تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802417805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار معدن در کوهبنان 9 کشته و زخمی برجا گذاشت/ سفر استانی روسای سه قوه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها منتخب اخبار استان ها/
انفجار معدن در کوهبنان 9 کشته و زخمی برجا گذاشت/ سفر استانی روسای سه قوه
گروه استان ها- خبرگزاری مهر: اراضی اطراف مخزن سد گتوند ترک خورد، چوپانان زرقانی بر روی پلنگ و توله هایش اسلحه نکشیدند، انفجار معدن در کوهبنان 9 کشته و زخمی برجا گذاشت و "هرمزگان" مقصد دومین سفر استانی روحانی از مهمترین اخبار استان های مهر بوده است.



سالانه 4000 نفر در کشور قربانی اعتیاد می شوند/ مواد مخدر صنعتی تهدیدی علیه جوانان معاون دادستان کل کشور گفت: سالانه چهار هزار نفر در کشور در دام اعتیاد گرفتار می شوند. حسین ذبحی یکشنبه شب در سلسله نشست های رویه قضایی و آموزه های حقوقی در جمع دانشجویان حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه در عرصه مبارزه با مجرمان مواد مخدر با عملیات انتحاری مواجه هستیم، گفت: قاچاق مواد مخدر در کشور به صورت مافیای زیرپوستی در آمده به گونه ای که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند مواد مخدر مورد نظر خود را تهیه کند. معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه سالانه چهار هزار نفر در کشور قربانی اعتیاد می شوند، اذعان داشت: بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و بزهکاری ریشه در اعتیاد دارد و این خدعه دشمنان است که جوانان باید در این خصوص هوشیارانه عمل کنند. یک بهله عقاب نادر در دهدشت کشف و ضبط شد رئیس محیط زیست شهرستان کهگیلویه از کشف یک بهله عقاب نادر در منزل فردی در شهر دهدشت خبر داد. سید قدرت الله علیپور به خبرنگار مهر گفت: عقاب کشف شده کم یاب بوده و در معرض انقراض قرار دارد. وی با بیان اینکه معمولا خانواده پرندگان شکاری در تعدیل اکوسیستم و تناسب آن نقش بسیار مهمی دارند، اظهار داشت: شکارچیان این گونه پرندگان را با هدف تجارت و سود آوری زنده گیری می کنند و در بازار کشورهای خلیج فارس به فروش می رسانند.

علیپور با تاکید بر اینکه شکار و نگهداری اینگونه پرندگان جرم بوده  و مستوجب مجازات کیفری است، بیان داشت: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده افرادی که به چنین کاری اقدام می کنند این اداره را مطلع کنند. وی با اشاره به اینکه این نوع پرنده در صخره های صعب العبور زندگی می کند، اضافه کرد: چنانچه حفاظت از این پرنده دچار اختلال شود شکارچیان سودجو این گونه ها را زنده گیری کرده و بفروش می رسانند. اهداي اعضاي بدن طلبه خراسان شمالي به دو بيمار زندگي دوباره بخشيد مسؤول نمايندگي حوزه علميه استان خراسان شمالي گفت: اهداي اعضاي بدن هادي بي باك، طلبه مدرسه علميه امام صادق(ع) بجنورد كه در اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود، به دو بيمار زندگي دوباره بخشيد. حجت‌الاسلام حجت سالاري مكي اظهار داشت: اعضاي بدن‌ هادي بي‌باك، طلبه حوزه علميه امام صادق(ع) بجنورد به دو بيمار نيازمند اهدا شد. وي با بيان اين كه اين طلبه حوزه علميه خراسان شمالي بر اثر تصادف در جاده گناباد به سمت بجستان دچار مرگ مغزي شده بود، افزود: با موافقت خانواده وي، دو كليه و كبد اين طلبه مرگ مغزي شده به دو بيمار نيازمند اهدا شد. حجت الاسلام سالاري مكي اضافه كرد: مرحوم بي باك از طلاب نمونه پايه هفت و سطح دو حوزه علميه امام صادق(ع) بجنورد بود كه از ابتداي مهر ماه امسال تحصيل خود را در اين مدرسه علميه مركز استان آغاز كرده بود. ذخیره ژن گیاهی ایران دو برابر شد/ غنی ترین کلکسیون ژنتیکی انار دنیا در ایران رئیس بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی ملی ایران گفت: طی 10 سال اخیر بانک ذخایر ژن گیاهی ایران علاوه بر اینکه به بزرگ ترین بانک ژن غرب آسیا، آسیای مرکزی و شمال آفریقا تبدیل شده توانسته منابع ژنتیکی خود را دو برابر کنند. دکتر جواد مظفری در گردهمایی سالیانه بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی ملی که ظهر یکشنبه در موسسه اصلاح و تهیه بذر و نهال در کرج برگزار شد، گفت: ایران در حال حاضر در بانک ژن گیاهی خود 70 هزار و 227 نمونه ژن گیاهان زراعی که در مجموع 140 هزار نمونه ژن گیاهی می شود را نگهداری می کند. وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی موفق شده برخی پروژه ها را به اتمام برساند، یادآور شد: پروژه جمع آوری، شناسایی،ارزیابی و حفاظت از گیاهان سبزی و صیفی به پایان رسیده و طی این پروژه بیش از شش هزار نمونه ژنتیکی گیاهان سبزی و صیفی جمع آوری شده است. میلیونها اصله درخت بلوط "نیست" شد/ کارشناسان: در حال عارضه یابی هستیم برگزاری کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس در استان لرستان مجالی بود برای طرح معضل "زوال" که طی سالهای اخیر موجب خشکیدگی جنگلهای بلوط زاگرس شده است تا کارشناسان با اشاره به دخیل بودن موارد مختلف در وقوع این پدیده همچنان یافتن علت اصلی آن را نیازمند مطالعه بدانند. در حالی تنها در استان لرستان نزدیک به 300 هکتار از جنگلهای بلوط در قالب 15 میلیون اصله درخت درگیر با پدیده زوال شده اند که همچنان دلیل اصلی وقوع این پدیده مشخص نیست.

در این راستا تاکنون نشست های تخصصی زیادی در استان لرستان به منظور بررسی این پدیده برگزار شده است ولی به دلیل پیدا نکردن دلیل اصلی عارضه همچنان این بیماری به پیشرفت خود ادامه می دهد. در حاشیه کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس در خرم آباد از جمله مباحث مطرح شده از سوی حاضران به موضوع "زوال بلوط" اختصاص داشت، موضوعی که نگرانی کارشناسان را نیز به دنبال داشته است. آتش سوزي در قطار طبس - بندرعباس/ بار پنبه سوخت قطار باربري طبس – بندرعباس در حوالي ايستگاه مباركه بافق دچار آتش سوزي شد. اين قطار كه از سمت طبس به‌سوي بندرعباس در حال حركت بود، در حوالي ايستگاه مباركه بافق دچار حريق شد. بار اين قطار پنبه بود و حادثه آتش‌سوزي در يكي از واگن‌ها سبب سوختن 60 تا 70 درصد بار اين واگن شد. اين حادثه عصر جمعه اتفاق افتاد و به گفته شاهدان عيني اگر در ساعات اوليه مهار مي‌ شد، خسارت چنداني به‌دنبال نداشت اما تاخير نيروها امدادرساني و آتش نشاني سبب گسترده شدن آتش در واگن شد. با جدا كردن واگني كه آتش‌سوزي در آن رخ داد، در نهايت اين حادثه در نهايت ساعت 11 شب مهار شد و خسارت جاني نيز در بر نداشت. چوپانان زرقانی بر روی پلنگ و توله هایش اسلحه نکشیدند دو چوپان که پلنگ به گله هایشان هجوم برده بود بر روی این گونه نادر و توله هایش اسلحه نکشیدند. دو دامدار در منطقه زرقان شیراز که در مجاورت پارک ملو بمو قرار دارد، هنگامی که متوجه شدند یک ماده پلنگ و توله هایش به دامهایشان حمله کرده بر روی آنان  اسلحه نکشیدند. مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: حدود 20 روز پیش دو نفر به نامهای آقایان محمد رضا کیانی و فرهاد مختاری متوجه حمله پلنگ به دامهایشان شدند. حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: بر اساس شواهد و قرائن مشخص شد که حیوان حمله کننده شامل یک ماده پلنگ و دو توله بود  که حدود چهار راس از دامهای این دو نفر را خورده اند اما آنها به پلنگ و توله هایش صدمه ای وارد نمی کنند. وی ضمن تقدیر از این دو نفر که از دوستداران محیط زیست نیز هستند، گفت: در نشست شورای اداری زرقان با هماهنگی محیط زیست این دو نفر مورد تقدیر قرار گرفتند و پس از تامین اعتبار لازم خسارت وارده به آنها پرداخت خواهد شد. انفجار معدن در کوهبنان 9 کشته و زخمی برجا گذاشت/ تداوم حادثه در معادن فرسوده زغالسنگ شمال کرمان انفجار گاز در یکی از معادن زغالسنگ کوهبنان موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن شش معد نچی دیگر شد این حادثه زمانی روی داد که دهها کارگر در اعماق معدن در حال استخراج زغالسنگ بودند. ماهها بود که خبری از بروز حوادث متوالی در معدن زغالسنگ شمال استان کرمان شنیده نمی شد مسئولان استان کرمان دلیل این مسئله را ارتقاء سطح تکنولوژی استخراج، نظارت جدی بر کار بخش خصوصی و افزایش ضریب ایمنی در معادن می دانستند اما امروز ساعت 11 حادثه ای دیگر در معدن زغال‌سنگ چشم‌پودنه شهرستان کوهبنان در شمال استان کرمان روی داد.

در این حادثه چندین کارگر زیر آوار گرفتار شدند که با هوشیاری سایر معدنچیان و امدادگران 10 نفر از زیر آوار به سرعت خارج شدند و از حادثه جان به در بردند. اما شش نفر از این معدنکاران دچار جراحت بودند که به سرعت به بیمارستانهای اطراف منتقل و مورد مداوا قرار گرفتند اما در این میان رضا صادقی، حسین اسلامی و حسین محمودی خوش شانس نبودند و به دلیل انفجار و ریزش معدن جان خود را از دست دادند. کتیبه سنگی مسجد جامع بغداد آباد مهریز كشف شد يزد - خبرگزاري مهر: مديركل ميراث فرهنگي استان يزد گفت: کتیبه سنگی مسجد جامع بغداد آباد مهریز كه هفته گذشته سرقت شده بود، در زمانی کمتر از یک هفته كشف شد. محمدمهدي شرافت، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتیبه سنگی مسجد جامع بغداد آباد مهریز که هفته گذشته به سرقت رفته بود با همکاری اداره آگاهی شهرستان مهریز کشف شد. وي عنوان كرد: در 24 بهمن ماه سال جاري، ماموران آگاهی شهرستان مهریز به ميراث فرهنگي يزد اطلاع دادند كه يك قطعه سنگ نصب شده در بالای محراب مسجد باغ بهار توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است. راننده پیکان پس از سقوط به دره‌‌ای عمیق به طرز معجزه‌آسای نجات یافت راننده یک خودروی پیکان که روز گذشته به دره ای در محور ارتباطی "مارگون" به "لوداب" سقوط کرد به صورت معزه آسایی نجات یافت. هیچ کس فکر نمی‌کرد که راننده خودرویی که به ته دره سقوط کرده است اکنون زنده باشد. همه افرادی که در بالای کوه ایستاده اند و به پایین دره نگاه می کنند این جمله را زمزمه می کنند که "حتما راننده و یا سایر سرنشینان این خودرو جان داده اند."

خودرو کاملا مچاله شده و از بالا که نگاه می‌کنی مشخص نیست که چه خودرویی به ته دره افتاده است تنها می‌توان از لاستیک‌های آن تشخیص داد که پیکان است. اراضی اطراف مخزن سد گتوند ترک خورد/ مجری سد: تکذیب می کنیم سه سال پس از آبگیری سد گتوند علیا، بخشی از اراضی اطراف مخزن ترک خورده اند این در حالی است که مجری سد گتوند این موضوع را تکذیب می کند. سد گتوندعلیا بلندترین سدخاکی کشور و آخرین سد احداث شده روی رودخانه کارون، پیش از زمان آبگیری هم با حاشیه های بسیاری همراه بود. کارشناسان نسبت به تبعات این سد که گفته می شود به درستی جانمایی نشده، هشدار داده اند. ویژگی خاص زمین منطقه، از جمله سازند نمکی «گچساران» که درون مخزن سد قرار گرفته و فروچاله های متعدد مهم ترین چالش های سد گتوند علیا بوده است. آنگونه که قمشی از اساتید دانشگاه چمران تحقیق کرده با انحلال کوه های نمک این سازند، اکنون حدود هفت میلیون تن نمک پشت سد گتوند ذخیره شده است. حالا اما مشکل دیگری سربرآورده است. منابع محلی از وقوع ترک هایی در اطراف مخزن سد خبر داده اند. ترک هایی که زمین شناسان آن را «ترک های کششی» می نامند. این پدیده در روزهای اخیر در منطقه عنبل به وقوع پیوسته اما گویا مقامات محلی از آن بی اطلاع هستند. بهانه آنها هم تغییرات مدیریتی است و کمبود وقت برای سرکشی و مسئولان سد نیز وقوع این پدیده را رد می کنند. نمایشگاه بهاره طبس طعمه حریق شد نمایشگاه فروش بهاره در شهرستان طبس دوشنبه شب در آتش سوخت. این حادثه در ساعت 23 و 15 دقیقه دوشنبه شب رخ داد که بر اساس شواهد 60 غرفه این نمایشگاه به طور کامل در آتش سوخته و به 70 غرفه دیگر نیز خسارت وارد شده است. فرماندار شهرستان طبس در این زمینه به مهر گفت: آتش سوزی در نمایشگاه بهاره طبس در ساعت 23 و 15 دقیقه دوشنبه شب رخ داد که بعد از گذشت پنج دقیقه آتش نشانی برای مهار حریق در محل حاضر شدند. احمد طالبیان مقدم افزود: به دلیل ازدحام جمعیت غرفه داران و وقوع آتش سوزی در هسته مرکزی نمایشگاه عملیات اطفاء حریق با تاخیر انجام شد. سفر استانی روسای 3 قوه/"هرمزگان" مقصد دومین سفر استانی روحانی هیات دولت به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی از روز سه شنبه هفته جاری میهمان مردم استان هرمزگان است  و این در حالی است که آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به استان کرمانشاه سفر کرده و علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در استان مازندران  حضور یافت. روزهای پر کار روسای سه قوه در استان های مختلف شاید مهمترین اخبار هفته جاری در استان ها بود. رئیس جمهور به همراه تنی چند از اعضا هیات دولت به استان هرمزگان سفر کرده و در جریان این سفر ابتدا درجمع مردم بندرعباس به ایراد سخنرانی پرداخت سپس از مجتمع فولاد هرمزگان، پروژه های فولادی بازدید کرد.وی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از این مجتمع بندری بازدید کردو پس از آن با علما، طلاب و روحانیون و همچنین با صنعتگران این استان دیدار کرد. سفر رئیس جمهور در روز چهارشنبه به مقصد جاسک بود و در جریان این سفر نیز برنامه های مختلفی داشت. آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در کرمانشاه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این استان اظهار داشت: اذعان دارم مشکلات رفاهی در دستگاه قضایی وجود دارد اما آنچه مردم در بیرون دستگاه قضا تلقی می کنند چیز دیگری است. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به سوادکوه در مازندران رفته و در مراسم گرامیداشت هفتم اسفند شیرگاه حضور یافت. وی با گرامیداشت سلحشوری مردم شیرگاه گفت: این حماسه نمادی از حرکت انقلابی، مردمی بود و حرفه ای و نظامی نبود و مردم داوطلبانه در پایگاه شرکت می کردند.


۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۰۷:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن