تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816374238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی؛ بیم‌ها و امیدها


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اقتصاد مقاومتی؛ بیم‌ها و امیدها وبلاگ > فیاضی، سید جلال - اقتصاد ایران، علاوه بر درمان بیماری‌های مزمن و ساختاری، به مقاوم‌سازی بنیادین نیازمنداست تا در برابر توفان‌های سهمگین داخلی و خارجی استوار بماند و سرخم نکند. اقتصاد ایران را از داخل، سوء تدبیرهای سنواتی مدیریتی و فساد اقتصادی تهدید می‌کند و از بیرون گرفتار چشم های نامحرمی است که به آن طمع دارند و به‌سبب کینه‌توزی بالندگی آن را برنمی‌تابند و با محاق تحریم، حاشیه‌نشینی آن را اراده می‌کنند! و اکنون، ایران مصمم است تا با اقتصادی که از درون زایش و رویش می‌یابد و به بیرون گرایش و نگرش دارد، بالندگی را تجربه کند وچرخه‌ « حماسه» را به کمال رساند؛ اراده‌ای که اگر در عرصه‌ی اجرا، تحقق نیابد آرمانهایی بلند، تنها درحد «آرزو» باقی‌می‌مانند.


سیاست‌های آرمانی اما دست‌یافتنی اقتصادمقاومتی علاوه بر اراده‌ی اجرای آن توسط قوای سه‌گانه، به وحدت و عزم ملی و دورکردن فضای کشور از چالش‌های بی‌ثمر سیاسی ورقابت‌های جناحی منوط‌است؛ رقابتهای بی‌مبنای آنهاکه نگران«اصول» هستنداما گاه از« اصل» هم عدول می‌کنند و آنها که دم از « اصلاحات» می زنند اماگاهی «اصلاحات» راهم به مذبح می برند!
برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید ابتدا در برابر دعواهای بی‌حاصل سیاسی مقاومت‌کرد و سپس نقد را با انصاف و تحمل پیوند زد و از تخریب و بی انصافی و کم‌تحملی دور ماند!
در این میان، این نکته را نیز باید مدنظر داشت که گفتمان اقتصاد مقاومتی نباید به معنای اقتصاد ریاضتی تعبیرشود و نباید رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون گرای آن، تنها در واژه‌ی «ریاضت» خلاصه گردد و هر اقدامی به نام اقتصاد مقاومتی تخطئه شود! چراکه اصول 24 گانه‌ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی یک مجموعه‌ی به ‌هم پیوسته ‌است و نمی توان بخشی را پذیرفت و قسمتی را نفی‌کرد.
این روزها، پیام‌ ها، بیانیه ‌ها، سخنرانی‌ ها و اعلام حمایت‌ها از سیاستهای اقتصادمقاومتی، فضای رسانه‌ای کشور را پر کرده‌ است؛ قوای سه‌گانه برای تحقق آن اعلام آمادگی و پیرامون آن دستورالعمل و بخشنامه صادر می‌کنند. واژه‌ی «اقتصاد مقاومتی» پرتکرارترین واژه‌ی اخبار صدا وسیما ،مطبوعات و خبرگزاری‌ ها ست. خطابه‌ ها و سخنرانی‌ ها بدون این واژه معنا پیدا نمی‌کند. اما نگرانی آن است که این واژه را آنقدر تکرار کنند و برای تحقق آن گامی برندارند که مردم خسته و ناامید شوند.چرا که، پس از 8 سال، هنوز از میزان تحقق سند چشم انداز بیست ساله کسی مطلع ‌نیست، اجرای سیاستهای اصل44 و خصوصی سازی در هاله‌ای از ابهام است و هنوز دولت فربه و همه کاره‌ی اقتصاد ایران بشمار می آید. مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی نتیجه ملموسی در پی نداشته‌است و هر روز از فساد بزرگتری رونمایی می شود!
این واقعیتها، نگرانی از مقاومت در برابر اقتصاد مقاومتی و مصادره به مطلوب شدن آن توسط جریانهای سیاسی را دامن می زند. آیا دولت تدبیر و امید، برای تحقق واقعی «اقتصاد مقاومتی» تدبیر می‌کند و امید را برای ارایه‌ی زمان‌بندی مشخص و تعیین شاخص‌های قابل ارزیابی این تحقق، افزون می‌سازد؟!



پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 13:52:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن