تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803214974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقدير از مهندس، تقدير از سربازان سازندگي کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ اسفند ۱۳۹۲ (۲۲:۴۵ب.ظ)
رئيس نظام مهندسي قم: تقدير از مهندس، تقدير از سربازان سازندگي کشور است رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم گفت: تقدير از مهندس در واقع تقدير و ارج نهادن به علم، همت، پشتکار و تقدير از سربازان سازندگي و افتخارات کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس سعيد خان احمدلو، در همايش بزرگداشت خواجه نصيرالدين طوسي و روز مهندس که در مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) که از سوي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: زماني که بين ملت‌ها و جوامع بحث مقايسه‌اي پيش مي‌آيد و از افتخارات ملت‌ها بحث مي‌شود، معيارهايي وجود دارد که مشاهير و دانشمندان هر ملت در اين مقايسه حرف اول را مي‌زنند.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم، ابراز داشت: وقتي يک بنايي ايجاد مي‌شود و پا برجاست بدون هيچ صحبتي حرف خود را مي‌زند و برتري خود را نسبت به جوامع ديگر تحميل مي‌کند.
خان احمدلو، گفت: خوشبختانه در ايران، قبل از اسلام و بعد از پذيرش اسلام آثار بسيار زيادي داريم که اين آثار موجب افتخار همه ايرانيان است که اميدواريم اين روش ادامه يابد.
وي گفت: وقتي به تخت جمشيد نگاه مي‌کنيم در مقايسه با ساير آثاري که در آن زمان در جهان وجود داشته شکوه و هيبت خيره کننده آن نيازي به صحبت ندارد و آثار بسيار ديگري از جمله مساجد و پل‌هايي که ساخته شده بود، قدرت و عظمت مهندسان ايراني را نشان مي‌دهد.
خان احمدلو، عنوان کرد: تقدير از مهندس در واقع تقدير و ارج نهادن به علم، همت، پشتکار و تقدير از سربازان سازندگي و افتخارات کشور است هر چند که اين افتخارات ما در گذشته دچار فراز و نشيب‌هايي بوده و همواه در اوج قرار نداشته است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم، ادامه داد: افول اين افتخارات در دوره قاجار و به خصوص دوره پهلوي شروع شد و ما در اين دوران به خود باختگي رسيديم و نگاه ما از نگاه به داخل به بيرون معطوف شد که در اين شرايط همه آثار از جمله آثار مرتبط با ساخت و ساز نيز دچار مشکل شد.
وي گفت: در گذشته در کنار هر پروژه‌اي چهره چند مهندس خارجي را مي‌ديديم که شايد اين اتفاق امروز براي مهندسان جوان عجيب به نظر برسد اما اين واقعيتي است که در گذشته خارجي‌ها در پروژه‌هاي مهندسي کشور ما حضور داشتند.
خان احمدلو، با بيان اينکه حضور خارجي‌ها تنها در زمينه‌هاي مهندسي نبوده و در حوزه پزشکي نيز شاهد حضور انان در کشور بوديم افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، باور و انگيزه آفريني که امام راحل به ما دادند، موجب شد تا ما به توان داخلي تکيه کنيم که در اين راستا امام راحل فرمودند که اگر بخواهيم مي‌توانيم.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم، تاکيد کرد: امام راحل با دم مسيجايي‌اش، خودباوري را در بين جوانان و نخبگان کشور احيا کردد و امروز شاهد وضعيت مناسب علمي در مقايسه با گذشته هستيم.
وي با بيان اينکه روز مهندس روز نظام مهندسي نيست، بلکه بحث مهندسي به رشته‌هاي ديگري نيز اختصاص دارد افزود: در حال حاضر ايران اسلامي، در زمينه فناوري هوا و فضا در رتبه هشتم جهان قرار دارد که تصوير اين مسله در گذشته قابل قبول نبود.
خان احمدلو، ادامه داد: امروز ايران در بحث نانو رتبه هفتم در دنيا را داد که البته همگان مي‌دانند که اين رشته دنيايي دارد و رسيدن به اينجايگاه ملزومات و پشتوانه‌اي بسيار مي‌خواهد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم، اضافه کرد: ايران در عرصه رباتيک رتبه چهارم را در اختيار دارد و در بحث سازه‌هاي هيدروليکي در رتبه سوم هستيم و اوج اين پيشرفت‌ها دست يافتن به چرخه کامل سوخت هسته‌اي است که ما در اين بخش هم رتبه هشتم را در بين کشورهاي جهان داريم.
وي تصريح کرد: همه اين پيشرفت‌ها در سايه امنيت است که در غير اين صورت اين موفقيت‌ها حاصل نمي‌شد که اين امنيت را مديون شهداي انقلاب، جنگ تحميلي و شهداي امروز هستيم.
خان احمدلو، بيان داشت: همه اين پيشرفت‌ها در صورتي رخ داده که کشور ما در سالهاي اخير دچار تحريم بوده است، که اعمال اين تحريم‌ها براي هر کشور ديگري شکننده خواهد بود.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم، در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: سازمان نظام مهندسي ساختمان براي دومين سال متوالي توانست رتبه بر‌تر در رعايت مقررات ملي ساختمان را در بين استانهاي کشور کسب کند که اين افتخارات نتيجه تلاش‌هاي کليه مهندسان استان و همچنين دستگاه‌هاي مرتبط با امر ساخت و ساز، همانند اداره کل راه و شهرسازي بوده که از همه اين تلاش‌ها قدرداني مي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن