تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران سفید خسارت 70 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی نوشهر زد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران سنجرانی:
بحران سفید خسارت 70 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی نوشهر زد
نوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی نوشهر با اشاره به خسارت 70 میلیارد تومانی بحران برف به بخش کشاورزی و اقدامات برخی باغداران آسیب دیده از بارش برف اخیر در غرب مازندران گفت: هرگونه انجام عملیات سمپاشی و باغبانی باعث تشدید خسارت خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، میر حسین سنجرانی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای آب و خاک و کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: تنها توصیه ای که به باغداران آسیب دیده از برف در شرایط فعلی می توان ارائه کرد خودداری از هرگونه سمپاشی است و تا فروردین ماه سال آینده باید منتظر واکنش درختان آسیب دیده باشند و از هرگونه اقدام عملیات باغبانی بشدت پرهیز کنند. وی اضافه کرد: توصیه می شود در شرایط فعلی فقط قسمت ها آسیب دیده درختان بایستی بریده شود و بوسیله چسب پیوند از ورود آفات و بیماری ها حفظ گردد. سنجرانی تاکید کرد: با گرم شدن هوا و ایجاد شرایط مناسب در فروردین ماه می توان  بدرستی در خصوص احیای باغ و یا تقویت ریشه های درختان بوسیله نهاده ها و کودهای تقویتی اقدامات درستری را  تصمیم گیری کرد و انجام داد. وی ار تامین نهاده های مورد نیاز برای باغداران و کشاورزان نوشهری خبر داد و تشریح کرد: کوده‌های اوره به اندازه نیاز شهرستان تامین شده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. رئیس جهاد کشاورزی نوشهر با اشاره به بازگشت تدریجی کشاورزی به شرایط عادی گفت: در 10 درصد از مزارع برنج عملیات اولیه کاشت از قبیل شخم زنی و آماده سازی زمین های شالیزاری آغاز شده و در بخش کشت گندم و جو نیز بطور تقریبی 100 درصد مرحله پنجه زنی گیاه صورت گرفته است. سنجرانی در ادامه به نهایی شدن برآورد خسارات بخش کشاورزی نوشهر بر اثر بحران بارش برف اخیر پرداخت و گفت: برآورد خسارت 70 میلیارد تومانی بخش کشاورزی در این شهرستان نهایی و مستندسازی شده است. وی تشریح کرد: در برف اخیر به 2 هزار هکتار باغات، 14 هکتار فضای گلخانه ای، 4 هزار مترمربع تاسیسات کشاورزی، هشت هزار و 500 متر مربع واحدهای دامداری، یکهزار و 500 متر مربع واحد شالیکوبی، سه هزار و 500 کلنی زنبور عسل و بیش از هزار و 700 دام سبک و سنگین و 5 هزار قطعه طیور و ماکیان خسارت شدید وارد شد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اداره کشاورزی  با مراجعات مکرر باغداران، دامداران و کشاورزان همراه است که لازم است در خصوص تامین خسارات سرعت بیشتری بخشیده شود.


۱۳۹۲/۱۲/۵ - ۲۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن