تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818826701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت توليد گاز ايران کاهش پيدا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۵:۱ب.ظ)
مديرعامل شرکت ملي گاز: ظرفيت توليد گاز ايران کاهش پيدا کرده است مديرعامل شرکت ملي گاز با تشريح سه سناريوي ايران براي ورود به تجارت جهاني گاز از توقف و يا تاخيرهاي بلندمدت در ساخت سه خط لوله اصلي انتقال گاز ايران خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميدرضا عراقي در همايش افتتاح قراردادهاي نفتي با بيان اينکه ايران با 33.6 تريليون متر مکعب بزرگترين دارنده ذخاير گاز طبيعي جهان است، گفت: بعد از ايران کشورهاي روسيه، قطر، ترکمنستان بزرگترين دارندگان ذخاير گاز جهان بوده ضمن اينکه توليد گاز از ذخاير نامتعارف در آمريکا هم به يک چالش جدي براي صنايع گاز جهان تبديل شده است.
مديرعامل شرکت ملي گاز با اعلام اينکه در طول يک دهه گذشته تاکنون متوسط مصرف و تقاضا براي گاز طبيعي توسط مشترکان خانگي تجاري صنايع نيروگاه ها دو برابر شده است، تصريح کرد: با وجود افزايش تقاضا اما ظرفيت توليد گاز ايران افزايش نيافته است.
معاون وزير نفت با تاکيد بر اينکه متوسط مصرف گاز خانگي از 31 درصد در سبد انرژي کشور در تابستان به بيش از 80 درصد در فصل زمستان افزايش مي يابد، بيان کرد: اين افزايش مصرف ناگهاني گاز توسط مشترکان خانگي در فصل زمستان منجر به محدودسازي شديد گاز صنايع نيروگاه ها و پتروشيمي ها مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه شرکت ملي گاز شرمنده نيروگاه ها، صنايع و CNGها براي زمستان سال جاري شده است، تصريح کرد: با اين وجود فشارهاي متعددي به شرکت ملي گاز به منظور گازرساني به روستاها وارد مي شود.
عراقي با يادآوري اينکه همزمان با افزايش ظرفيت توليد گاز در پارس جنوبي بايد ظرفيت انتقال گاز کشور با بهره برداري از خطوط لوله و تاسيسات جديد تقويت فشار افزايش يابد، تاکيد کرد: با اين وجود به دليل عدم تامين فاينانس و نبود سرمايه گذاري کافي ساخت خطوط لوله اصلي گاز کشور همچون تکميل خط لوله ششم، نهم و يازدهم گاز کشور مت وقف و يا با تاخيرهاي گسترده ايت روبرو است.
معاون وزير نفت با اشاره به راه اندازي اولين طرح ذخيره سازي گاز ايران در سراجي قم افزود: زمستان امسال حدود 9.8 ميليون متر مکعب در روز گاز از اولين طرح خيره سازي گاز کشور برداشت شده است.
اين مقام مسئول همچنين از راه اندازي دومين طرح ذخيره سازي گاز ايران در سال 93 خبر داد و يادآور شد: هم اکنون حدود 1002 شهر و 15175 روستا به شبکه گاز کشور متصل هستند.
وي در تشريح برنامه هاي ايران به منظور ورود به تجارت جهاني گاز توضيح دد: تغييرات جديد ساختاري در شرکت گاز به منظور ورود به تجارت جهاني گاز ضروري است.
معاون وزير نفت از عدم تامين منابع مالي، فقدان تخصيص بهينه منابع مالي، رشد نامتعارف تقاضا در داخل و توليد گاز از ذخاير نامتعارف به عنوان چالش هاي کليدي ايران به منظور ورود به بازار جهاني گاز ياد کرد و گفت: ساخت خط لوله، راه اندازي واحدهاي توليد LNG و تحاتر گاز با برق به عنوان سه سناريو ايران براي حضور در تجارت جهاني گاز ياد کرد.
عراقي از هند و ترکيه به عنوان بازارهاي جذاب گازي ايران ياد کرد و اظهار داشت: صادرات LNG به چين در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه احتمال اهتمام خط لوله صلح گازي از مسير پاکستان به چين هم است.
اين مقام مسئول در پايان با يادآوري اينکه صادرات گاز ايران به اروپا هم يکي از اولويت هاي ورود به تجارت جهاني گاز است، خاطر نشان کرد: بر اين اساس دو مسير ترکيه و سپس مسير کشورهاي عراق و سوريه دو سناريوي ايران براي حضور در بازار گاز اروپا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن