تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث نمايشگاه و موزه فرش قم ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت الاسلام صالحی منش:
احداث نمايشگاه و موزه فرش قم ضروری است
قم - خبرگزاری مهر: استاندار قم احداث نمايشگاه و موزه فرش قم را يكي از مسائل مهم حوزه فرش استان برشمرد و گفت: استان قم در عرصه توليد و صادرات فرش پیشگام است.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صالحی منش در دیدار فعالان عرصه فرش استان قم با اشاره به توانمندي هاي این استان در عرصه فرش دستباف گفت: استان قم با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بسيار بالا، از پیشگامان كشور در عرصه توليد و صادرات فرش محسوب مي‌شود. استاندار قم از تولید کنندگان فرش استان که موجب پيشرفت شگرف و تنوع در طرح فرش قم خصوصا فرش ابریشم شده‌اند قدردانی کرد و با اشاره به صادرات آن به سراسر جهان، خواستار روان سازي سرمايه گذاري و فعاليت اين بخش شد. مقام عالی استان با اشاره به فعاليت مجموعه‌های مختلف مرتبط با تولید و عرضه فرش در استان، گفت: اين مراكز بايد با انسجام، هماهنگی و تعامل بيشتري در راستای مرتفع نمودن مشکلات این حوزه گام بردارند. حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش احداث نمايشگاه و موزه فرش قم را يكي از مسائل مهم حوزه فرش استان برشمرد و افزود: توانمندي‌هاي ويژه و سابقه قم در هنر فرش دستباف، ضرورت احداث این مکان را دوچندان می‌کند. وی با اعلام حمایت مجموعه مدیریتی استان از صنعت فرش استان قم خاطرنشان کرد: استانداری قم با وجود محدودیت منابع اعتباری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، اما جهت اتمام این پروژه باید از توان بخش خصوصی نیز بهره‌مند شد تا هرچه زودتر شاهد شکوفایی بیش از پیش صنعت فرش قم باشیم. تصويب 7 طرح صنعتي به ارزش حدود 20 ميليارد ريال در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان قم كه به رياست استاندار قم و با حضور اعضاي كارگروه برگزار شد، 7 طرح صنعتي به ارزشي در حدود 20 ميليارد ريال و اشتغال زايي 122 نفر به تصويب رسيد. حجت الاسلام صالحي منش در اين جلسه از بيكاري به عنوان يكي از دغدغه هاي اساسي كشور و استان نام برد و اظهار داشت: در زمينه اشتغال پتانسيل هاي خوبي در قم وجود دارد كه دستگاه هاي اجرايي مي بايست از اين ظرفيت ها در جهت اشتغال آفريني استفاده نمايند. استاندار قم با اشاره به ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي از جانب رهبر معظم انقلاب گفت: خطاب واژه چراغ راه دولت و تدبير اميد در نامه رئيس جمهور به رهبري نشان از اهتمام ويژه دولت به اجراي اين سياست دارد. وي با بيان اين كه تمامي مديران و اعضاي كارگروه بايد سند چشم انداز 20 ساله را محور كار خود قرار دهند افزود: قم بايد در بحث هاي اشتغال و سرمايه گذاري به عنوان يك استان ويژه مطرح شود. حجت الاسلام صالحي منش در ادامه با تاكيد بر لزوم همكاري و تعامل بيش از پيش بانك ها در زمينه ايجاد اشتغال ابراز داشت: دستگاه ها فرصت هاي شغلي را بايد به بانكها اعلام تا زمينه تسهيلات آنان فراهم شود.
در اين جلسه 7 طرح صنعتي به ارزش حدود 20 ميليارد ريال و اشتغال زايي 122 نفر به تصويب رسيد. بهره گیری از ظرفیت های دینی استان برای مقابله با اعتیاد استاندار قم درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در راستای مقابله با مواد مخدر، برای متولیان این امر خطیر آرزوی موفقیت کرد. حجت الاسلام صالحی منش به جایگاه استان قم به عنوان ام القرای جهان اسلام اشاره کرد و افزود: باید به انتظارات مردم و آیات عظام در زمینه ی ریشه کن کردن اعتیاد از سطح جامعه جامه ی عمل بپوشیم. استاندار قم با تاکید بر تمرکز متولیان مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از این معضل خانمان سوز گفت: می بایستی با تجهیز کمی و کیفی مراکز مشاوره و بهره گیری از ظرفیت های مذهبی و دینی استان قم با اعتیاد به مواد مخدر مقابله کنیم. وی آشنا نمودن جامعه با مضرات استعمال مواد مخدر را از عوامل بازدارنده تلقی و خاطرنشان کرد: مدیران صدا و سیما و مجموعه های فرهنگ ساز جامعه می بایستی اهتمام ویژه ای نسبت به این امر داشته باشند. مقام عالی استان جمع آوری معتادان از معابر شهر را گامی موثر در راستای ایجاد شهری امن عنوان کرد و افزود: با انتقال افراد معتاد به مراکز بازپروری، ضمن ارتقاء امنیت درسطح شهر زمینه های ترک اعتیاد این افراد و همچنین رهایی خانواده های آنان از این پدیده شوم اجتماعی فراهم خواهد شد. حجت الاسلام صالحی منش با اشاره به قرار گرفتن استان قم در شاهراه مواصلاتی هفده استان کشور و عبور محموله های قاچاق مواد مخدر از راه های این استان، با تاکید بر هوشیاری هر چه بیشتر مجموعه های انتظامی، خواستار برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر شد. ضرورت اتخاذ تدابير مناسب ترافيكي براي ايام نوروز استاندار قم در جلسه شوراي ترافيك استان قم طي سخناني با اشاره به فرصت كم باقيمانده تا ايام نوروز گفت: افزايش حجم سفرهاي نوروزي به استان قم نيازمند داشتن برنامه ها و طرح هاي ويژه ترافيكي است. رئيس شوراي ترافيك استان با تاكيد بر لزوم توجه به موضوع تسهيل و روانسازي ترافيك روزهاي پرتردد نوروز به ويژه زمان تحويل سال گفت: دستگاه هاي متولي بايد با همكاري و همدلي و تلاش مضاعف زمينه سفر ايمن و ماندگاري زوار و مسافران در قم را فراهم نمايند. حجت الاسلام صالحی منش در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ابراز خرسندي از تهيه ي نقشه ي جامع ترافيكي شهر قم، از تلاش دستگاه هاي متولي تقدير كرد و گفت: تمامي مصوبات شوراي ترافيك استان بايد به جد پيگيري و اجرايي شوند. استاندار قم ساماندهي ترافيك هسته ي مركزي شهر قم را از اولويت هاي مهم استان دانست و افزود: اميدواريم با اجراي صحيح طرح هاي ترافيكي و پايبندي عموم به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، شاهد ترافيك روان در نقاط پرتردد استان باشيم. وي همچنين بر ضرورت تجهيز، نوسازي و ارتقاي كمي و كيفي ناوگان حمل و نقل عمومي و اعمال نظارت بيشتر بر سرويس دهي اين مجموعه ها در ايام نوروز تاكيد كرد و گفت: بايد بستر استفاده مطلوب و رضايتبخش شهروندان و مسافران از وسائط نقليه عمومي در تعطيلات نوروز فراهم شود.  


۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۱۵:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن