تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803054621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی جز با تعامل قوا محقق نمی شود/ حل مشکلات با رفع تحریم خیالی باطل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نایب رییس مجلس:
اقتصاد مقاومتی جز با تعامل قوا محقق نمی شود/ حل مشکلات با رفع تحریم خیالی باطل است خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که حل مشکلات اقتصادی کشور با رفع تحریم ها خیالی باطل است، تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را جز با همکاری و تعامل قوای مختلف میسور ندانست.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد رضا باهنر دوشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های مجلس برای تحقق و اجرایی کردن سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی پرداخت.
 
وی اضافه کرد: رییس مجلس در نامه ای بنده، مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های تخصصی را مامور کرده اند تا در یک جدول زمان بندی نقشه راه اجرای این سیاست ها را طراحی کنیم.
 
نایب رییس مجلس با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخیص سیاست های کلی نظام را ابلاغ می کنند، گفت: ما مدتی در مجمع روی این مباحث کار کردیم؛ ما البته در بودجه سال آینده نیز با همکاری دولت به این بخش توجه کرده ایم.
 
باهنر ابراز داشت: اعتراف می کنیم این کار مهم میسور نخواهد بود مگر این که قوای سه گانه همگرایی و همراهی جدی داشته باشند بویژه مجلس و دولت؛ هر تصمیمی که بخواهیم در این راستا بگیریم هم باید مجلس هوای دولت را داشته باشد و هم مجلس به دغدغه های مجلس توجه کند.
 
کارگروه مشترک دولت و مجلس برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل شود
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا دیر نشده باید تلاش کنیم کارگروه مشترکی را بین مجلس و دولت بوجود آوریم و قبل از این که قوانین به مرحله اجرا برسد با کار کارشناسی دقیق و برنامه ریزی اصولی به هم کمک کنیم و در مسائل با هم به تفاهم برسیم.
 
باهنر ابراز داشت: ما در اواخر سال 89 قانون باز کردن فضای کسب و کار را تصویب کردیم، در آن برهه این قدر قانون جهشی بود که یک دعوای رسانه ای جدی نیز شکل گرفت. اما دولت دهم هیچ روی خوشی نشان نداد، ولی ما تلاش کردیم این را به تصویب برسانیم و به دولت ابلاغ هم کردیم،  متاسفانه رتبه کسب و کار ما در سال قبل میلادی هفت هشت درجه تنزل پیدا کرد و این مساله ربطی به تحریم ها ندارد.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت یازدهم تلاش جدی و کار خوبی را برای اجرای این قانون شروع کرد، گفت: اجرای این قانون فضای کسب و کار کشور را متحول می کند.
 
زحمات دولت احمدی نژاد در اجرای طرح هدفمندی  قابل تقدیر است
وی با بیان این که قانون هدفمندی یارانه ها یک قانون دقیق بود و دولت دهم هم همت زیادی کرد و زحمات آنها قابل تقدیر است، گفت: متاسفانه به دلیل این که در برخی از نقاط به قوانین توجه نشد ما دچار مشکلاتی شدیم.
 
باهنر با تاکید بر این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به همدلی قوا و به ویژه دولت و مجلس دارد، گفت: قوه قضاییه نیز افزون بر این که می تواند به این مساله کمک کند، باید با مفاسد اقتصادی نیز با جدیت برخورد کند.
 
وی بیان کرد: اگر قوه قضاییه با همه توان و قدرت و با تدبیر وارد شود بسیار امیدوار هستیم تا این اقتصاد را اجرایی کنیم.
 
نایب رییس مجلس درباره برنامه مجلس برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند مجلس نقشه راه را ترسیم می کند و باید با تعامل دولت محاسبات لازم را در نظر بگیرد.
 
مجلس در خدمت دولت است
وی با تاکید بر این که ما در خدمت دولت هستیم و با همکاری آنها می توانیم به تصویب قوانین لازم و اصلاح برخی قوانین مزاحم اقدام کنیم، گفت: ما ترجیح می دهیم قوانین مهم از طریق لایحه به مجلس ارائه شود چراکه دولت درگیر کار اجرایی است.
 
باهنر در ادامه در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک تحلیلگر اقتصادی، چقدر زیرساخت های کشور را برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی مهیا می دانید، گفت: ما به این قضیه نمی توانیم صفر و صد نگاه کنیم، ما نقشه راه چشم انداز بیست ساله را داریم و برای این که بتوانیم به اقتصاد نخست منطقه تبدیل شویم باید محاسباتی داشته باشیم و لازم بود به طور نمونه بیش از هشت درصد سالیانه رشد اقتصادی داشته باشیم و بخشی از این به رشد بهره وری برمی گردد.
 
وی نامگذاری های چندین ساله اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان های اقتصادی را نشان دهنده اهمیت این مساله دانست و گفت: برخی فکر می کنند تمام مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم است و این درست نیست.
 
دیپلمات های را حمایت و دعا می کنیم
باهنر حل مشکلات کشور با رفع تحریم ها را خیالی باطل عنوان و تصریح کرد: الان دیپلمات های ما مذاکره می کنند و ما هم دعا می کنیم برای موفقیت آنها، اما معنای آن این نیست که اگر این مسائل حل شد مشکلات اقتصادی ما حل می شود.
 
وی با بیان این که در سالیان اخیر شدیدترین تحریم های ما در عرصه مسائل نظامی و فناوری های نوین بوده است، گفت: این در حالی است که بیشترین پیشرفت شگرف ما در همین عرصه ها و عرصه هسته ای بوده است.
 
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی انقلاب عظیمی در کشور ایجاد می کند، گفت: متاسفانه ما در راستای اصلاح الگوی مصرف خوب عمل نکرده ایم و مثل آب خوردن انرژی های خود را هدر می دهیم.
 
باهنر با بیان مثال هایی از الگوی نادرست مصرف در کشور، گفت: به قدری خودرو بی حساب و کتاب در تهران تولید و روانه بازار می شود که هرچل پل و اتوبان ایجاد شود بازهم مشکل ترافیک پا برجاست.
 
باید حاشیه ها و حرف های غیر ضروری را کنار بگذاریم
نایب رییس دوم مجلس درباره برنامه جدی مجلس برای حمایت از بخش تولید، گفت: اصلی ترین چالش ما در عرصه اقتصاد بحث تولید است، اگر تولید رونق گیرد مشکل اشتغال هم حل خواهد شد.
 
وی با بیان این که قوای کشور باید از حرف های غیر ضروری بپرهیزند و با تدبیر و خرد کار با به پیش ببرند و در این صورت همان اتفاقی می افتد که در دفاع مقدس رخ داد، گفت: خوشبختانه ما در سی و پنج سال گذشته بازی برد باخت را تجربه کرده ایم.
 
بازی ما با آمریکا برد باخت بوده است
وی افزود: ما از ابتدای نهضت حضرت امام با آمریکایی ها در یک بازی برد باخت بودیم، این را ما نمی گوییم خود آنها اذعان می کنند.
 
باهنر با تاکید بر این که مسؤولان باید با تدبیر و خرد کار را دنبال کنند، گفت: در نقاطی که می شود باید کار را واگذار کنیم، باید بخش خصوصی را تقویت و حمایت کنیم.
 
وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، باید فرهنگ سازی کنیم و کالای داخلی را بر خارجی ترجیح دهیم و البته تولید کنندگان نیز باید به فکر ارتقای کیفیت کالا باشند.
 
نایب رییس مجلس دربرنامه این که مجلس چگونه می تواند برای تبدیل شدن ایده به عمل نقش آفرینی کند، ابراز داشت: ما از اول انقلاب دفاتر مختلفی ایجاد کردیم اما معلوم است که یک جای کار می لنگد.
 
پرداختن به انتخابات مجلس زود است
باهنر گفت: ما فکر می کنیم در زمان فرصت همکاری مجلس نهم و دولت یازدهم ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد، برخی مطرح می کنند که انتخابات مجلس بعدی چه می شود؟ هنوز دو سال و نیم مانده است، البته به وقت خود رقابت هست و باید هم باشد.
 
وی گفت: مجلس نهم و دولت یازدهم بسیاری از مشکلات را می توانند با تعامل و دست به دست هم دادن حل و فصل کنند، ما می دانیم آنها فهم و درک اقتصاد مقاومتی را دارند، مجلسی ها هم افراد نخبه، کارکرده و عالم زیاد داریم و می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و کار را به جلو ببریم.
 
این فعال سیاسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مدل های اقتصادی خاطرنشان کرد: مدل های اقتصادی هر جامعه، منطقه و ملتی مخصوص خود آن است و نمی شود یک الگوی خاص را پیاده کرد، البته می توان از خوبی های مدل ها استفاده و آن را بومی کرد.
 
پیشرفت های علمی ایران در هشت سال گذشته بسیار خوب بوده است
وی افزود: ما ظرفیت هایی داریم که در هیچ کجا پیدا نمی شود، همچنین یک سری فناوری های در دنیا است که باید از آن به درستی استفاده کنیم.
 
باهنر با تاکید بر این که پیشرفت های علمی ما در هشت سال گذشته بسیار خوب بوده است، گفت: این مقالات باید تبدیل به فناوری، تولید و ثروت شود و اگر این فرآیند محقق نشود این همه مقالات علمی برگزیده کارآیی لازم را نخواهد داشت.
 
وی با بیان این که مدل های توسعه متفاوت هستند، گفت: برخی از کشورهای مدل های موفقی داشته اند، ما اگر متمرکز شویم می توانیم موجود زنده را به فضا بفرستیم و زنده به زمین برگردانیم اما هنوز نتوانسته ایم مشکل خودروی خود را حل کنیم.
 
نقد دولت احمدی نژاد
نایب رییس مجلس در پاسخ به این سؤال آیا اقتصاد مقاومتی مخصوص شرایط تحریم است؟ گفت: حتما اقتصاد مقاومتی یک برنامه دراز مدت است، تحریم ها یک نعمتی که برای ما داشته، این است که ما ناچار بودیم این کلید را بزنیم، اما قطعا این نوع اقتصاد مخصوص زمان کنونی نیست.
 
وی افزود: من این روحیه را ندارم که خدمات دولت گذشته را نفی کنم، آنها زحمات بسیار زیادی کشیدند و دستاوردها و خدمات خوبی هم داشتند، اما واقعا ما ظرف این سال ها بیشترین درآمدهای ارزی را داشتیم اما نتوانستیم بنیان های اقتصاد خود را سامان دهیم.
 
نایب رییس مجلس یادآورشد: اقتصاد مقاومتی یک برنامه دراز مدت است، اما می تواند فازهای مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد، من امیدوارم در دوازده سال آینده بتوانیم بخش هایی از چشم انداز که عقب افتاده ایم را با سرعت و جدیت جبران کنیم./924/پ200/ج



۱۳۹۲/۱۲/۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن