تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820609014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چامسکی: آمریکا به هیچ وجه حق تحریم ایران را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
چامسکی: آمریکا به هیچ وجه حق تحریم ایران را ندارد

چامسکی: آمریکا به هیچ وجه حق تحریم ایران را ندارد
«نوام چامسکی» زبان شناس، فیلسوف و منتقد سرشناس سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی با عجیب خواندن ادعاهای واشنگتن درباره تحریم ایران گفت: آمریکا به هیچ وجه حق ندارد ایران را تحریم کند.
به گزارش نامه نیوز، این فعال سیاسی در مصاحبه با پایگاه اینترنتی ˈهافینگتون پست لایوˈ گفت: من حس می کنم که بحث درباره تحریم ها به نوعی فراواقع گرایانه است و باید پرسش های اساسیتری را مطرح کرد، از جمله این که منطق آمریکا در تحریم ایران چه بوده است؟

وی افزود: آمریکا، انگلیس و شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون تحریم های اقتصادی چشمگیری را علیه ایران وضع کرده اند تا این کشور را وادار کنند آنچه به باور آمریکا توان تولید سلاح هسته ای است، کنار بگذارد.

چامسکی چنین استدلال کرد که گزارش های سازمان های امنیتی آمریکا توسعه سلاح هسته ای در ایران را تایید نکرده است.

این نظریه پرداز آمریکایی گفت: واشنگتن تصمیم اسرائیل، هند و پاکستان را درباره توسعه سلاح هسته ای پذیرفته است که هر یک از این موارد نقض پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان پی تی) بوده است.

وی با اشاره به گزارش های اطلاعاتی آمریکا چنین استدلال کرد که این گزارش ها نشان می دهند مسائل دفاعی، نگرانی اصلی این کشور را تشکیل می دهد.

این استاد دانشگاه افزود: در این گزارش ها اساسا بیان می شود که ایران هزینه نظامی بسیار پایینی در مقایسه با استانداردهای منطقه دارد و توان اعزام نیرو در این کشور بسیار محدود است. دکترین راهبردی آنها دفاعی است.

به گزارش ایرنا، چامسکی گفت: راهبرد دفاعی ایران نتیجه حضور آمریکا در منطقه است. راهبرد بازدارندگی ایران به دلیل آن است که کشورهای متخاصم آن را احاطه کرده اند و این کشور تجربه اشغال آمریکا در مرزهایش را دارد که با تکرار این سخن که ˈهمه گزینه ها روی میز استˈ، پیوسته منشور سازمان ملل را نقض می کند.

وی اضافه کرد: دولت ایران بی تردید تهدیدی علیه مردم این کشور است اما چنین تهدید در رابطه با کشورهای خارجی نیست. در حقیقت سایر کشورهای جهان این گونه فکر می کنند.




1392/12/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن