تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818885645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران درسازمان ملل بر نقش مشارکت جمعی درعملیات صلح جهانی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران درسازمان ملل بر نقش مشارکت جمعی درعملیات صلح جهانی تاکید کرد نیویورک، ایرنا - سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل درجلسه کمیسیون حفظ صلح این سازمان بر اهمیت نقش ماموریت های حفظ صلح سازمان ملل در کمک به حل و فصل بسیاری از مناقشات مسلحانه داخلی کشورها تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، غلامحسین دهقانی حفظ صلح دهقانی رعایت اصول ناظر بر عملیات حفظ صلح از جمله رضایت طرفین درگیر، بی طرفی و عدم استفاده از زور به جز دفاع از خود را ضروری خواند و بر نقش مجمع عمومی سازمان ملل و بویژه کمیته ویژه حفظ صلح بعنوان نهادهای اصلی جهت بحث و بررسی سیاستها و راهبردهای مربوط به حفظ صلح تاکید کرد.
سفیر کشورمان در اینخصوص ضمن ضروری خواندن ارتباط موثر بین شورای امنیت، دبیرخانه و کشورهای تامین کننده پرسنل ماموریت های حفظ صلح سازمان ملل، افزود استفاده از زور در عملیات حفظ صلح تحت هیچ شرایطی نباید روابط بین کشور میزبان و سازمان ملل را تضعیف نموده و لازم است نهایت تلاش بکار گرفته شود تا از تبدیل عملیات حفظ صلح سازمان ملل به عملیات تحمیل صلح از طریق بکارگیری زور خودداری شود.
دهقانی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که استفاده از فناوریهای جدید از جمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهبادها) که هم اکنون در برخی از ماموریت های حفظ صلح مورد استفاده قرار گرفته اند، نباید تحت هیچ شرایطی اصول ناظر بر عملیات حفظ صلح را تحت تاثیر خود قرار دهند. وی گفت در این راستا حمایت از غیرنظامیان، مسئولیت اولیه کشور میزبان است و موفقیت آن نیازمند رهیافتی جامع بوده و نباید مفهوم حمایت از غیرنظامیان بهانه ای جهت مداخله نظامی سازمان ملل در بحران ها باشد.
سفیر کشورمان در پایان اظهار داشت: مسئولیت اولیه حفظ صلح و امنیت بین المللی بر عهده سازمان ملل می باشد و نقش ترتیبات و سازمان های منطقه ای بر اساس تعریف فصل هشتم منشور ملل نمی توانند جایگزین سازمان ملل در عملیات حفظ صلح گردند.
دهقانی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقا همکاری با سازمان ملل در زمینه حفظ صلح از طریق اعزام نیروهای حافظ صلح و خدمات پشتیبانی اعلام نمود.
اروپام 1908
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن