تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803245449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده بودجه 1393 بسته شد/ نرخ مالیاتی افزایش نمی‌یابد/ یارانه نقدی کاهش نمی‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پرونده بودجه 1393 بسته شد/ نرخ مالیاتی افزایش نمی‌یابد/ یارانه نقدی کاهش نمی‌یابد

پرونده بودجه 1393 بسته شد/ نرخ مالیاتی افزایش نمی‌یابد/ یارانه نقدی کاهش نمی‌یابد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 کل کشور از بسته شدن پرونده بودجه در مجلس سخن خبر داد و گفت: لایحه بودجه در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، کارآفرینی و اشتغال به تصویب رسید. ضمن آنکه در لایحه بودجه، نرخ مالیاتی افزایش نخواهد یافت و یارانه‌های نقدی نیز کاهش نمی‌یابد.

به گزارش نامه نیوز،  غلامرضا کاتب در نشست با خبرنگاران از بسته شدن پرونده لایحه بودجه سال 1393 سخن گفت و افزود: در جلسه امروز مجلس چهار ایراد شورای نگهبان بررسی و با حذف سه بند و اصلاح یک بند، تکلیف لایحه بودجه سال آینده مشخص شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 کل کشور از تغییرات هشت درصدی لایحه بودجه سال 1393 در مجلس سخن گفت و افزود: درآمدهای بودجه از 195 هزار میلیارد تومان به 211 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین بودجه شرکت‌های دولتی به همراه بودجه عمومی به 803 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به تبصره‌های حذف شده از لایحه بودجه سال 93، گفت: در لایحه بودجه سال آینده تبصره هشت که مربوط به شرکت‌ پروژه بود و دولت هیچ سهمی در این شرکت‌ها نداشت از لایحه حذف شد، به دلیل نیاز به قانون دائمی حذف شد. با تدوین قانون دائمی، دستگا‌ه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات و مشارکت با بخش خصوصی می‌توانند در پروژه‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

کاتب به حذف تبصره 13 اشاره کرد و افزود: بخشی از این تبصره که مربوط به نهضت سوادآموزی بود حذف ولی بخش مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باقی ماند. به دلیل نیاز به قانون دائمی، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی از سوی نهضت سوادآموزی چه به صورت گروهی و چه به صورت انفرادی یا از طریق بسیج و خرید خدمت برای انجام این کار به ویژه در مناطقی که مدرسه وجود ندارد باید از طریق قانون دائمی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 کل کشور با اشاره به احکام لایحه بودجه سال 1393 برای حمایت از تولید و کارآفرینی، گفت: برای رونق اقتصادی و شکستن رکورد احکام بسیار خوبی به تصویب رسانیدیم. حدود 17 بند الحاقی به تبصره‌های بودجه در راستای حمایت از تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد به تصویب مجلس رسید. همچنین هفت تبصره الحاقی علاوه بر 21 تبصره دولت صرفا در راستای حمایت از تولید به تصویب مجلس رسید. این بندها موجب می‌شود در سال آینده بخش‌های تولید، کشاورزی، عشایر و صنعت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی شکل بگیرند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس همچنین از اختصاص مازاد درآمدهای نفتی برای ارتقای بنیه دفاعی کشور سخن گفت و افزود: از 7500 میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه در اختیار بانک مرکزی، 3000 میلیارد تومان به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافت 2000 میلیارد تومان از این مبلغ به کمیته امداد و 1000 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کشور برای تامین اشتغال مددجویان و رفع نیازهای اقتصادی آنان هزینه خواهد شد.

کاتب با بیان اینکه برای اولین بار در بودجه برای اشتغال روستاییان گام‌های اساسی برداشته شد، گفت: پنج درصد از منابع صندوق توسعه ملی به اشتغال بنگاه‌های کوچک غیربرخوردار و روستاها اختصاص یافت. به این ترتیب با این مصوبه اشتغال روستایی متحول می‌شود.

وی از افزایش درآمدهای غیرنفتی در بودجه سال 1393 خبر داد و افزود: در حالی که در بودجه سال جاری، درآمدهای غیرنفتی سهم 58 درصدی به خود اختصاص داده بود این درصد در بودجه سال آینده به 65 درصد افزایش یافت و تا پایان برنامه پنجم توسعه باید برداشت از درآمدهای نفتی به صفر برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 کل کشور از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید و 4800 میلیارد تومان به بخش سلامت از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در مرحله دوم خبر داد و افزود:‌ در سال آینده 2000 میلیارد تومان از درآمدهای فاز دوم هدفمندسازی به بیمه بیکاران اختصاص می‌یابد. علاوه بر آن برای افرادی که 10 سال سابقه بیمه‌ای داشته و 60 سال سن دارند مصوبه خوبی به تصویب رسید.

نماینده مردم گرمسار در مجلس از تکلیف دولت برای پرداخت یارانه نقدی به نیازمندان واقعی سخن گفت و افزود: بر اساس مصوبه مجلس، افراد با درآمدهای بالا باید از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند و دولت موظف به تعیین سقف درآمدی برای دریافت یارانه‌های نقدی شد. به طور مثال اگر دولت سقف درآمد ماهانه را چهار میلیون تومان تعیین کند و کسی خلاف آن را خوداظهاری کند، کلیه مبالغ دریافتی پس از اثبات ادعای غیرواقعی آنان به میزان سه برابر به عنوان جریمه باید پرداخت کند.

کاتب با تاکید بر اینکه یارانه نقدی از 45 هزار و 500 تومان به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد، گفت: با حذف دهک‌های برخوردار و انصراف افراد از دریافت یارانه نقدی، مبالغ مازاد به صورت نقدی و غیرنقدی اختصاص می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 کل کشور در پاسخ به شبهاتی که در خصوص درآمدهای مالیاتی استان تهران مطرح شده است، گفت: درآمد مالیاتی استان تهران بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق 2500 میلیارد تومان افزون بر پیشنهاد دولت به تصویب رسید اما این مصوبه به معنای افزایش نرخ مالیاتی نیست، بلکه پایه‌های مالیاتی افزایش می‌یابد به بیان دیگر دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که تاکنون فرار مالیاتی داشته‌اند باید شناسایی و درآمدهای مالیاتی از آنان اخذ شود.

به گزارش ایسنا، وی متذکر شد: اگر سازمان امور مالیاتی به هر دلیل نتواند این افراد را شناسایی کند در حقیقت از این ناحیه دچار کسری بودجه می‌شود.





1392/12/6





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن