تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802470872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت فرش استان مرکزی را زنده کنیم/ تولیدکنندگان گذشته تلخ صنعت فرش را فراموش کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی مقیمی:
صنعت فرش استان مرکزی را زنده کنیم/ تولیدکنندگان گذشته تلخ صنعت فرش را فراموش کنند
اراک – خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی بر ضرورت زنده شدن صنعت فرش استان مرکزی تاکید کرد و گفت: صنعت فرش یکی از سرمایه های بزرگی است که در این سالها مورد غفلت واقع شده و این غفلت رکود این صنعت را برای ما به ارمغان داشته است.



به گزارش خبرنگارمهر، محمدحسین مقیمی صبح روز سه شنبه  با بیان این مطلب در جمع فعالان حوزه تولید و عرضه فرش دستباف استان مرکزی افزود: با توجه به تجارب استان مرکزی در حوزه تولید و صادرات فرش زمینه رشد برای صنعت فرش این استان موجود است این در حالیست که توسعه آن در گرو همدلی و مشارکت بخش دولتی و خصوصی است. وی با اشاره به نمایشگاه فرش دستباف استان مرکزی در روزهای اخیر و طرح مشکلات صنعت فرش استان از سوی تولید کنندگان گفت: بازار تاریخی اراک که روزی تمام سراها و تیمچه های آن محل فعالیت تجار و تولید کنندگان فرش دستباف بود چرا امروز باید خالی از این فعالیت ها باشد؟ استاندار استان مرکزی با اظهار تاسف از رکود صنعت فرش در استان مرکزی گفت: تجارت خانه های خالی فرش دستباف و تخریب تیمچه های بازار که روزی محل معاملات بزرگ فرش کشور بود دل آدمی را به درد می آورد. مقیمی خالی بودن سراهای بازار از فعالین صنعت فرش را بیانگر نزول جایگاه این صنعت در استان مرکزی برشمرد و گفت: من به عنوان نماینده عالی دولت عزم خود را برای احیا این صنعت در استان مرکزی و رونق کار تولید کنندگان و تجار استان جزم کرده ام. تولید کنندگان گذشته تلخ صنعت فرش را فراموش کنند وی با تاکید بر ضرورت طرح دیدگاه های فعالیت عرصه تولید فرش دستباف در استان مرکزی گفت: تولید کنندگان باید امروز گذشته تلخ صنعت فرش و  آنچه باعث شده تا این حال و روز نصیب صنعت فرش استان شود را فراموش کنند و با بیان راهکارهای تخصصی زمینه ارتقا صنعت فرش استان مرکزی را فراهم کنند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور مبنی بر اجرایی شدن این سیاستها گفت: صنعت فرش یکی از ثروت ها و اندوخته های استان است که باید در راستای اجرایی سیاستهای ابلاغی فوق نسبت به بکارگیری این ثروت در اختیار مردم استفاده و موجبات توسعه اقتصادی را فراهم کرد. مقیمی ادامه داد: لِکو لِک فعلی صنعت فرش استان مرکزی نیز مدیون عشقی است که پیشکسوتان و عاشقان واقعی این صنعت بدان داشته اند چرا که اگر نبود این عشق و علاقه امروز هیچ چیز از صنعت فرش استان باقی نمانده بود. فرشبافان، تجار و صنایع زیردستی این مجموعه همه سرمایه های استان هستند وی تاکید کرد: فرشبافان، تجار و صنایع زیردستی این مجموعه همه سرمایه های استان هستند که باید چرخیدن چرخهای اقتصاد مقاومتی کشور در گرو توجه به آنها ست. استاندار استان مرکزی در ادامه با اشاره به فعالیت تعدادی از دستگاه های اجرایی استان در حوزه تولید فرش گفت: اداره کل فنی و حرفه ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، کمیته امداد و استانداری از این پس رسالت بزرگی در راستای کمک به بخش دولتی و برداشتن سنگهای پیش روی تولید کنندگان فرش استان دارند. مقیمی در ادامه بر ضرورت توجه به بخش آموزش در صنعت فرش تاکید کرد و گفت: دست تمامی فعالیت عرصه فرش را در استان می فشاریم و از تجارب آنها در راستای آموزش نیروهای جوان استقبال می کنیم و در صورتی که مجموعه فعالیت صنعتی فرش استان با ما همکاری نکنند معطل کسی نمانده و نسبت به تامین نیاز خود از نیروهای غیر بومی استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت احیا صنعت فرش استان با کمک فعالان بومی این رشته در استان افزود: ورود به کار و شروع آ نرا به دست بومی های استان می سپاریم تا جای گله باقی نماند اما اگر در این بخش کوتاهی از کسی ببینیم کار استان را معطل نکرده و از خارج استان کمک می گیریم. استاندار استان مرکزی در بر تشکیل کمیته ساماندهی فرش دستباف استان دستور داد و گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی در صنعت فرش استان باید با تشکیل تیمی 12 نفره از متخصصان و خبرگان این صنعت زمینه بررسی و حل 10 مشکل و معضل فراروی صنعت فرش استان مرکزی را فراهم کنند. مقیمی بازاریابی درست، تولید فرش با کیفیت، تامین زیرساخت های تولید فرش در مراحل هفت گانه بافت فرش را برای احیا صنعت فرش در استان مرکزی ضروری خواند و گفت: تا زمانی که به سازو کار مشخص در حوزه فرش دستباف استان مرکزی دست نیابیم نشست های استانداری با فعالین عرصه فرش دستباف در قالب این جلسات تداوم خواهد یافت.


۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۱۴:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن