تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799329663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید به بزرگترین پروژه غرب کشور بازگشت/ اعلام آمادگی بانک صنعت و معدن برای ورود به پروژه پالایشگاه آناهیتا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه گزارش خبری/
امید به بزرگترین پروژه غرب کشور بازگشت/ اعلام آمادگی بانک صنعت و معدن برای ورود به پروژه پالایشگاه آناهیتا
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: یک دلیل مهم ایستایی احداث پالایشگاه آناهیتا شاید مشخص نشدن بانک عامل این پروژه باشد موضوعی که مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اعلام خبر ورود به عنوان بانک عامل به این پروژه پس از قول کمک وزیر نفت به پالایشگاه آناهیتا امیدها را برای بهره برداری از بزرگترین سرمایه گذاری غرب کشور زنده کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، پروژه پالایشگاه آناهیتا نامی است که در چند سال گذشته بارها و بارها در جلسات متعدد با حضور مسئولین کشوری و استانی و البته در رسانه های مختلف مکتوب و مجازی به گوش خورده و دیده شده است. مسئولین مرتبط با این پروژه نیز در برهه های مختلف زمانی درباره وقفه طولانی که به جان این پروژه افتاده است اظهار نظر کرده اند و عمدتا حجم گسترده مبلغ سرمایه گذاری این طرح و عدم پای کار آمدن سرمایه گذاران آن را دلیل ایست این پروژه دانسته اند. نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس نیز در مصاحبه های مختلف از پیگیری های خود برای ایجاد یک حرکت جدید در روند اجرای پالایشگاه آناهیتا سخن گفته اند. پالایشگاه آناهیتا که بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در غرب کشور است، هووی بخت برگشته پالایشگاه فعلی کرمانشاه است که در صورت به بهره برداری رسیدن می تواند روزانه 150 هزار بشکه نفت را پالایش کند. بحث این پروژه از زمان اولین سفر استانی دولت سابق به کرمانشاه بر سر زبان ها افتاد و مصوبه دولت اول احمدی نژاد آغازی برای این پالایشگاه بود که از سال 1385 کلید خورد تا پس از احداث آن پالایشگاه کنونی کرمانشاه در وسط شهر برچیده شود.

مشکل حجم بالای سرمایه گذاری در مصوبه دولت نهم در متن مصوبه هیئت دولت اینگونه آمده است: احداث پالایشگاه جدید کرمانشاه با ظرفیت مناسب (روزانه 150 هزار بشکه) با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی و بخش غیر دولتی، و برچیده شدن پالایشگاه موجود از محل فعلی (داخل شهر).

وضعیت سهامداران طرح که در ابتدا به شکل 55 درصد سازمان تأمین اجتماعی، 25 درصد صندوق بازنشستگی کشوری و 20 درصد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی بود، به دلیل واگذاری سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به شرکت نفت و گاز تأمین تغییر کرد و در نتیجه این تغییرات اکنون شرکت نفت و گاز تأمین با 99/54 درصد عمده ترین سهامدار پروژه است.

آنچه که مسلم است مشکل اصلی عدم پیشرفت طرح، تأمین نشدن منابع مالی هنگفت پروژه است و این در حالیست که شواهد نشان می دهد سهامداران فعلی پروژه از انجام تعهدات خود نا توانند.

حجم بالای سرمایه گذاری واعتبار هنگفتی که باعث شده است بخش خصوصی و حتی بانک ها به تنهایی قادر به تأمین اعتبار این پروژه عظیم نباشند.

با وجود این پس از مقرر شدن تأمین تسهیلات ارزی پروژه از طریق صندوق توسعه ملی مشکلات پیش روی احداث پالایشگاه آناهیتا آسان می نمود تا اینکه حذف بند اجرای پروژه از محل صندوق توسعه ملی از لایحه بودجه سال 91، افتادن دوباره مشکلات بر سر راه احداث پالایشگاه را رقم زد. با برگزاری انتخابات مجلس نهم و سر کار آمدن نمایندگان تازه نفس سخنان متعددی در خصوص پیگیری های جدید برای راه افتادن پالایشگاه آناهیتا شنیده شد و هر یک از نمایندگان از تکاپو برای به رفع مشکلات گفتند. عاملین توقف اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا خائن هستند نماينده مردم كرمانشاه در مجلس در یکی از سخنان خود در اين خصوص گفت: کسانی که به هر نحوی مانع اجرایی شدن پروژه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه می‌شوند خائن به مردم و پروژه بوده و خادمان دشمنان هستند. عبدالرضا مصري اظهار داشت: پروژه پالایشگاه آناهیتا مهم‌ترین پروژه برای رفع بیکاری استان کرمانشاه است که تا به حال پیشرفت چشمگیری نداشته است.

وی پالایشگاه آناهیتا را مهم‌ترین مصوبه دولت عنوان کرد و افزود: پروژه پالایشگاه آناهیتا مصوبه تحول زای دولت است و اگر انجام نشود دولت در ۸ سال خدمت خود هیچ یادگاری را در کرمانشاه بر جا نگذاشته چرا که این مصوبه برای کرمانشاه حیاتی است و اجرایی نشدن آن ضعف بزرگ مسئولان استان کرمانشاه را نشان می‌‌دهد. اما در روزهای اخیر استاندار کرمانشاه پس از دیدار با وزیر نفت دولت یازدهم از موافقت وی برای رفع مشکلات از سر راه پالایشگاه آناهیتا خبر داد. اعلام آمادگی وزیر نفت برای کمک به بزرگترین پروژه سرمایه گذاری غرب کشور در خبری که برای اولین بار روابط عمومی استانداری کرمانشاه منتشر کرد ابراهيم رضايي بابادي از پيگيري هاي صورت گرفته با مهندس زنگنه وزير کرمانشاهی نفت به منظور تسريع و انجام اقدامات لازم در اجراي پالايشگاه آناهيتا خبر داده بود. رضایی گفت: اجرا و بهره برداري از پالايشگاه آناهيتا تاثير بسزايي در اشتغالزايي استان خواهد داشت. وي ادامه داد: اين پروژه علاوه بر اينكه منجر به تحول و شكوفايي بيش از پيش استان خواهد شد، نقش مهمي در اشتغالزايي استان نيز ايفا خواهد کرد لذا براي تسريع در اجرا و حل مشكلات مربوط به روند اجرايي آن پيگيري هاي لازم صورت خواهد گرفت. رضايي بابادي افزود: همچنين در حضور مهندس زنگنه، احداث صنايع پائين دستي پتروشيمي هاي استان مورد بحث قرار گرفت كه وی اعلام کرد با هرگونه پيشنهاد و اقدام جهت ايجاد اين صنايع به منظور اشتغالزايي و توسعه پايدار استان كرمانشاه موافقت خواهيم کرد و اين گونه پيشنهادها با جديت مورد پيگيري قرار خواهند گرفت. به هرحال قول وزیر نفت برای راه اندازی پالایشگاه آناهیتا در حالی داده می شود که از سال 85 تاکنون سخنان مشابه بسیار شنیده شده است اما باید در انتظار ماند و نتیجه قول مساعد آقای زنگنه را نیز به قضاوت نشست.

با تمام این توضیحات باید گفت که یکی از مشکلات اصلی بر سر راه پروژه پالایشگاه آناهیتا حجم زیاد سرمایه گذاری و عدم پیش قدم شدن هیچ بانکی به عنوان بانک عامل برای اجرای پروژه است. موضوعی که قرار شد برای رفع آن یک کنسرسیوم بانکی تشکیل شود که این موضوع هم تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است. یکی از مهمترین خبرهایی که شاید این روزها می شد شنید ورود یکی از بانک ها به عنوان بانک عامل به پروژه پالایشگاه آناهیتا بود. خبر مهم اعلام آمادگی بانک صنعت و معدن برای ورود به پروژه پالایشگاه آناهیتا خبری که در جلسه شامگاه جمعه در استانداری کرمانشاه توسط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت معدن کشور و در حضور استاندار و صنعتگران استان کرمانشاه اعلام شد. علی اشرف افخمی که وی هم از مدیران کرمانشاهی در امور اقتصادی و بانکی کشور است در این نشست با اشاره به برگزاری جلساتی با استاندار کرمانشاه در  خصوص پروژه پالایشگاه آناهیتا گفت: در جلساتی که داشتیم در خصوص پروژه پالایشگاه آناهیتا اطلاعات لازم را کسب کرده و ابعاد مختلف آن را بررسی کردیم. افخمی اظهار داشت: در این خصوص با تامین اجتماعی نیز جلسات متعددی داشتیم و مسائل پیرامونی پروژه را بررسی کردیم و در جریان روند احداث پالایشگاه آناهیتا قرار گرفتیم. مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: با بررسی های انجام داده اعلام می کنم که بانک صنعت و معدن حاضر است به عنوان بانک عامل به پروژه پالایشگاه آناهیتا ورود پیدا کند و امیدواریم با همکاری سایر بانک ها و سهامداران هرچه سریع تر شاهد بهره برداری از پروژه مذکور باشیم. وی از پالایشگاه آناهیتا در صورت بهره برداری به عنوان یکی یادگاری از بانک صنعت و معدن برای استان کرمانشاه یاد کرد. به گزارش خبرنگار مهر، خبری که افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد شاید شاه بیت جلسه شامگاه جمعه در استانداری کرمانشاه بود که امید ها را برای به بهره برداری رسیدن پالایشگاه آناهیتا پررنگ کرد. وعده وزیر نفت و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به عنوان مدیران کرمانشاهی در سطح کشور که با شرایط منطقه غرب بهتر آشنا هستند شاید قابل اتکا و امیدوارکننده تر باشد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۰۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن