تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804747510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متحد یا غیرمتحد فرقی نمی‌کند! جاسوسی آزاد است!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت؛
متحد یا غیرمتحد فرقی نمی‌کند! جاسوسی آزاد است!
متحد يا غير آن، زمانى كه پاى نگرانى‌هاى امنيتى در ميان باشد ايالت متحد توافقنامه‌اى مبنى بر جاسوسى نكردن با هيچ كشورى منعقد نكرده است. اين سخنان را اوباما چند روز پيش از ضيافت شام رسمى با ميهمان اروپايى خود بيان كرد.
ايالات متحد مدت هاست كه با همكارى پنج كشور موسوم به پنج چشم شامل استراليا، كانادا، نيوزيلند، و انگلیس مشغول انجام عمليات نظارت جهانى است. اما حتى كشورهاى موسوم به "پنج چشم" نيز از جاسوسى كردن از يكديگر احتراز نكرده اند. در گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران می‌خوانیم که چگونه متحدان هم از این جاسوسی‌ها متمتیز نیستند.









در جريان كنفرانس مطبوعاتى مشترك با فرانسوا اولاند، رياست جمهورى فرانسه، از اوباما پرسيده شد كه آيا انتخاب فرانسه به عنوان اولين ميهمان رسمى خود پس از دوره دوم رياست جمهورى، نشانه توافقى درباره جاسوسى با اين متحد اروپايى ايالات متحد است یا خیر؟


براساس اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، پيمانكار سابق آژانس امنيت ملى آمريكا، فاش شد كه اين آژانس از شهروندان فرانسوى و ارتباطات داخلى وزرات امور خارجه و ديپلمات هاى فرانسوى جاسوسى مى كرده است.    







اوباما در پاسخ گفت: كشورى وجود ندارد كه ما با آن توافقنامه عدم جاسوسى به امضاء رسانده باشيم.  




*** جاسوسی حرفه‌شان است
ايالات متحد مدت هاست كه با همكارى پنج كشور موسوم به پنج چشم شامل استراليا، كانادا، نيوزيلند، و انگلیس مشغول انجام عمليات نظارت جهانى است. اما حتى كشورهاى موسوم به "پنج چشم" نيز از جاسوسى كردن از يكديگر احتراز نكرده اند.   


اوباما به برجسته كردن تغييراتى كه وى از آژانس هاى آمريكايى خواسته تا در خصوص نظارت مستقيم بر رهبران خارجى اعمال كنند، پرداخت.   


طى اعلام اين تغييرات در ماه ژانويه، اوباما گفت كه ايالات متحد به عنوان تنها ابرقدرت جهان بايد به ادامه عملياتى ادامه دهد كه متحدانش به تنهايى قادر به انجام آن نيستند.  




وى گفت: ما به اين دليل كه سرويس هاى ما عملكرد موثرترى دارند از كسى عذرخواهى نمى كنيم، اما سران كشورها و دولتمردانى كه ما با آنها همكارى نزديك داريم بايد مطمئن باشند كه با آنها به عنوان شركاى واقعى خود رفتار مى‌كنيم. 









اوباما مى‌گويد دولت ايالات متحد به جمع آورى اطلاعاتى درباره نيات دولت‌هاى خارجى ادامه خواهد داد. در اين حال وى قول داد كه آژانس امنيت ملى آمريكا ارتباطات سران كشورهاى متحد خود را به جز در موارد اضطرارى مرتبط با امنيت ملى رصد نخواهد كرد.   


اوباما اعلام كرد كه فصل ٧٠٢ از قانون نظارت اطلاعاتى خارجى نيز نياز به بازنگرى و اصلاح دارد. اين قانون كه در سال ١٩٧٨ با امضاى رييس جمهور وقت كارتر به اجرا در آمد و پس از حملات يازدهم سپتامبر ٢٠٠١ بارها اصلاح شد به ايالات متحد اجازه مى‌دهد ارتباطات اهداف خارجی و همينطور شهروندان و اتباع آمريكايى مشكوك به جاسوسى و تروريسم را رهگیری كند.  




** اولاند شکایتی از جاسوسی ای مکرر آمریکا نداشت/ گذشته‌ها، گذشته است
اولاند كه پس از اوباما به صحبت پرداخت، گفت كه دو كشور اين مباحثات را پشت سر گذارده اند. هر چند وى افزود كه حريم خصوصى شهروندان خارجى بايد تا حدى مورد احترام قرار گيرد.  


اولاند گفت: اعتماد متقابل بايد بر مبناى احترام به كشورهاى همديگر شكل گيرد، اما عوامل ديگرى همچون حفاظت از زندگى شخصى و اطلاعات خصوصى افراد نيز بايد مورد توجه قرار گيرد. 
 
تا اين تاريخ نشانه هايى مبنى بر جاسوسى آژانس امنيت ملى آمريكا از فرانسوا اولاند به دست نيامده است. 


وى گفت: در پى افشاگری هاى اسنودن، من و اوباما مواضعمان را مشخص كرديم. اين موضوع مربوط به گذشته است. اعتماد متقابل مجددا احيا شده است. 


به گزارش بى بى سى، اولاند كه اولين رييس جمهور فرانسه در ١٨ سال گذشته است كه برایش ضيافت رسمى شام در كاخ سفيد برگزار مى شود گفت: ما مصمم به مقابله با تروريسم هستيم، اما بايد برخى از اصول اخلاقى را نيز رعايت كنيم.







به گزارش اين خبرگزارى، روابط فرانسه و آمريكا از سال ٢٠٠٣ و در پى مخالفت فرانسه با حمله نظامى جرج بوش به عراق به تيرگى گراييده بود. 


به دنبال گرم تر شدن روابط فى مابين، اوباما اعلام كرد كه دعوت اولاند را براى حضور در مراسم بزرگداشت هفتادمين سالگرد حمله به نرماندى در جريان جنگ دوم جهانى پذيرفته است. 


اعتقاد فرانسوا اولاند به اتحاد فرانسوى-آمريكايى درست به موقع و هنگام صرف شام رسمى در كاخ سفيد اعاده شده است. در فهرست ميهمانان حاضر در ضيافت شام كاخ سفيد به احترام رييس جمهور فرانسه نام" كيث الكساندر"، مدير آژانس امنيت ملى ايالت متحد، نيز به چشم مى خورد.


در پایان باید گفت: متحد یا غیرمتحد فرقی نمی‌کند! جاسوسی برای آمریکایی‌ها آزاد است!
گزارش از مغانی


منابع:
http://www.washingtonpost.com/opinions/obama-and-hollande-france-and-the-us-enjoy-a-renewed-alliance/2014/02/09/039ffd34-91af-11e3-b46a-5a3d0d2130da_story.html  


http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-26140744


http://rt.com/usa/hollande-obama-nsa-france-620/




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن