تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803094147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش خانواده و رسانه در پيشگيري از اعتياد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۱۶ب.ظ)
نقش خانواده و رسانه در پيشگيري از اعتياد رييس دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت:خانواده به دليل نقش تربيتي که دارد، مي‌تواند در کنترل فرزندان خود نقش مهمي را ايفا کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت اله فراشي در جمع خبرنگاران گفت:محيط،عوامل اقتصادي و خانواده از جمله عوامل گرايش نوجوانان وجوانان به سوي اعتياد هستند و مي‌توانند موجب تخريب آينده يک جوان و نوجوان شوند.
وي گفت: با ارائه آموزش‌هاي لازم به خانواده‌ها در مدارس، بهبود شرايط اقتصادي و آشنايي خانواده‌ها با اثرات سوء مصرف مواد مي‌توان آگاهي لازم را داد تا آن‌ها نيز هوشيارانه عمل کرده تا در مواقع لزوم بر روي فرزندان خود کنترل دقيق وبه موقع داشته باشند.
وي به نقش آموزش در پيشگيري از اعتياد اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش، مهم ‌ترين راهکار براي دور ماندن افراد از مواد مخدر و آسيب‌هاي اجتماعي است؛ چرا که آموزش در تمام دنيا نتيجه مثبت دارد و براي فرزندان از سنين پايين موثرتر خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه شيشه يکي از مخربترين مواد مخدر است که امروز در جامعه روج پيداه کرده است گفت: شيشه مخرب ترين ماده مخدر بر روي سيستم عصبي است و افراد را دچاربه حالت هاي عصبي شديد و تشنج ميکند.
وي ادامه داد:متأسفانه اوايل مصرف به دليل اينکه موجب افزايش دقت، تمرکز، انرژي مي‌شود و احساس خوشايندي به فرد دست مي‌دهد موجب مصرف مکرر مي‌شود اما مصرف آن موجب اختلال تفکر، ايجاد بدبيني، افسردگي، پرخاشگري و کنجکاوي بيش از اندازه و در نهايت اختلال قضاوت مي‌شود.
وي به نقش رسانه‌ها در حوزه پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها با ارائه برنامه‌هاي آموزشي، اطلاع رساني، آگاهي دهي و آموزش‌هاي لازم نيز مي‌توانند جوانان و نوجوانان را نسبت به عواقب استفاده از مواد مخدر آگاه کرده و آن‌ها را از خطر جدي دور کنند
رئيس دبيرخانه ي شوراي مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: کارگاه آموزشي سه روزه، ويژه ي مديران کمپ هاي ترک اعتياد در هفته ي آينده در لرستان برگزارمي شود.
وي با بيان اينکه اين دوره ي آموزشي در سال هاي گذشته برگزار نشده است، گفت: اين دوره هاي آموزشي با هدف درمان افراد معتاد و يا مصرف کننده ي مواد مخدر و سالم سازي هرچه بيشتر جامعه برگزار مي شود.
وي در ادامه عنوان کرد: درسال93 تمام مراکز اقامتي ميان مدت گواهينامه ي آموزشي دريافت مي کند و کمپ هايي که مدرک دوره ي آموزشي نداشته باشند تعطيل مي شوند.
وي به فروش دارو براي ترک اعتياد درعطاري ها اشاره کرد وگفت: متاسفانه عطاري ها داروها را به صورت خود ساخته و ناشيانه به فروش مي رساند.
وي اضافه کرد: فروش مواد ترک اعتياد و داروهاي گياهي در عطاري‌ها ممنوع است و به شدت با آنها برخورد مي‌کنيم،
اين مقام مسئول اضافه کرد: ساليانه ميلياردها ريال سرمايه صرف درمان مواد مخدر مي شود که پيشگيري ازاعتياد مي تواند اين هزينه ها را کاهش دهد.
وي افزود: مغازه‌هاي عطاري به هيچ عنوان حق ندارند مواد ترک اعتياد و داروي گياهي بفروشند و بايد به عرضه ي گياهان دارويي بپردازن
رئيس دبيرخانه شوراي مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با بيان اينکه درمان غيردارويي بايد درمراکزترک اعتياد احيا شود، گفت:مراکزي که زير بار درمان غير دارويي نروند ،تعطيل مي شود.







»
تصاویر مرتبط


































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن