تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از اردوی جهادی دانشجویان هسته‌ای به سیستان سفر به میعادگاه خورشید در شرق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارشی از اردوی جهادی دانشجویان هسته‌ای به سیستان
سفر به میعادگاه خورشید در شرق
۲۲ دیماه ۹۲؛ جهادگران قرارگاه جهادی انصارالرسول(ص) از ایستگاه راه ‌آهن تهران، قصد سفر به دیار سیستان و بلوچستان را کردند؛ سفر به میعادگاه هر صبح خورشید ایران.

خبرگزاری فارس: سفر به میعادگاه خورشید در شرق


گروه سیاسی خبرگزاری فارس- اینجا سراوان؛ نقطه مرزی ایران در استان سیستان و بلوچستان است. جایی که بواسطه چند اقدام تروریستی، تصویر مبهم و ترسناک از آن به نمایش درآمده است. دهستان «اسفندک» روستای محروم «راهیناک» اما این‌بار میهمانان ویژه‌ای دارد که البته برای مردم این منطقه غریبه نیستند و منتظر بودند تا یک روز آنها را از ببینند.

دانشجویان هسته ای دانشگاه شهید بهشتی به همراه تعدادی دیگر از دانشجویان ابن بار برای محرومیت‌زدایی از «سراوان» و یکی از روستاهای دیگر مرزی آمده بودند. «چرا توی تعطیلات بین ترم، خواب و خوراک و تفریح رو  به خودشون حروم کردین  تا روزی بیش از 15 ساعت  توی سراوان و اون هم نزدیک مرز مشغول ساخت سرویس بهداشتی و برنامه های فرهنگی و زیبا سازی منطقه بشید؟» جواب این سئوال را یکی از همین دانشجویان رشته هسته‌ای می‌دهد: «کسی که میره اردوی جهادی، برای خودسازی میره تا خودشو بهتر بشناسه. چون از قید و بند همه چیز آزاده؛ چه دنیای مدرن چه تلفن و موبایل، چه اینترنت و لپ تاپ، هرچیزی که بگی. فقط خودتی و خودت. مردمی رو اونجا می‌بینی که خیلی از اینها رو تجربه نکردن؛ مردمی که احتیاج به کمک دارن.»

اردوهای جهادی، امروز دیگر برای افکار عمومی جامعه، یک حرکت شناخته شده است اما جهادی‌های این سری، از تبار شهدای هسته ای و تربیت شده مکتب شهدای هسته ای همچون شهید شهریاری بود؛ هم‌او که صفحه عمرش با صفحه سوخت 20 % ورق خورد. حالا از نهال شهریاری‌ها ده‌ها غنچه روییده؛ دانشجویانی که هم در عرصه علم و تحقیق پیش تازند و هم در عرصه جهاد با نفس و از همین حالا علم و عمل را یک جا تحصیل می‌کنند.

10 روز که از حضور در سرمای طاقت فرسا می گذرد، تصویر ترسناک و مبهم این منطقه در ذهن  دانشجویان هسته‌ای جهادی عوض شده و حالا دیگر «سراوان» برای آنها یاد آور صمیمیت و میهمان‌نوازی اهالی و البته «امنیت» است. محسن خانی زاده مسئول مقر فرهنگی و محرومیت زدایی قرارگاه جهادی انصارالرسول می‌گوید: «متاسفانه مزدوران و بزدلان و دشمنان کشور قصد دارند با برخی اقدامات تروریستی، این منطقه و مردم بلوچ و میهمان نواز آن که غالبا اهل تسنن هستند را ناامن جلوه بدهند در صورتی که اون افرادی که این فعالیت های تروریستی را انجام داده بودند، هیچ ربطی به مردم بلوچ و برادران اهل سنت سراوان نداشته و ندارند و همه مردم ایران باید بدانند که «سراوان» یکی از مهمان‌نوازترین مردم کشور را دارد.»

علی قربانی سرپرست مقر نوجوانان قرارگاه جهادی انصارالرسول(ص) نیز چنین می‌گوید: «در ایام نوروز  و تابستان، نوجوانانی از مقاطع ابتدایی و دبیرستان که از سراسر کشور بودند به سراوان اعزام شده و ثابت کردند که سراوان از نظر امنیت مشکل ندارد و فعالیت های تروریستی در نقاط مرزی و ناجوانمردانه  و غافلگیرانه انجام شده و بلافاصله گریخته‌اند و جرات درگیری را هم ندارند. من خودم در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کنم و به تمام نوجوانان کشورم می‌گویم حالا که دشمن با ترور و اعمال تروریستی قصد آسیب زدن به کشور و اسلام را دارد، ما باید  توان و قدرت نوجوانان ایران اسلامی را به عنوان سربازان امام خامنه ای  به رخ همه جهانیان بکشیم و نشان دهیم که همه به اذن  رهبرمان همچون شهید حسین فهمیده جان فشانی می‌کنیم.»

وی همچنین اشاره ای به جلسات و برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل این اردوهای جهادی کرده و می‌گوید: «به زودی طرح مقر دانش آموزان قرارگاه جهادی انصارالرسول(ص)  با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور و انجمن اسلامی دانش آموزان و سازمان بسیج و و سایر ارگان‌ها با هدف آماده‌سازی دانش آموزان برای نبرد بزرگ علیه غده سرطانی منطقه (اسراییل) و زبده شناسی و نخبه پروری و تقویت بنیه علمی و فرهنگی دانش اموزان سراسر کشور و اتباع خارجی که در کشور حضور دارند، کلید خواهد خورد.» 22 دیماه 1392؛ جهادگران قرارگاه جهادی انصارالرسول (ص) از ایستگاه راه ‌آهن تهران، قصد سفر به دیار سیستان و بلوچستان را کردند؛ سفر به میعادگاه هر صبح خورشید ایران.

اهداف این اردوی جهادی این‌گونه اعلام شد: 1- اثبات وجود امنیت در سراوان 2- اثبات و تبلیغ مهمان نوازی برادران اهل سنت بلوچ سراوان 3- محرومیت زدایی و کمک به کمرنگ شدن فقرهای فرهنگی و عمرانی و علمی با پیگیری مشکلات روستا 4- ایجاد وحدت اسلامی با توجه به وجود اخوت و برادری  که با حضور جهادگران شیعه و سنی در کنار هم به صورت عملی به نمایش درآمد. 5- نشان دادن استفاده صلح آمیز هسته‌ای و محبت و انسان دوستی  نخبگان هسته ای ایران 6- ترکاندن حباب‌های ناامنی «سراوان» شرقی‌ترین نقطه ایران است که متاسفانه معاندین و مزدوران خود فروخته به بهای گرفتن استخوان از استکبار، هرازگاهی دمی تکان می‌دهند و ناجوانمردانه با فعالیت‌های کور تروریستی، به دنبال ناامن نشان دادن این پاره تن ایران هستند. جهادگران ساعت 21 شب 23 دیماه 1392 وارد «سراوان» شدند و شب را میهمان امام جمعه بودند. روز بعد، پشت کامیون های اداره راه سراوان، روی مصالح سوار شده و به بخش بم پشت دهستان «اسفندک» رفتند. شب 25 دی ماه 1392 را در کوهک و کنار جاده مرزی چادر زدند و بدون هیچ محافظ و تامین استراحت کردند. به روستای «راهیانگ» که رسیدند، بلافاصله وسایل و بلوک ها و ماسه را تخلیه و قصد بنای چادر را برای اسکان داشتند که اهالی روستام این اجازه را ندادند و خود، میزبان آنها شدند.

حالا دیگر ملت ایران به جهادگران عرصه علم و تلاش هسته ای ایران اسلامی بیشتر افتخار می‌کند می‌دانند که تمام القائات ناامنی در سراوان دروغ بوده و فعالیت های تروریستی در نقاط صفر مرزی رخ داده است نه در شهر؛ آن هم توسط مزدورانی که با پنهان شدن در پشت سنگ‌ها، تیر می‌اندازند و فرار می‌کنند.

همه اهالی و جهادگران وقتی در کنار هم صحبت می‌کنند بر این امر متفق‌القولند که دشمن اصلی ما امریکا و اسرائیل است و تروریست‌ها همان خودفروخته‌ها و مزدورانی هستند که  برای پول، نوکری استکبار را می‌کنند و برای فریب اذهان عمومی، خود را حامی بلوچ می‌خوانند حال آنکه همه  مردم بلوچ این افراد تروریست را مرتد و خود فروخته و سگ استکبار می‌دانند. گروه در روز 2 بهمن ماه 1392 همزمان با غروب آفتاب،  با اهالی روستا خداحافظی کرده و با خودروهای وانت و پژو اهالی، به سمت سراوان حرکت می‌کند.

پس از صرف شام، هلال احمر برای آنها کلاس آموزش کمک های اولیه می‌گذارد و بعد برای برای تست آمادگی نیروها از پایگاه خارج می‌شوند و در تماس با 112 اعلام کمک می‌کنند که در کمتر از 3 دقیقه، خودرو آمبولانس به محل رسید. روز 3 بهمن، پس از بازدید از مدرسه نمونه دولتی شهید مطهری که جهادگران  گروه «السابقون» در آنجا مشغول فعالیت بودند، به سمت زاهدان و سپس مشهد حرکت کردند.

فردای آن روز، پیش از غروب آفتاب به پابوس امام علی بن موسی‌الرضا(ع) رفته و با زیارت  شاه خراسان، اردوی جهادی آنها نیز به پایان می‌رسد. علی ایمانی فرمانده قرارگاه جهادی انصارالرسول (ص) می‌گوید: «در ایام برگزاری اردو در سراوان،  حدود 5 چشمه سرویس بهداشتی برای اهالی و مسجد روستای «راهیناگ» ساخته شده و همچنین خطاط گروه به دیوار نویسی و زیباسازی روستا اقدام  کرد و ان‌شاءالله  در چشم انداز 2 ساله خود روند رو به رشدی را برای سراوان در نظر گرفته ایم که به لطف خدا ظرفیت‌های موجود قرارگاه، از مقر محرومیت‌زدایی گرفته تا مقر علمی و... در اختیار استانداری سیستان و بلوچستان قرار خواهد گرفت.»

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات مسئولان منطقه خصوصا استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و هلال احمر، دفتر امام جمعه، اداره راه و شهرسازی و مرکز بهداشت سراوان و ... گفت: «البته متاسفانه برخی دستگاههای مسئول در این حوزه نه تنها هیچ کمکی نکردند بلکه با سنگ اندازی های بی‌مورد، برهی مشکلات را نیز بوجود آوردند که جای گله‌گی دارد.» انتهای پیام/

92/12/03 - 11:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن