تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802504886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روی عزت، استقلال، منافع ملی و ارزش های خود معامله نمی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روی عزت، استقلال، منافع ملی و ارزش های خود معامله نمی کنیم


رئیس جمهور صبح امروز با حضور در سازمان صنایع دفاع از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید کرد، در این بازدید دکتر روحانی در جریان آخرین فناوری ها و توانمندی های به دست آمده در حوزه های مختلف دفاعی کشور قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بدو ورود به سازمان صنایع دفاع از سوی سردار سرلشگر بسیجی حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی پس از سان دیدن از یگان تشریفات با حضور در مزار شهدای گمنام یاد و خاطره امام راحل و شهیدان گلگون کفن دفاع مقدس و شهدای سازمان صنایع دفاع کشور را گرامی داشت.

رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با توضیح مسئولان در جریان آخرین فناوری ها و توانمندی های به دست آمده در حوزه های مختلف دفاعی کشور قرار گرفت.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در جمع فرماندهان و مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخنرانی کرد.
روحانی در وزارت دفاع
رئیس جمهور در جمع فرماندهان و مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امنیت را بزرگ‌ترین پایه برای حیات،آرامش و توسعه جامعه دانست.

دکتر روحانی گفت: بدون امنیت هیچ حرکت مهمی در جامعه امکان پذیر نیست و اگر هم باشد با هزینه بسیار گزافی صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور افزود: امنیت به آن معناست که مردم درباره انواع تهدیدات احتمالی، دغدغه خاطر نداشته باشند و احساس آرامش کنند.

دکتر روحانی گفت: امنیت به آن معنی است که مردم احساس کنند مجموعه مدیریت کشور به خوبی می تواند از منافع ملی، ارزش های دینی و ملی، حقوق مردم، استقلال کشور، وحدت ملی و تمامیت ارضی به خوبی دفاع کند.

رئیس جمهور با اشاره به وظایف وزارت دفاع در دو بخش پشتیبانی و صف، وظایف این وزارتخانه را در دفاع از کشور بسیار مهم خواند و افزود: نیروهای مسلح کشور در صف مقدم دفاع قرار دارند.

دکتر روحانی گفت: وزارت دفاع وظیفه پشتیبانی نیروهای مسلح را چه در زمینه نیازمندی های ضروری زندگی و چه در زمینه نیازمندی های جنگ بر عهده دارد.رئیس جمهور گفت:‌ دفاع به دوش همه ماست اما اگر خدای نکرده دشمن تهدیدش را عملی کند صف مقدم ،نیروهای مسلح ما هستند.

آقای روحانی افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واقع برای تامین انواع نیازهای نیروهای مسلح  و ایجاد آرامش خاطر برای آنان جهت انجام وظیفه اصلی شان است و البته دفاع از اهداف ملی و منافع ملی به  عهده یک نهاد یا یک بخش از جامعه نیست.

وی گفت: این تنها نیروهای مسلح نیستند که از کشور دفاع می کنند همه باید دست به دست هم بدهیم دیپلماسی ما،‌ وزارت خارجه و همه آنهایی که در روابط خارجه تلاش می کنند آنها هم سربازان مدافع از کشور منافع ملی و سیانت از ارزشهای ملی ما هستند.

دکتر روحانی افزود: تمام بخش های فرهنگی هم این وظیفه را بر عهده دارند آنها هستند که انگیزه لازم را می دهند حتی به نیروهای مسلح.

وی گفت: جامعه امروز همه به هم وصل هستند اگر محیط فرهنگی جامعه ما خدای نکرده، محیط ناسالمی باشد در نیروهای مسلح و روی خانواده و فرزندان آنان نیز اثر می گذارد.

رئیس جمهور افزود: این خانواده های نیروهای مسلح است که به آنان روحیه می دهد و آماده اش می کند که به جنگ  برود.

وی گفت: اگر یک سرباز به معنی عام کلمه به میدان جنگ برود و خانمش مخالف رفتنش باشد که نرو ما رو تنها نگذار، این چه جور می جنگد تا آن سربازی که خانمش گفته برو من هستم و بچه ها را نگه می دارم تو وظیفه بزرگی بر دوش داری امروز شرف، عزت و استقلال ما در خطر است و فرزندش هم به او گفته خدا به همراهت نترس ما هستیم  تو برو وظیفه ات را انجام بده.
روحانی در وزارت دفاع

 
دکتر روحانی ادامه داد: این دو جور زمزمه در گوش و دل است و خیلی متفاوت می شود که شما در میدان جنگ چه می کنید.
رئیس جمهور گفت: در دفاع، حرف اصلی را تجهیزات می زند اما از آن مهم‌تر نیروی انسانی است.

آقای روحانی در ادامه سخنران خود افزود‌: در جنگ تجهیزات پیروز نمی شود بلکه نیروی انسانی است که پیروز میدان است، البته این بدان معنا نیست که تجهیزات مهم نیست.

وی با بیان اینکه ‌آموزش در مقوله نیروی انسانی بسیار مؤثر است اضافه کرد: اگر تجهیزات باشد و آموزش هم باشد اما نیروی انسانی روحیه نداشته باشد باز هم موفق نیستیم.

رئیس جمهور گفت: از همه اینها مهم‌تر انگیزه است، اگر انگیزه نام و ‌نان باشد نمی توان کاری کرد.

دکتر روحانی افزود‌: آن انگیزه ای که می تواند در برابر دشمن پیروزی حاصل کند انگیزه ایمان و اتکا به خداست، خیلی از چهره ها در دفاع مقدس با روحیه و دارای انگیزه الهی و اخلاص بودند.

وی گفت: نیروی آموزش دیده با روحیه و دارای انگیزه الهی همراه با تجهیزات دفاعی پیروز میدان است.

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود افزود: آن چیزی که دشمنان، رقیبان و حریفان ما از آن حساب می برند ابتدا نیروی انسانی است زیرا در مسئله بازدارندگی حضور، پشتیبانی،‌یکدلی، همبستگی، اتحاد و انسجام مردم اصل سوم بازدارندگی است.

آقای روحانی گفت: ما باید متحد و یکپارچه به عنوان ملت و امت واحده در کنار هم باشیم.

وی افزود: نیروهای مسلح نیز باید تکیه گاه مردم باشند و مردم احساس کنند اگر روزی خطری پیش آید این نیروها مهم‌ترین تکیه‌گاه آنها هستند.

رئیس جمهور گفت: هر قدر نیروهای مسلح ما مردمی‌تر باشند و حرکتشان به نفع مردم باشد، مانند حضور این نیروها در شرایط بحرانی سیل و زلزله، مردم بیشتر این نیروها را پشتیبان و تکیه گاه خود می دادند.

دکتر روحانی افزود: به حول و قوه الهی از همه مشکلات پیش رو عبور می کنیم و روز به روز مردم احساس آسایش و امنیت بیشتری خواهند کرد.
رئیس جمهور گفت: نکته بعدی در بازدارندگی، نوع رفتار ما با دیگران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع فرماندهان و مدیران ارشد وزارت دفاع افزود: گاهی وقت ها آدم قصدی ندارد و نمی خواهد بجنگد ولی جوری حرف می زند که تهدید تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: تهدید این نیست که شما موشک پرتاب کنید یا یک رزمایش بزرگ درست کنید که طرف بترسد، البته رزمایش سر جای خود یک ضرورت است، شما نمی خواهید و قصد جنگ ندارید یا بدتر ممکن است آمادگی جنگ نداشته باشید اما بیخودی طرف را تحریک می کنید به گونه ای که طرف فکر کند شما می خواهید به او ضربه بزنید که خود این می شود تهدید.

رئیس جمهور گفت: اشتباه محاسبه در نوع جمله بندی، حرف زدن، سخن گفتن و نوع موضع گرفتن بسیار مهم است.

روحانی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سیاستی بر مبنای تنش زدایی و اعتمادسازی با دنیاست، نه اینکه تاکتیکی و با شعار باشد بلکه جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش، ادامه و افزایش تنش با دیگران نیست بلکه دنبال ساخت اعتماد با همه به ویژه با همسایگان است.

رئیس جمهور گفت: البته شرط آن این است که دنیا بداند ما روی عزت، استقلال، منافع ملی و روی ارزش های خود معامله نمی کنیم و اینها خط قرمزهای ماست.
روحانی در وزارت دفاع


روحانی افزود: دشمن،‌ رقیب، دوست و همه این را بدانند مسئله ما فقط این است و حاضریم با همه حرف بزنیم و صحبت کنیم و اگر مشکلی هست برادرانه و دوستانه از موضع برابر و با احترام متقابل حل و فصل کنیم وگرنه خط قرمزهای ما همین‌هاست، خیلی هم نیست، عزت، استقلال، منافع ملی و حفظ ارزش ها، وگرنه حاضریم با همه حرف بزنیم، دوستی کنیم و تعامل سازنده داشته باشیم که این خود می شود بازدارنده.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش  در جمع فرماندهان و مدیران ارشد وزارت دفاع گفت: نکته سوم مردم هستند، آن چیزی که دشمن را می هراساند یک ملت یکپارچه و نیروی مسلح کنار مردم و مردم کنار نیروهای مسلح است و بعد از ان یک فرمانده مورد اعتماد جامعه ،مردمی، معنوی و عادل است.

آقای روحانی افزود: این خیلی مهم است که چه کسی فرماندهی می کند، در زمان هشت سال دفاع مقدس آن موضوعی که همه را دلگرم می کرد فرمان امام بود، امام یک نظامی نبود اما  شخصیتی والا و مورد اعتماد مردم بودند.

وی گفت: وقتی امام فرمودند، حصر آبادان باید شکسته شود، بله ممکن است یک فرمانده دیگر هم این را بگوید، ولی وقتی امام فرمودند چیز دیگری بود امام که می گفتند مردم باورشان می شد، می دانستند اگر امام چیزی می گویند انگیزه مادی، شخصی و فردی ندارد، برای رضای خدا و برای انجام وظیفه است.

رئیس جمهور افزود: فرماندهی بسیار مهم است و امروز خوشبختانه پس از آنکه امام ارتحال فرمودند، خلف صالحی جای او را گرفت که نیروهای مسلح و مردم ما امروز همین اعتماد را دارند و خیلی ارزشمند و مهم است.

روحانی گفت: چه کسی فرمان می دهد و می گوید برو، بجنگ و بایست، یک وقت یک فرمانده عالی است، اما یک وقت یک فقیه است که دستور می دهد، دل آدم چقدر قرص می شود و در پیشگاه خدا آدم حجت دارد و انسان راحتر صبر می کند و اگر شهید شود نزد  خداوند مقرب است.

رئیس جمهور افزود: امروز همه اینها کنار هم قرار گرفته است، نیروی انسانی خوب، مردم در صحنه، تجهیزاتی که روز به روز بهتر و بهتر می شود و آماده تر می شود و فرماندهی نیروهای مسلح، اینها همه در کنار هم قرار گرفته و بازدارندگی به وجود آورده است. رئیس جمهور در جمع فرماندهان وزارت دفاع    
رئیس جمهور با تأکید بر همزیستی مسالمت آمیز با همه کشورها به ویژه همسایگان گفت: گاهی اوقات یک شلیک نابجا می تواند باروتی ناچیز را به شعله تبدیل کند.

دکتر روحانی  در جمع فرماندهان و مدیران ارشد وزارت دفاع افزود: ما با همه کشورهای جهان به فکر منافع مشترک هستیم و آنقدر منافع مشترکمان به ویژه با همسایگان زیاد است که اگر گوشه ای مسئله ای پیدا شود به راحتی قابل حل است.

رئیس جمهور گفت: می توان مشکلات را با همزیستی و مسالمت آمیز حل کرد و اساس سیاست خارجی، رفتار و گفتار ما باید اینگونه باشد.

آقای روحانی با بین اینکه سه نکته می تواند به موضوع بازدارندگی کمک کند، افزود: در نیروهای مسلح و میدان رزم ما به دنبال تهاجم با هیچ کس نیستیم و 35 سال گذشته نیز شاهد این مسئله است.

رئیس جمهور بااشاره به روزهای سخت همسایگان گفت: اگر جمهوری اسلامی قصد تهاجمی داشت این روزهای سخت کشورهای همسایه،
فرصت تهاجم بود اما این کار را نکردیم پس مشخص است که ایران صادقانه اعلام می کند که درپی تهاجم نیست.

وی افزود: نه تنها در 35 سال گذشته بلکه ایران در 200 سال گذشته نیز نه چشم طمعی به ثروت و سرزمین دیگران داشته و نه اجازه تهاجم را به هیچ کس داده است و در برابر هرگونه تهاجم قاطعانه می ایستد و دفاع مقدس 8 ساله نشانگر این ادعاست.

آقای روحانی افزود: ما ملت بزرگ، باسابقه، تاریخی، فرهنگی، انقلابی، مسلمان و عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و تابع قرآن هستیم و زیر بار تحریم و تجاوز نمی رویم و قصد تجاوز به کشورمان را به هیچ کس نخواهیم داد و این خط قرمز ماست.

رئیس جمهور گفت: ما درپی سلاح های کشتارجمعی نیز نیستیم نه برای اینکه کنوانسیون ها می گویند حتی اگر قوانین بین المللی همچون ان پی تی و کنوانسیون های دیگر نیز نبود اعتقاد، ایمان، فقه و اصول ما می گوید که دنبال سلاح کشتارجمعی نباشیم.

دکتر روحانی ادامه داد: اگر ما درصدد داشتن سلاح های کشتارجمعی بودیم دستیابی به سلاح های میکروبی و شیمیایی راحت تر بود اما در دوران دفاع مقدس که حتی دشمن اینگونه سلاح ها را علیه ما بکار برد ما درپی ساخت و دستیابی به این سلاح های کشتارجمعی برای مقابله به مثل نبودیم.

رئیس جمهور گفت: سلاح کشتارجمعی برای ما خط قرمز است و فتوای رهبر و اصول ما بر این مسئله تأکید دارد.
  رئیس جمهور گفت: در زمینه تجهیزات، ‌نوآوری‌ها و فناوری‌های دانش‌بنیان در نیروهای مسلح قدم های بسیار خوب، ‌باارزش و بزرگی برداشته شده است.
دکتر روحانی در جمع فرماندهان و مدیران ارشد وزارت دفاع افزود‌:  پیشرفت های دفاعی با اوایل انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و باید همچنان ادامه یابد.

وی اولویت‌بندی را در زمینه فناوری، پژوهش و ساخت تجهیزات دفاعی خواستار شد و گفت: اولویت بندی بسیار مهم است و باید بیشترین تلاش روی این مهم قرار بگیرد که چه چیزهایی در اولویت های اصلی قرار دارد.

رئیس جمهور در ادامه با طرح این پرسش که چگونه می‌توان خدمات و امکانات بهتری در اختیار نیروهای مسلح قرار داد افزود: اگر همین روند کنونی ادامه پیدا کند و در برخی امور اصلاح و فکر اساسی صورت نگیرد حتی در 1404 نیز هر آنچه به دست بیاوریم باید خرج نیروی انسانی و حقوق بازنشستگی کنیم که باید برای آن راه حلی پیدا کنیم و این کار را خواهیم کرد.

دکتر روحانی همچنین تبدیل به احسن کردن پادگان ها را مهم دانست و گفت:‌ هنوز در این مسیر جای کار بسیاری وجود دارد و قانون آن هم مصوب شده است بنابراین باید مدام پیگیری کنیم تا پادگان ها از شهرها بیرون برود که این هم در نوسازی مؤثر است و هم  به شهر و مردم کمک خواهد کرد و هم فضای بیشتری را در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهد.
رئیس جمهور گفت: دنیا باید لمس کند که جمهوری اسلامی هرگز دنبال سلاح کشتارجمعی نیست.

دکتر روحانی در جمع فرماندهان و مدیران ارشد وزارت دفاع افزود: سومین خط قرمز ما در زمان جنگ، دفاع یا هر زمان دیگر اصول اخلاقی ماست.

وی گفت: ما اصول اخلاقی را نقض نمی کنیم، اینکه کنوانسیون ژنو چه گفته برای ما خیلی مهم نیست، ما با اسیر با احترام رفتار می کنیم.

رئیس جمهور افزود: برخورد ما حتی با متجاوزان نیز شرافتمندانه بود، آنها شهرهای ما را در مدت یک سال، دو سال و سه سال و چند ماه زدند و ما جواب ندادیم.

دکتر روحانی گفت: هر چند خدمت امام مطرح می شد، ایشان می فرمودند شما شهرهای آنها را نزنید.

وی افزود: بعد می رفتند استدلال می کردند و می گفتند اگر ما این کار را نکنیم آنها همین طور ادامه می دهند و مردم ما هر روز کشته و خانه ها ویران می شوند، برای اینکه جلوی دشمن را بگیریم و آنها ادامه ندهند.

رئیس جمهور گفت: تازه که امام اجازه دادند، فرمودند اگر شهری را می خواهید بزنید باید 48 ساعت قبل در رادیو اعلام کنید و به مردم آن شهر بگویید.

دکتر روحانی افزود: البته می دانید که چقدر سخت می شود که ما بخواهیم 48 ساعت قبل بگوییم که قصد داریم فلان شهر را بزنیم، اما این کار انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه خط قرمز ما اصول اخلاقی ماست که روی آن ایستاده ایم گفت: در مجموع می توانیم امروز در برابر همه آنهایی که خدای ناکرده چشم طمع یا خیانت به جمهوری اسلامی ایران دارند با اقدامات بازدارنده به آنها بگوییم که باید فکر، نظر و رفتارشان را تغییر دهند و در این راستا وزارت دفاع مسئولیت خاصی بر دوش دارد.

روحانی گفت: در بحث بازسازی به خاطر تحریم، فشار و شرایطی که بوده شاید نمونه باشیم که تجهیزاتی که مربوط به 40 تا 60 سال پیش بوده نگه داشته ایم و تغییرات لازم را داده ایم به روز کرده ایم و این خیلی ارزشمند است و باید ادامه دهیم.

وی افزود: تجهیزات را باید بازسازی، نوسازی و به روز سازی کنیم که این کار جزو وظایف نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع است.
دانلود

لینک را کپی کنید


شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن