تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816585320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش واشنگتن برای گذشتن از خطوط قرمز ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تلاش واشنگتن برای گذشتن از خطوط قرمز ایران
با وجود آن که مذاکرات ایران و 5+1 بر سر برنامه هسته ای ایران انجام می شود؛ مذاکره کنندگان آمریکایی تلاش می کنند از مذاکرات هسته ای فراتر روند و موارد دیگری همچون موشک های دور برد و توان دفاعی ایران را نیز در مذاکرات وارد کنند.
به گزارش نامه نیوز، موضوع موشک های بالستیک و دور برد ایران، بهانه جدید مقامات آمریکایی برای ورود به مذاکرات گام نهایی با ایران است. آن ها در حالی خواستار مطرح شدن موضوع موشک های بالستیک در مذاکرات هستند که جمهوری اسلامی ورود به مسائل نظامی و قدرت دفاعی خود را، خط قرمز معرفی کرده است.

به نوشته سایت دویچه وله(dw.de) جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید ایران باید راضی شود تا درباره‌ی موشک‌های بالستیک خود در مذاکرات بر سر برنامه‌ی اتمی توضیح دهد. این خواست آمریکا به عقیده ناظران سیاسی‌دست‌یابی به توافق نهایی در مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی را پیچیده کرده است.

گرث پورتر، کارشناس مسائل امنیتی آمریکا در مقاله‌ای که شنبه (۲۲ فوریه/ ۳ اسفند) در سایت IPS منتشر شد، پافشاری آمریکا بر طرح برنامه موشک‌های بالستیک در مذاکرات اتمی را چالشی جدی در روند این مذاکرات ارزیابی کرده است.

پورتر در این مقاله با اشاره حساسیت جمهوری اسلامی در مورد این موضوع، خاطر نشان کرده که آمریکا با پافشاری بر طرح برنامه موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی تنها ریسک شکست مذاکرات را بالا می‌برد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید پیشتر در آستانه دور دوم مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران که هفته گذشته در وین برگزار شد، تأکید کرده بود که بر اساس توافق ژنو که آبان ماه گذشته به دست آمد موضوع برنامه موشک‌های بالستیک هم بخشی از دور دوم گفتگوها خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید در سخنان خود به قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد استناده کرده بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی به تصویب رسید.

بر اساس این قطعنامه ایران از توسعه برنامه موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، منع شده است.

با این حال گرث پورتر، کارشناس مسائل امنیتی آمریکا در مقاله روز شنبه خود ضمن اشاره به اطلاعاتی که از یک مقام ارشد آمریکایی دریافت کرده، تصریح می‌کند که در دور نخست مذاکرات تنها محدود به "فعالیت‌های نظامی احتمالی" برنامه اتمی ایران و "فعالیت‌های ایران در سایت پارچین" بوده و شامل برنامه موشک‌های بالستیک این کشور نمی‌شده است.

تلاش اسرائیل برای محدود کردن برنامه موشکی ایران

پافشاری آمریکا بر طرح این موضوع در دور دوم مذاکرات اتمی مورد حمایت مخالفان رئیس‌جمهور این کشور و لابی اسرائیل در ایالات متحده آمریکاست.

پس از موفقیت دور نخست مذاکرات گروه ۱+۵ در ماه نوامبر، لابی اسرائیل با افزایش تلاش‌های سیاسی خود خواستار تعهد رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر توقف آزمایش‌های موشک‌هایی با برد بیش ۵۰۰ کیلومتر توسط ایران شد.

روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" در شماره روز پنج‌شنبه ( ۲۰ فوریه/ اول اسفند) به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که یووال اشتاینیتز، وزیر امور راهبردی اسرائیل پیش از دور دوم مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران، در دیدار با وندی شرمن، یک مقام ارشد فرانسوی و وزیر خارجه بریتانیا خواستار آن شده است که این موضوع بخشی از توافق نهایی با جمهوری اسلامی ایران باشد.

این درحالی است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در آستانه نشست وین اعلام کرده بود که مذاکرات اتمی تنها محدود به فعالیت‌های اتمی ایران خواهد بود و شامل برنامه ‌موشک‌های بالستیک نمی‌شود. محمد جواد ظریف در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا تأکید کرده بود که این موضوع "خط قرمز" ایران است.



1392/12/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن