تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819266513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجویان ایرانی در فیلیپین خواستار حل مشکلات صنفی خود شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دانشجویان ایرانی در فیلیپین خواستار حل مشکلات صنفی خود شدند کوالالامپور – ایرنا – گروهی از دانشجویان ایرانی در فیلیپین روز سه شنبه با تجمع در سفارت ایران در مانیل خواستار پیگیری و حل مطالبات و مشکلات صنفی خود شدند.


به گزارش ایرنا، این گروه از دانشجویان ایرانی در فیلیپین به برخی مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور معترضند و تجدیدنظر در این مصوبات را پیگیری می کنند.
وزارت بهداشت بهمن ماه امسال اعلام کرد امتحان جامع چهار مرحله ای برای فارغ التحصیلان علوم پزشکی و دندانپزشکی خارج از کشور که پس از آگوست سال 2009 میلادی مشغول به تحصیل شده اند برگزار می کند.
این خبر با اعتراضات دانشجویان ایرانی در مانیل مواجه شد.
یک منبع آگاه در فیلیپین روز سه شنبه پس از برگزاری این تجمع به خبرنگار ایرنا ، گفت که دانشجویان ایرانی در فیلیپین نوع بیان مقامات وزارت بهداشت در مورد کیفیت تحصیلی این دانشجویان را نیز تحریک آمیز می دانند.
وی گفت که دانشجویان ایرانی در فیلیپین نسبت به مشکلات آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و پیش کارورزی پزشکی معترض هستند.
بحث مقررات ارزشیابی مدارک این دانشجویان مورد اعتراض این گروه است و با طرح مسالمت آمیز آن خواستار رفع این مشکل هستند.
انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم مانیل، هیات ثارالله دانشجویان ایرانی در فیلیپین و گروهی دیگر از دانشجویان اعتراض خود را در نشستی آرام در سفارت ایران مطرح کردند.
ˈعلی اصغر محمدیˈ سفیر ایران در فیلیپین نیز با حضور در جمع دانشجویان اعلام کرد پیام و مشکلات دانشجویان را به مقامات مسوول منعکس کرده و پیگیر خواسته دانشجویان خواهد بود.
انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم مانیل نیز در بیانیه ای با اشاره به مشکلات دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج، ˈاظهارنظر بعضی از مسوولان وزارت بهداشت در باره سطح علمی دانشگاه های فیلیپینˈ را غیرکارشناسی دانست.
در این بیانیه با تاکید بر این که سطح سواد و مهارت دانشجویان ورودی 2009 و 2010 به تایید مسولان عالی رتبه فیلیپین رسیده است، از وزارت بهداشت خواسته شده ˈبا نگاهی مثبت نسبت به دانش آموختگان رشته دندانپزشکی به منظور جذب حداکثری آن ها عمل شود.
این دانشجویان از مقامات وزارت بهداشت خواستند روند ارزشیابی مدارک دانشجویان ایرانی در فیلیپین را با توجه به تایید دانشگاه های فیلیپین (غیرمشروط) طبق قوانین گذشته تسهیل کنند.
براساس اعلام وزارت بهداشت هم اکنون مدارک 250 دانشگاه از 40 کشور جهان معتبر و قابل ارزشیابی در وزارت بهداشت ایران است و مدارک دیگر دانشگاه های غیرقابل ارزشیابی است.
مدارک تحصیلی تمامی رشته ها در دانشگاه های فارایسترن، ویزایاس، سنترواسکولار، ایست، انستیتو پزشکی سیبو، دانشکده پزشکی سیبو، دانشگاه سنتر و اسکولار، دانشگاه مرکزی مانیل و دانشگاه بگیو فیلیپین از 11 دی ماه سال 1389 در ایران غیرمعتبر اعلام شده است.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن