تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض نمادین مالزیایی ها به پیمان ترانس پاسفیک در شمایل زامبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعتراض نمادین مالزیایی ها به پیمان ترانس پاسفیک در شمایل زامبی کوالالامپور - ایرنا - گروهی مالزیایی روز شنبه با شمایل ˈزامبیˈ در تجمعی به مذاکرات نهایی کردن پیمان همکاری های فرااقیانوسیه ای موسوم به ترانس پاسفیک و حضور این کشور در این طرح اعتراض کردند.


به گزارش ایرنا، برخی گروه های مالزیایی طی ماه ها گذشته در تجمعاتی نسبت به اقدامات انجام شده این کشور برای ورود به پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک یا پیمان تجارت کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و نفوذ آمریکا در این زمینه اعتراض کرده اند.
نشست وزیران کشورهای عضو پیمان تجارت کشورهای حاشیه اقیانوس آرام قرار است از امروز به مدت چهار روز در سنگاپور برگزار شود.
برخی مالزیایی های معترض نسبت به پیوستن این کشور به این پیمان اقتصادی امروز در کوالالامپور خود را به شکل زامبی (خون آشام) درآورده و در خیابان ها تجمع کردند.
این افراد نگرانند این پیمان تجاری منجر به ایجاد مشکلاتی برای شهروندان به منظور دسترسی به داروهای ارزان قیمت شود، هر چند دولتمردان تاکید دارند منافع ملی به خطر نمی افتد.
معترضان امیدوارند که ˈنجیب تون رازقˈ نخست وزیر مالزی به دلیل سفر ˈباراک اوباما ˈ رییس جمهور آمریکا در ماه آوریل سال جاری به مالزی برای پیوستن به این پیمان تحت فشار قرار نگیرد.
معترضان مالزیایی با برتن کردن لباس زامبی ها تلاش کردند تصویری تیره و سیاه از پیوستن این کشور به پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک ارایه کنند.
این افراد معتقدند مردم مالزی با پیوستن این کشور به این پیمان اقتصادی و تجاری به دلیل تغییر مواد غذایی در رنج قرار می گیرند.
پیش بینی شده است طی سه ماه آینده 12 کشوره حوزه اقیانوس آرام قراردادی به نام پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک را امضا کنند که براساس آن تجارت آزاد بین این کشورها برقرار می شود.
وزیران تجارت آمریکا و11 کشور دیگر از امروز در سنگاپور برای توافق بر سر این پیمان نشستی برگزار می کنند.
مخالفان این پیمان در مالزی تاکیددارند آمریکا با استفاده از تاکتیک زور به دنبال ورود مالزی به پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک است و امکان تحت فشار قرار گرفتن این کشور در آستانه سفر باراک اوباما به منطقه وجود دارد.
ˈجین کلسیˈ کارشناس تجارت بین الملل و استاد حقوق دانشگاه اوکلند معتقد است آمریکا می خواهد در بسیاری از مسائل مهم مانند قیمت دارو و مقررات مربوط به امور مالی و پولی به منظور جلوگیری از بحران های مالی و حقوقی سرمایه گذاران خارجی دخالت کند و منافع شرکت های بزرگ خود را در نظر بگیرد و شرکت های دارویی بزرگ در مقابل شرکت های کوچک بلند خواهند شد.
این افراد معتقدند ورود مالزی به این پیمان امکان دارد به فعالیت های کوچک تجاری و اقتصادی در این کشور جنوب شرق آسیا لطمه وارد کند.
استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور، آمریکا و ویتنام که 40 درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند در مذاکرات این پیمان حضور دارند.
گفته می شود واشنگتن مذاکرات مخفی را توسط گروه های غیر دولتی در این خصوص به پیش می برد که اعتراضاتی دربر داشته است.
هیجدهمین دور مذاکرات کشورهای عضو پیمان همکاری دو سوی اقیانوس آرام اواخر تیر ماه امسال در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار شد.
معترضان به این پیمان در مالزی تاکید دارند این توافقنامه وضعیت کسب و کار و تجارت را در مالزی تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد.

ˈماهاتیر محمدˈ نخست وزیر پیشین مالزی نیز از مخالفین پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک است و تاکید دارد مالزی طرف بازنده این توافقنامه است.
وی معتقد است این پیمان تلاش دیگر آمریکا برای فراهم کردن زمینه نفوذ شرکت های بزرگ این کشور در بازارهای داخلی کشورهای کوچک بویژه تامین و ارائه خدمات به دولت های آنهاست.
گفته می شود پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک بیش از 800 میلیون نفر از جمعیت جهان را دربر می گیرد و 40 درصد تجارت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.
این پیمان علاوه بر تجارت آزاد و از بین بردن موانع تجاری و گمرکی به شرکت ها قدرت و حقوق بیشتری می دهد تا بتوانند دولت ها را تحت تعقیب قضایی قرار دهند.
مذاکرات پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک سه سال است پشت درهای بسته ادامه دارد.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن