تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813041580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پستانک ممکن است در سخن گفتن کودک اختلال ایجاد کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
پستانک ممکن است در سخن گفتن کودک اختلال ایجاد کند
دادن پستانک به کودکان گاهی باعث عفونت گوش میانی، آسیب به سیستم دندان‌ها و فک و حتی اختلال در سخن گفتن او می‌‌شود.


پروفسور محمدحسین سلطان‌زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص کودکان و نوزادان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از نوزادان عادت به مکیدن انگشت خود دارند زیرا این حالت به آن‌ها احساس امنیت و آرامش می‌‌دهد؛ به ویژه قرارگرفتن در شرایط خاصی مانند جدائی از مادر و یا بودن در مکان تازه و بین افراد ناآشنا و یا هنگام خوابیدن نیاز کودک به مکیدن را افزایش می‌دهد. 


وی ادامه داد: مکیدن طولانی مدت پستانک و انگشت تقریبا به میزان مشابهی، بر سیستم دندان‌ها و فک تأثیر می‌گذارد و طولانی شدن عادت مکیدن سبب می‌شود که دندان‌های جلویی فک بالا و پایین از هم فاصله پیدا کنند و کام کودک عمیق شود و اگر تا سنی که دندان‌های دائمی او در حال رویش است ادامه یابد، صدمه زیادی به دندان‌های او وارد می‌شود. 


وی در ادامه گفت: دادن پستانک به کودکان گاهی باعث عفونت گوش میانی می‌شود و در برخی گزارش‌ها مشخص شده کودکانی که پستانک استفاده می‌کنند ۹۰ درصد بیشتر در معرض عفونت‌های مکرر گوش میانی هستند. 


وی در ادامه تأکید کرد: هیچگاه پستانک را با زنجیر به دور گردن نوزاد نیندازید زیرا ممکن است باعث خفگی او شود، همچنین آغشته کردن پستانک به ماده‌ای شیرین، دندان‌های نوزاد را در معرض پوسیدگی قرار می‌دهد. 


وی در پایان گفت: توصیه پزشکان و دندانپزشکان این است که از خرید پستانک صرف‌نظر کنید چون ضررهای مکیدن پستانک برای کودکان خیلی بیشتر از منافع کوتاه‌مدت آن است، پستانک حتی ممکن است در سخن گفتن کودک اختلال ایجاد کند. 






انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن