تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکم اعدام برای سلفیان مصر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




حکم اعدام برای سلفیان مصر خبرگزاری رسا ـ تحرکات سلفیان وابسته به القاعده در مصر پس از برکناری محمد مرسی و روی کار آمدن نظامیان تشدید شد و دلیل آن سرکوب تظاهرات هواداران رئیس جمهور معزول بود.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: دادگاه کیفری مصر 26 نفر را به اتهام تشکیل یک گروه تروریستی محکوم به اعدام کرد.
به گزارش این خبرگزاری؛ دادگاه کیفری قاهره این افراد را به اتهام تشکیل یک "هسته تروریستی" در سال گذشته برای حملات تروریستی که به کشتی‌های عبوری از کانال سوئز، گردشگران خارجی، مسیحیان، ماموران پلیس و ساختمان‌های امنیتی و دولتی مصر انجام شده است،دستگیر کرده است.
پیش از این، شبکه تروریستی القاعده، مسئولیت حمله موشکی در کانال سوئز را به عهده گرفته بود.
حکم دادگاه کیفری قاهره باید مطابق قوانین مصر، به نظر و تایید یک مفتی مذهبی نیز برسد. قرار است حکم قطعی این 26 نفر تا 19 مارس روشن شود. در جلسه دادگاه کلیه متهمان به غیر از یک نفر حضور داشتند.
تحرکات سلفیان وابسته به القاعده در مصر پس از برکناری محمد مرسی و روی کار آمدن نظامیان تشدید شد و دلیل آن سرکوب تظاهرات هواداران رئیس جمهور معزول بود. از زمان برکناری مبارک، شبه‌جزیره سینا و بندر سوئز کانون‌های خشونت و سوءقصدهای مسلحانه بود‌ه‌اند.
دستگاه قضایی مصر، پیش از این نیز 14 شبه‌نظامی را به خاطر حمله به مردم و پلیس "العریش" در شبه‌جزیره سینا به اعدام محکوم کرده بود. 4 نفر دیگر به همین اتهام به حبس ابد محکوم شدند.
به موازات محاکمه این گروه، خبرگزاری ها از انفجار در خط لوله گاز در شبه‌جزیره سینا خبر داد. مقامات شرکت گاز مصر اعلام کرده‌اند که این انفجار مشابه حمله شبه‌نظامیان در سال جاری است.
این خط لوله، گاز صنایع مستقر در منطقه سینا و اردن را تامین می‌کند. خبرگزاری مصری "منا" می‌نویسد انفجار یادشده آسیب چندانی به خط لوله نرسانده است.
گروه تندرو و اسلام‌گرای "انصار بیت‌المقدس" تاکنون مسئولیت بمب‌گذاری و حمله به خط لوله یاد شده را بر عهده گرفته است./1421/1409/ح


۱۳۹۲/۱۲/۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن