرای آن هم ناتوان و هم بی علاقه است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز احساس می کند توسط آلمان رها شده است و دیگر به طور جدی پشتیبانی نمی شود. این درگیری به اندازه ای پیچیده شده است که بعضی درباره وجود روابط ویژه 2طرف، تردید کرده اند.
برخی صاحبنظران سیاسی بر این باورند با وجود اینکه مرکل به کاهش تنش با رژیم صهیونیستی گرایش زیادی دارد و حتی به همین دلیل در اقدامی بی سابقه از همه وزیران دولت خود برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد اما انعطاف چندانی در برابر بزرگ ترین مانع اصلی روابط یعنی سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و نیز موضوع غنی سازی هسته ای ایران نشان نمی دهد.
مرکل همانند دیگر رهبران اتحادیه اروپا بر این باور است که ادامه شهرک سازی ها بر فرآیند گفت و گوهای سازش اثری منفی دارد. همچنین 2 طرف درباره توافق هسته ای گروه 1+5 با ایران اختلاف نظرهایی دارند.
**سفر مرکل و موضوع شهرک سازی ها
مقام های رژیم صهیونیستی به هیات آلمانی هشدار داده بودند که طی سفر صدراعظم و اعضای دولت این کشور به فلسطین اشغالی و گفت و گوهای دوجانبه نباید هیچ سخنی در مورد موضوع شهرک سازی ها مطرح شود. البته وزیر امورخارجه آلمان طی بیانیه ای این موضوع را یکی از محورهای اصلی گفت و گوها عنوان کرد.
به نوشته پنجم اسفند روزنامه آلمانی «لایپزیگر فولکس سایتونگ»، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امورخارجه آلمان، در بیانیه خود با انتقاد از ادامه شهرک سازی در مناطق اشغالی تاکید کرد ˈادامه شهرک سازی ها در مناطق اشغالی یک فعالیت مشکل زا در روند گفت و گوهای (به اصطلاح) صلح خاورمیانه استˈ.
آلمان در گذشته نیز بر این موضوع تاکید کرده بود که تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک های مسکونی در فلسطین اشغالی نه فقط به سازش کمک نمی کند بلکه موجب اخلال در روند گفت و گوها می شود.
** غنی سازی تهران؛ موضوع دیگر گفت و گوها
صدراعظم آلمان طی 2 روز سفر خود به فلسطین اشغالی و در واکنش به گفته های نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در نشست خبری مشترک، به موضوع فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره هایی داشت.
به گزارش ششم اسفندماه تارنمای آلمانی «دویچه وله»، مرکل گفت: در موضوع اتمی ایران نباید دنبال راهکاری خارق العاده بود، بلکه باید به جست و جوی شرایطی برآمد که به سود 2 طرف گفت و گو باشد. وی تاکید کرد آلمان گفت و گوهای هسته ای با ایران را ادامه می دهد.
صدراعظم آلمان همچنین به صراحت با درخواست نتانیاهو برای توقف غنی سازی اورانیوم در چارچوب گفت و گوهای هسته ای با تهران مخالفت کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها تکرار کرده است باید «استراتژی صفر» به عنوان یک خط مشی در مورد ایران به کار گرفته شود و جمهوری اسلامی، اجازه داشتن هیچ میزانی از اورانیوم غنی شده یا پلوتونیوم را نداشته باشد.
نتانیاهو اعضای گروه 1+5 را که گفت و گوی هسته ای را با ایران دنبال می کنند، به سختگیری در گفت و گوها و جلوگیری از دستیابی تهران به بمب اتمی فراخواند. این در حالی است که ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های خود تاکید و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این گفته ها را تایید کرده است. مرکل هم در این سفر از ادامه گفت و گوها بین ایران و گروه 1+5 پشتیبانی کرد.
**آلمان، پشتیبان منافع رژیم صهیونیستی
با وجود سردی روابط و درگیری های آلمان و رژیم صهیونیستی در روند گفت و گوهای سازش و توافق هسته ای تهران و 1+5، باز هم رهبران 2 طرف تاکید کردند مایل به بهبود و گسترش روابط در زمینه های علمی و اقتصادی هستند و قرار است روابط و همکاری آنها در زمینه جوانان نیز گسترش یابد.
به گزارش ششم اسفندماه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، مرکل گفت حضور بیشتر وزیران در سفر هیات آلمانی به فلسطین اشغالی نشانه آن است که مناسبات 2کشور اهمیت زیادی دارد و دوستی میان 2 طرف باید گسترش یابد.
وی افزود: پنج دهه گذشته نشان می دهد که آلمان همواره از آینده ای امن برای اسراییل پشتیبانی کرده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان نیز در پاسخ به پرسشی درباره تهدید به تحریم علیه رژیم صهیونیستی گفت: آلمان تنها کشوری خواهد بود که هیچ گونه تحریمی علیه اسراییل وضع نخواهد کرد.
به هر روی، ششم اسفندماه نیز قراردادی میان دوطرف به امضا رسید که بر پایه آن آلمان خود را به ارایه کمک های کنسولی به رژیم صهیونیستی موظف می داند و در آینده حافظ منافع این رژیم در کشورهایی است که در آنها رژیم اشغالگر قدس مراکز دیپلماتیک یا سفارتخانه ندارد.
افزون بر توافق های تازه، پیشینه همراهی ها و پشتیبانی های آلمان در بسیاری از عرصه های دیپلماتیک و اقتصادی با رژیم صهیونیستی که البته ریشه در فشارهای غرب به برلین پس از جنگ جهانی دوم دارد، سبب شد «شیمون پرز» رییس این رژیم به مرکل به عنوان نخستین سیاستمدار اروپایی، بالاترین نشان غیرنظامی را به دلیل تعهد وی به امنیت رژیم صهیونیستی و اجرای برنامه های آموزشی ضد یهودستیزی اهدا کند.
به نوشته جروزالم پست، پرز در مراسم اعطای این نشان گفت: مرکل از انتقاد ضد اقدام های تحریک آمیز یهودستیزانه نمی ترسد.
وی خطاب به او افزود: شما در دادن ابزار لازم به ما برای دفاع درنگ نکرده اید. شما در مقابل دورنمای یک ایران مسلح به سلاح هسته ای ایستاده اید.
به هر روی، آلمان که هنوز زیر سایه افسانه هولوکاست و اقدام های نژادپرستانه هیتلر قرار دارد اینک با داشتن بیش از یکصد هزار یهودی در خاک خود، سومین کشور از این نظر در اروپاست و سالانه مبلغی نزدیک به سه میلیون دلار به «شورای مرکزی یهودیان آلمان» پرداخت می کند.
بنابراین انتقادهای آلمان از رژیم صهیونیستی بر سر موضوع هایی مانند شهرک سازی ها و ... نمی تواند بر راهبرد کلی برلین تاثیر بلندمدتی بگذارد.
گروه تحقیق و تفسیر خبر
تحقیق**م.ک**1961**1358
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن