تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819248523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره نيکوکاري در قم برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۳ب.ظ)
14 تا 21 اسفندماه جشنواره نيکوکاري در قم برگزار مي‌شود مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم از آغاز جشنواره نيکوکاري با هدف توانمندسازي خانواده‌هاي نيازمند در قم از 14 تا 21 اسفندماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالله جلالي در نشست خبري با خبرنگاران، با اشاره به سالروز ورود امام خميني به قم در روز 10 اسفند و سالروز تاسيس کميته امداد امام خميني (ره) در 14 اسفند ماه اظهار کرد: اين نهاد که با هدف کمک و رسيدگي به محرومان و مستضعفان تاسيس شد مولود انقلاب و شهر قم است.
وي با اشاره به آغاز جشنواره نيکوکاري از 14 تا 21 اسفند ماه بيان کرد: اين ايام به عنوان هفته احسان و نيکوکاري نامگذاري شده است و با شعار توانمند سازي خانواده‌ها با حضور پر نشاط نيکوکاران، صدا و سيما ، آموزش و پرورش و کميته امداد برنامه‌هاي مختلفي برگزار مي‌شود.
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) قم هدف از برگزاري اين جشنواره را ترويج فرهنگ انفاق و نوع دوستي عنوان کرد و گفت: بدين وسيله بخشي از نيازهاي شب عيد محرومان و ايتام به کمک مردم و نيکوکاران تامين خواهد شد.
جلالي به استفاده از ظرفيت مدارس و مساجد اشاره و تصريح کرد: جشنواره نيکوکاري که تمرين ابراز محبت به ديگران است با فعاليت 60 پايگاه در سطح استان به جمع آوري کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي مردم اقدام خواهد کرد.
وي افزود: پايگاه سيماي قم در ميدان آستانه و پايگاه صداي قم در ميدان توحيد مستقر مي‌شوند، علاوه بر اين در بخش‌هاي کهک، سلفچگان و دستجرد نيز مراکز و پايگاههاي امداد براي جمع آوري کمکهاي مردمي فعال هستند.
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) قم خاطرنشان کرد: اين کمک‌ها در مدارس با شعار هر مدرسه يک پايگاه و در مساجد در قالب مسجد محوري جمع آوري خواهد شد. کمک‌هاي جمع آوري شده از مدارس صرف دانش‌آموزان نيازمند همان مدارس خواهد شد.
جلالي ادامه داد: اين جشنواره که از چهارشنبه آغاز مي‌شود صرفا به جمع‌آوري کمک‌هاي دانش‌آموزان در سطح مدارس خواهد پرداخت.
وي 15 اسفند را روز ملي جشنواره نيکوکاري عنوان کرد و گفت: در اين روز از کتاب « کريمانه » که روايت حماسه يتيم نوازي مردم قم در ماه مبارک رمضان امسال است، پرده برداري خواهد شد .
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) قم کمک‌هاي حاصل از جشن نيکوکاري در قم را در سال 91، مبلغ 5 ميليارد و 993 ميليون ريال عنوان کرد و گفت: اين کمک‌ها شامل کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي مردم است که اين رقم نسبت به سال قبل 57 درصد رشد داشته است.
جلالي با اشاره به اينکه کمک‌هاي نقدي در اولويت هستند تصريح کرد: در مرحله نخست کمک‌هاي نقدي داراي اهميت هستند؛ همچنين تامين پوشاک البته از بهترين نوع بايد مورد توجه قرار بگيرد.
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) مشارکت و حضور قمي‌ها را در کمک به نيازمندان قابل تقدير دانست و بيان کرد: مجموع کمک‌هاي مردمي اعم از صدقات، کمک به ايتام، زکات و کالاهاي نقدي طي 11 ماه سال جاري 200 ميليارد ريال بوده است که اين رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 90درصد افزايش داشته است.
جلالي افزود: شهروندان مي‌توانند براي کمک به نيازمندان با شماره پيامک 30001906 ارتباط برقرار کنند؛ همچنين شماره‌هاي 36622422 و 38819100 آماده پاسخگويي به شهروندان تا شب عيد است.
وي ادامه داد: افراد مي‌توانند کمک‌هاي مخصوص جشن نيکوکاري خود را به شماره حساب 27/13226235 جام بانک ملت با کد شناسه 60/22222 واريز کنند.
مدير کل کميته امداد استان قم ، ادبيات عيدانه محرومين و ايتام را بهترين عنوان براي بستر سازي کمکهاي آبرومندانه به نيازمندان دانست و گفت: رويکرد جشنواره نيکوکاري امسال را در قالب طرحي با نام عيدانه خواهد بود و مردم مي دانند که بايد در مرحله نخست اقوام و بستگان خويش را مورد حمايت قرار دهند و در مرحله بعد از همسايه ها و ديگران حمايت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن