تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802670578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت ری به سمت نهضت نوسازی بافت های فرسوده / طلایی: نبود مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده مدیریتی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در چهارمین کارگروه مدیریت یکپارچه شهری ری مطرح شد؛
حرکت ری به سمت نهضت نوسازی بافت های فرسوده / طلایی: نبود مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده مدیریتی کشور است
چهارمین نشست کارگروه مدیریت یکپارچه شهری شهرستان ری که برای اولین بار در کشور در ری تشکیل شده است، این بار به میزبانی شهرداری منطقه 20 و با موضوع احیای بافت های فرسوده و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی، تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، این کارگروه برنامه های ویژه ای را برای احیای بافت فرسوده وتشویق مردم به مشارکت در نوسازی بافت های فرسوده خود در نظر گرفته است،از جمله رایگان بودن خدمات دفاتر نوسازی به متقاضیان.
نایب رییس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت یکپارچه شهری ری، در کنار مباحث عمرانی، خدماتی و توسعه ای که در دستور کار کارگروه هست، چند پیشنهاد را برای بهبود توسعه شهری ری بیان کرد و افزود: پیشنهاد اولم این است که کارگروه فرهنگی این مجموعه را هم فعال کنید تا بتوانیم به عنوان قطب فرهنگی-مذهبی سلسله اقدامات مثبتی انجام دهیم. 

"مرتضی طلایی"با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مسایل فرهنگی در جلسه شان با شورای شهر، گفت: صریح، روشن صادقانه باید عرض کنم که در موضوع مسایل فرهنگی موفق عمل نکردیم و کارنامه قابل قبلی نداریم، اما این شهر به واسطه داشتن ظرفیت های معنوی و سرمایه های اجتماعی موجود و باورمندی مردمش در مسایل دینی، انقلابی و ملی  می تواند به سرعت به عنوان یک مدل در مباحث دینی، فرهنگی و مذهبی تبدیل شود.

* نیاز به توسعه فرهنگی و اجتماعی برای توسعه متوازن

طلایی توسعه فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه عمرانی را ضرروی دانست و افزود: برای این که این توسعه و پیشرفت متوازن باشد، نیاز است تا کارگروه فرهنگی و اجتماعی هم تشکیل شود، چراکه توسعه پایدار و موفق توسعه ای است که مبتنی بر فرهنگ برخواسته از شریعت و نماز و قرآن و عترت باشد که در غیر این صورت اگر تمام خیابان های شهر را سنگ فرش طلا کنیم ولی اخلاق، انسانیت و معنویت نباشد، کاری مثبتی انجام نداده ایم.

وی در پیشنهاد دوم خود از شهردار منطقه 20 و اعضای این کارگروه خواست تا به دلیل داشتن مرز مشترک با مناطق 15 و 19 زمینه هایی را برای حضور و مشارکت شهرداران این دو منطقه در جلسات فراهم نمایند.

پیشنهاد سوم طلایی هم مربوط به اجرای طرح حرم تا حرم بود که معتقد است این طرح می تواند در راستای فرهنگی کمک خوبی به منطقه کند و ری را تبدیل به یک قطب مذهبی، فرهنگی و گردشگری نماید.

نایب رییس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش بافت فرسوده اطراف حرم را اولویت اول شهرداری این منطقه دانست و گفت: با رویکرد افزایش سرانه خدماتی برای زائرین و مهمانان این شهر و با مشارکت و همراهی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم باید این برنامه اجرا شود.

* مشارکت نداشتن مردم عامل موفق نبودن طراح ها

طلایی حلقه ی مفقوده موفق نبودن در بحث بافت فرسوده در کشور و تهران را ناشی از مشارکت نداشتن و دخیل نبودن مردم در این طرح ها دانست و گفت: همیشه ما می نشینیم و برای مردم تصمیم می گیریم بدون این که مردم بفهمند و حضور مردم در جلسات و مشارکت آن ها در اجرای طرح رفع این نقیصه مهم خواهد بود.

وی با بیان این که هرجا مردم مشارکت کردند موفقیت به دست آمده است، از اعضای این کارگروه خواست تا این حرکت را از طریق نخبگان اعم از روحانیت، پیشکسوت ها و معتمدین به گوش مردم رسانده تا در ایجاد نهضت نوسازی در شهرستان ری موفق شوند.  

* نبود مدیریت یکپارچه، عامل نابه‌سامانی های جامعه

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان این که حلقه ی مفقوده ی مدیریتی در کشور نبود چنین کارگروه هایی است، گفت: پیامد نبود این مدیریت یکپارچه، این همه نا به سامانی در اداره جامعه ماست که ناشی از نبود چنین تفکری است، تفکری که معتقد است ما می توانیم با هم و در کنار همدیگر بنشینیم و کار کنیم.

وی با اعلام این نکته که به فرموده مقام معظم رهبری، ری قبله تهران است، گفت: این مساله یک تکلیف را بر ما وارد می کند که این قبله تهران شاخصه ها، ویژگی ها و کارکردهایش چیست؟ و چگونه باید باشد؟

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: با توجه به قدمت و تاریخ کهنی که ری دارد، باید به گونه ای آن را بسازیم و توسعه دهیم که زیبنده نام آن باشد.

 دبیر: نگاهم به ری غیر سیاسی است

در این جلسه همچنین "علیرضا دبیر" عضو شورای شهر تهران با بیان این که شاید در بسیاری زمینه ها نگاه سیاسی داشته باشد، گفت: در مورد ری به هیچ وی نگاهم سیاسی نیست.
- تفاوت مدیریت یکپارچه با مدیریت واحد

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ضمن تشکر از فرماندار ویژه ری و شهرداران حاضر در جلسه به بیان تفاوت مدیریت واحد با مدیریت یکپارچه پرداخت و گفت: مدیریت یکپارچه دقیقا مثل همین کارگروه عمل می کند که یک نفر حول محور مرکزی قرار می گیرد و همه دستگاه ها را کنار هم می آورد به طوری که در مدیریت یکپارچه قرار نیست کسی زیر مجموعه دیگری باشد؛ ولی در مدیریت واحد همه زیر نظر یک نفر هستند و او دستور می دهد و همه اجرا می کنند.

دبیر ادامه داد: مدیریت یکپارچه یعنی شهردار منطقه 20 که شورای شهر مستقل دارد و از آن جا و شهردار تهران تبعیت می کند، در این سیستم در کنار فرماندار و با حضور در کارگروه مدیریت یکپارچه برای هر چه بهتر شدن کارها همفکری می کند که بایستی به فرماندار و سایر اعضای کارگروه بابت این ایده تبریک بگویم.

* صیانت از حریم حرم اولویت شهرداری منطقه 20

شهردار منطقه 20 تهران و نائب رییس کارگروه مدیریت یکپارچه شهری ری با بیان این که در منطقه 20 حدود 240 کیلومتر حریم حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی وجود دارد، گفت: صیانت از حریم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش هم به این مساله توجه خاص دارند.

"منصور کتانباف" با بیان این که به منظور تنظیم برنامه های عمرانی شهرداری منطقه 20 بر اساس قوانین حریم، نیاز به تشکیل یک کارگروه مدیریتی یکپارچه بود، ابراز داشت: تشکیل این کارگروه برای صیانت و نگهداری از حریم، برابر با ضوابط و مقررات و خواسته ی مقام معظم رهبری و تدبیر مدیریت شهری و همچنین استفاده از همه ظرفیت ها ضروری بود.

وی با بیان این که برای استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان و منطقه می بایست با ایجاد یک مدیریت یکپارچه میان تمامی دستگاه ها هم افزایی ایجاد می شد، گفت: با تعاملی که با فرماندار ایجاد شد، این کارگروه مدیریت شهری تشکیل شد تا برای حل مسایل و مشکلات شهرستان و منطقه هماهنگ تر و شایسته تر عمل نماییم.

*مشارکت مردم در احیای بافت های فرسوده

شهردار منطقه 20 موفق نبودن طرح ساماندهی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و همچنین احیای بافت های فرسوده در سال های گذشته را ناشی از مشارکت ندادن جدی مردم در این طرح دانست و گفت: به همین خاطر و بر اساس قانون احیای بافت فرسوده که مجلس شورای اسلامی در سال 89 به تصویب رسانده، همه دفاتر محله ها را به عنوان دفتر تسهیل گر در نظر گرفتیم و شورایارها و مدیران نواحی را مستقیما وارد کردیم.

کتانباف با بیان این که 137 هکتار بافت فرسوده در منطقه 20 وجود دارد، ادامه داد: در این 4 ماه از طرفی فکر مدیران شهرداری منطقه 20 و ادارت نواحی را درگیر این موضوع کردیم و از سوی دیگر با شورایارها، مدیران محلات، ائمه جماعات، معتمدین، پیشکسوت ها، ورزشکاران و هر کسی که در محله به عنوان ظرفیتی مطرح بوده جلساتی برگزار کردیم تا برای اجرای طرح احیای بافت فرسوده همراه و کمک ما باشند.

* اجرای دو طرح عمرانی ساماندهی شرق و جنوب حرم

نائب رییس کارگروه مدیریت یکپارچه شهری ری با اشاره به تاکید شهردار تهران در خصوص مناطق اطراف حرم و همچنین بازدید رییس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش از مناطق اطراف حرم، دو طرح ساماندهی جنوب و شرق حرم را از اولویت های عمرانی این شهرداری برشمرد و گفت: طرح مربوط به شرق حرم در مرحله برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار است که بعد از تعطیلات یک "پیاده راه" باکیفیت اجرا خواهیم کرد.

کتانباف با بیان این که عملیات اجرایی طرح مربوط به جنوب حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته گفت: در جنوب حرم هم اتصال خیابان سلمان فارسی به امام علی (ع) در دستور کار است تا زائرانی که بیرون از منطقه 20، قصد زیارت از حرم را دارند سردرگم نشوند و بتوانند از یک مسیر بزرگراهی هم برای ورود و هم خروج به حرم دسترسی داشته باشند.

*انتقاد از دولت قبل بابت کم توجهی به بافت های فرسوده

فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون استاندار تهران با بیان این که اگر بتوانیم بافت فرسوده را در دستور کار و مورد توجه قرار دهیم خدمت بزرگی صورت می گیرد، گفت: یکی از اشتباهاتی که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد نداشتن توجه ویژه به بافت های فرسوده بود.  

"هدایت اله جمالی پور"با بیان این که اگر حجم هنگفت پولی که در مسکن مهر هزینه شد را در بافت فرسوده هزینه می کردیم، اکنون با وضع بهتری مواجه بودیم، گفت: اگر تعاملی میان شهرداری و دولت اتفاق می افتاد، می توانستیم 42 هزار میلیارد تومانی که در مسکن مهر هزینه شد را در بافت فرسوده تهران هزینه کنیم که در آن صورت هم مردم خانه دار می شدند و هم زیرساخت ها ایجاد می شد و بسیاری از ترس ها و رعب ها برای زلزله هم از بین می رفت.

رییس کارگروه مدیریت یکپارچه شهری شهرستان ری، با بیان این که دولت جدید باید توجه ویژه ای به بافت فرسوده داشته باشد گفت: در کنار موضوع بافت فرسوده، باید در خصوص مسکن مهر هم همگی توجه کنیم تا مشکلات آن حل شده و مردم بتوانند به سرعت خانه های شان را تحویل بگیرند.

ویبا ابراز رضایتمندی از نحوه عملکرد کارگروه مدیریت یکپارچه شهری شهرستان ری از زمان تشکیل کارگروه تاکنون، اصلاح ساختار مدیریت، احیای بافت فرسوده و همگرایی مدیریتی را اثرات مثبت تشکیل این کارگروه دانست.

در ادامه این جلسه معاون برنامه ریزی و توسعه این کارگروه هم از ارائه بسته های پیشنهادی مالی و بودجه ای برای تقدیم به شورا از سوی شهرداری های منطقه 20، باقر شهر، کهریزک و حسن آباد خبر داد و گزارش مختصری در خصوص این طرح ها ارایه کرد.

همچنین در این جلسه نماینده نوسازی شهرداری منطقه 20 به بیان خدمات رایگان این واحد به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده پرداخت و گفت:این خدماتشامل مشاوره در خصوص ساخت وساز، پیگیری روند تهیه پروانه ساخت ساکنین برای تسریع امور، تهیه نقشه های معماری بر اساس معماری ایرانی-اسلامی و ... می شود.

گفتنی است شهرداران مناطق 15، 19، 20، حسن آباد، کهریزک و باقرشهر از اعضای این کارگروه هستند که ریاست آن را فرماندار ویژه شهرستان ری برعهده دارد و شهردار منطقه 20 هم نائب رییس این کارگروه است.


انتهای‌پیام/







تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن