تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803249225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد استاندار از عدم ساماندهي بافت تاريخي یزد/ دو درصد مشاغل استان در حوزه گردشگري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد همايش ظرفيت‌هاي توليد ثروت در گردشگري/
انتقاد استاندار از عدم ساماندهي بافت تاريخي یزد/ دو درصد مشاغل استان در حوزه گردشگري است
يزد - خبرگزاري مهر: استاندار يزد از عدم اجراي طرح ساماندهي بافت تاريخي يزد و تبديل شدن خانه هاي تخريب شده در بافت تاريخي به زباله داني، انتقاد كرد.



به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمد ميرمحمدي، ظهر دوشنبه در همايش تخصصي "يزد، پتانسيل‌ها،‌ ظرفيت‌هاي توليد ثروت و ايجاد اشتغال در بخش گردشگري" اظهار داشت: سالهاست طرح ساماندهي بافت تاريخي يزد تدوين و گردآوري شده و به رغم فعاليت هاي مشاوران بسيار بر روي اين طرح، هنوز به مرحله اجرا درنيامده است. وي بيان كرد: عدم اجراي اين طرح سبب شده تا امروز شاهد باشيم كه خانه‌ هاي تخريب شده در بافت تاريخي يزد به زباله داني تبديل شده اند. ميرمحمدي بر مرمت و بازسازي بافت تاريخي يزد تاكيد كرد و يادآور شد: در مقابل بافت تاريخي همه وظيفه دارند و ساماندهي و احياي اين بافت، وظيفه اي همگاني است. استاندار يزد تصريح كرد: دو هزار و 280 هكتار بافت تاريخي در استان يزد، يك سرمايه ارزشمند است كه متاسفانه تاكنون از اين سرمايه بهره برداري لازم صورت نگرفته است. سرمايه عظيم بافت تاريخي به تدريج در حال از دست رفتن است وي از بافت تاريخي به عنوان يكي از جاذبه هاي پرطرفدار گردشگري در استان يزد ياد كرد و اظهار داشت: متاسفانه به دليل اينكه براي اين سرمايه عظيم در صنعت گردشگري، برنامه ريزي درستي انجام نشده است، اين سرمايه به تدريج از دست رفته است. ميرمحمدي با بيان به جز بافت تاريخي، شش هزار و 500 اثر تاريخي و 18 اثر ثبت شده طبيعي ديگر نيز در استان يزد داريم، تاكيد كرد: اين آثار سرمايه هايي ارزشمند هستند و وظيفه ما در قبال اين همه ثروت بسيار سنگين است و بايد در راستاي حفظ،‌ مراقبت، احيا و بازسازي آن قدم برداريم. مديرعامل صندوق احيا و بهره برداري از بناها و اماكن تاريخي و فرهنگي كشور نيز در اين همايش اظهار داشت: يزد و بافت تاريخي آن بسيار اصيل هستند و اين شهر بايد با اصالتي كه دارد حفظ كرد. سند حمايت از احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده در مراحل تصويب است احسان ايرواني عنوان كرد: در حال حاضر سندي بر اساس قانون حمايت از احياي بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده و ناكارآمد شهري تدوين شده كه اين سند هم اكنون در حال سير مراحل تصويب است. وي خاطرنشان كرد: در اين سند، به بحث تراكم سيار نيز توجه شده و تغيير كاربري بناهاي تاريخي همگون با توجه به توسعه شهري و ... نيز لحاظ شده است. ايرواني با اظهار تاسف از اينكه ساخت و سازهاي امروز شهرها با الگويي يكسان در حال انجام است، بيان كرد: در حالي الگوها همه جا يكسان اجرا مي شود كه برخي شهرها اصالت هاي خاصي دارند و بايد زندگي اصيل هر شهر را در ساخت و سازهاي آن شهر لحاظ كرد. مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد نيز در اين همايش اظهار داشت: در حال حاضر در بخش گردشگري در سطح كشور، 600 هزار نفر مشغول به كار هستند كه اين ميزان معادل 3.8 درصد از كل مشاغل كشور است. 97 پروژه گردشگري در استان يزد در دست اجراست محمدمهدي شرافت تاكيد كرد: در كشور ما شرايطي مهياست كه مشاغل حوزه گردشگري مي تواند 11 درصد از مشاغل كل كشور را به خود اختصاص دهد و اين در حالي است كه در يزد با وجود اين همه جاذبه گردشگري و پتانسل و ظرفيت هاي موجود، تنها دو درصد مشاغل به بحث گردشگري مرتبط است. وي از اجراي 97 طرح در دست اقدام در حوزه گردشگري استان يزد خبر داد و اظهار داشت: اين طرح ها تاكنون پيشرفت هاي خوبي داشته و به نظر مي رسد اين طرح ها در سال 1394 كه به عنوان سال خوشامدگويي به يزد نامگذاري شده، بهره برداري و تكميل شود.


۱۳۹۲/۱۲/۵ - ۱۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن