تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815621416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قافله سالاری کاروان علم از دست صلاح اندیشان صالح به دست صالحان مصلحت اندیش می‌افتد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در مراسم تودیع و معارفه رئیس کتابخانه ملی بیان شد:
قافله سالاری کاروان علم از دست صلاح اندیشان صالح به دست صالحان مصلحت اندیش می‌افتد
قافله سالاری کاروان علم بنابر جایگزینی "سید رضا صالحی" به جای "اسحاق صلاحی" در سمت ریاست کتابخانه ملی از دست صلاح اندیشان صالح به دست صالحان مصلحت اندیش افتاد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ "علی اکبر صفی‌پور" معاون کتابخانه ملی پس از عرض خیر مقدم به حضور حضار به ویژه مقامات لشگری و کشوری و دست یاران نهاد ریاست جمهوری گفت: به معنای واقعی کلمه خوش آمدید به "اسحاق صلاحی" و "سیدرضا صالحی امیریگ خوش آمد می‌گوییم و از همه رؤسای سابق این سازمان به ویژه از مرحوم "عباس حری" معاون پژوهش کتابخانه ملی و "عباسی" رئیس سابق سازمان کتابخانه ملی یاد می‌کنیم. 






وی افزود: افتخار می‌کنم که در سازمانی کار می‌کنم که وظیفه صیانت و حفاظت از میراث مکتوب را بر عهده دارم و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از بارهای حفاظت از هویت ملی کشور بوده و کارمندان آن پرچم‌داران صیانت و حفاظت از میراث مکتوب کشور هستند. 

وی خاطر نشان کرد: انتخاب صالحی به عنوان رئیس کتابخانه ملی ایران نشانه تدبیری‌ست که از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود و انشاءلله امیدی در بطن سازمان اسناد و کتابخانه ملی خواهد بود. 

همچنین در بخش دیگری از مراسم تودیع و معارفه رئیس کتابخانه ملی اسحاق صلاحی" رئیس سابق کتابخانه ملی پس از عرض خیرمقدم از زبان مهمانان گفت: "سیدرضا صالحی" تنها نخواهی بود و "صلاحی" با همه قصور خسته نباشی.

وی در ادامه سخنان خود را در قالب سه قسمت خلاصه کرد و گفت: باور ما بر آن بود که سازمان جزء پازل مهم بخش فرهنگی کشور است دیپلماسی فرهنگی در این کشور تأثیرش از انواع دیپلماسی‌ها مفیدتر و کارآمدتر است و این سازمان به عنوان پل ارتباطی بین نسلی، بین نسل‌های دیروز، امروز و فردا به حساب می‌آید. 

صلاحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود حرف‌هایش را در قالب چهار کلمه مدیریتی خلاصه کرد و گفت: پوست انداختیم تا پوسته جدیدی بزنیم، رویکرد سیستمی برای سازمان اسناد کتابخانه ملی قائل بودیم و بر این اساس پازل‌های فعالیتی خود را شکل دادیم. 

آینده‌نگری و رویکرد راهبردی از دیگر کلماتی بود که صلاحی برای اختصار سخنان خود برگزید و در قالب آنها گفت: آینده‌نگری که سند استراتژیک این سازمان برمبنای آن تدوین شده و چه بسا فعالیت‌هایی که در این سازمان انجام می‌شد برای امروز خوب بود اما در آینده بی‌مورد بود و آخرین رویکرد رویکرد راهبردی‌ست که نه ماه در این سازمان به آن اختصاص داده شد و امروز افتخار ماست شکل‌گیری یکپارچه این چهار رویکرد در قالب یک نهاد دولتی برای اولین بار است. 

رئیس اسبق سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطر نشان کرد: براساس آن سند استراتژیک یک برنامه استراتژیک نوشته شد و امروز افتخار ما این است که 30000 کتاب کودک و نوجوان در این سازمان اسکن شد و تلاش بر آن شده که دستاوردهای این ملت در دسترس قرار بگیرد تا بتوان گفت ابن سینا، ملاصدرا و فارابی چه گفته‌اند. 

از دیگر سخنان صلاحی که در قالب درد و دلی با دست اندرکاران دولت یازدهم بیان شد می‌توان به لزوم اختصاص بودجه‌ای بیشتر به کتابخانه ملی ، تعویض ساختار کهنه‌ی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تقدیر از موفقیت این سازمان در امر دورکاری و اختصاص حقوقی مناسب به کارمندانی که در اتاق‌های زیرزمینی کتابخانه ملی فعالیت می‌کنند اشاره کرد. 

همچنین حجت‌الاسلام "علی یونسی" دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي، در بخش دیگری از مراسم تودیع و معارفه رئیس کتابخانه ملی در پاسخ به این سوال که در مراسم تودیع و معارفه رئیس یک نهاد فرهنگی چه می‌کند گفت: دکتر صالحی از من خواست که در اینجا باشم و من هم برای ابراز ارادت خود نسبت به ایشان واجب دانستم که در این مراسم حضور پیدا کنم. 

وی افزود: این مسئولیت مسئولیت بسیار خطیر و مهمی‌ست که قبلا هم به این حقیر پیشنهاد شد اما وی خود را ناتوان از ریاست کتابخانه ملی دیدم، اما صالحی امیری را به پذیرش این مدیریت تشویق کردم و لازم می‌دانم که از صلاحی تشکر کنم که خیلی بزرگوارانه برخورد کرد و  در سخنانی کوتاه نغز و پرمغز صلاحیت خود را به تأیید رساند و انشاءالله صالحی از توانایی‌های صلاحی استفاده کند. 

وزیر اطلاعات دولت‌های هفتم و هشتم کتابخانه ملی را خانه محققان و پژوهشگران دانست و گفت باید از هرکجا که خسته می‌شوند به اینجا روی آورند درهای اینجا برای همه شبانه روز باز باشد و ظاهرا در خیلی جاهای دیگر نیز به همین گونه است. 

یونسی اظهار داشت: درخصوص اسناد در آرشیو وزارت خارجه‌ی کشورهای مختلف بسیاری از اسناد ما وجود دارد دیپلماسی فعال این است که این اسناد شناسایی شده و به داخل کشور منتقل شود، بله مشکل است زیرا انتقال آنها به داخل با موانع و مخالفت‌های زیادی مواجه می‌شود.



این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/ اس
 








تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن