تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802613994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهادینه کردن سیاست مدیریت سبزدر استان مرکزی مصداق اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقاومت 92 / نهادینه کردن سیاست مدیریت سبزدر استان مرکزی مصداق اقتصاد مقاومتی است اراک - ایرنا - معاون برنامه ریزی استانداری استان مرکزی گفت: نهادینه کردن سیاست مدیریت سبز در این استان مصداق اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا عاشوریˈ روز شنبه در کارگروه آمایش و محیط زیست استان مرکزی افزود: تصویب نامه هیات وزیران بر مبنای ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص مدیریت سبز ابلاغ شده و تمامی دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت شاخص ها و برنامه های آن هستند.
وی توضیح داد: مدیریت سبز یکی از راهکارهای موثر در تغییر رفتارهای مصرفی در لایه های جامعه است و مدیران ملزم هستند با رعایت شاخص های بهینه سازی مصرف انرژی ، آب ، برق، کاغذ ، مواد اولیه ، کاهش میزان پسماند و بازمصرف آن و تغییرات ضروری اصلاح انرژی در ساختمانها را برعهده دارند.
معاون برنامه ریزی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد مدیریت سبز هر دستگاه اجرایی یک سفیر سبز دارد که باید با روشهای مبتکرانه علاوه بر جلب مشارکت کارکنان در برنامه های مدیریت سبز ، نظام مشاوره و اطلاع رسانی را ترسیم و آموزش را در سطوح گسترده با محوریت صرفه جویی و بهینه سازی انرژی و منابع پایه دنبال کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شاخصه های مدیریت سبز در سه سطح بهینه سازی مصرف انواع منابع پایه در دستگاههای اجرایی، مدیریت پسماند و تغییرات فیزیکی ساختمانی دنبال می شود و به همین منظور همایش آموزشی سفیران سبز هفته جاری در استان برگزار خواهد شد.
ˈامیر انصاری ˈ افزود: درحالیکه سرانه استاندارد مصرف برق در جهان 900 کیلوات در ساعت است این شاخص در ایران دو هزار و 900 و در استان مرکزی سه هزار کیلو وات درساعت برآورد شده که فاصله دو هزار و یکصد کیلواتی با استانداردهای جهانی داریم.
وی اظهار کرد: سرانه استاندارد جهانی مصرف آب نیز 150 لیتر در روز است در حالیکه این شاخص در کشور ما 250 و برای استان مرکزی 230 لیتر در روز می باشد و در این حوزه نیز 80 لیتر در روز مصرف بیشتر از استاندارد جهانی در استان انجام می شود.
وی بیان کرد: مصرف استاندارد سوخت در جهان چهار لیتر در هر خودرو برای یکصد کیلومتر اعلام شده که این شاخص نیز برای کشور و استان مرکزی هشت تا 10 لیتر برای هر خودرو در یکصد کیلومتر است.
انصاری مصرف استاندارد گاز طبیعی را در جهان 985 متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: این شاخص هم اینک در کشور یکهزار و 700 متر مکعب در سال و در استان مرکزی سه هزار متر مکعب در سال است که باید با امور فرهنگی و مدیریت سبز این فاصله ها ترمیم شود.
وی یادآوری کرد : سرانه تولید زباله در جهان 292 کیلوگرم در سال است درحالیکه این شاخص در ایران 800 کیلوگرم در سال و برای استان مرکزی یک کیلو و 600 گرم در سال است که این مهم باید هر چه سریعتر ترمیم شود و این اصلاح رفتارها در تمامی بخشهای زندگی مردم باید جاری شود.ک/2
560/ 556
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن