تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804145048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سجادی: می‌خواستم نامزد ریاست کمیته المپیک شوم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سجادی: می‌خواستم نامزد ریاست کمیته المپیک شوم
کد خبر: ۳۸۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰ - 22 February 2014


سید نصرالله سجادی در نخستین اظهارنظرش پس از برگزاری انتخابات کمیته المپیک می گوید که آیین نامه و اساسنامه کمیته هر دو سوگیری داشتند و بند شش دردسرساز خلاف اساسنامه بوده است؛ چرا که آیین‌نامه را طوری نوشته‌اند که لباس برخی پست‌ها را بر تن برخی از افراد کنند!


او تاکید می‌کند که اگر شرایط مهیا بود در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک شرکت می‌کرد و به دلیل علاقه و سابقه قبلی‌اش پست ریاست کمیته المپیک را با معاونت وزارت ورزش عوض می کرد.


معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره روشن شدن تکلیف برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی می‌گوید چون در گذشته روند دخالت نکردن وزارت ورزش در انتخابات کمرنگ بوده، نمی‌توان به یکباره این روال را پررنگ کرد، اما اینکه بگوییم به گزینه خاصی رای دهید تا حالا اتفاق نیفتاده و کم سابقه است، با این همه درباره انتخابات قایقرانی می گوید صلاحیت دنیامالی تایید شده بود و او از وزیر مجوز داشته، اما برای تبعیت از قانون از فدراسیون کناره گیری کرد.


به گزارش ایسنا، دکتر سید نصرالله سجادی در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره موضوعات مختلف از زمان معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش تا فعالیتش به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان سخن گفت.


*شما به عنوان سومین وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدید و در شرایطی که از دولت جدید انتظار می‌رفت یک تحصیلکرده ورزش سکان وزارتخانه را در دست بگیرد نتوانستید از نمایندگان خانه ملت رای اعتماد بگیرید، چرا موفق نبودید؟


- من برنامه‌ام را طبق معمول ارائه کردم. در 9 کمیسیون حضور پیدا کردم. با اینکه فرصت کم بود و فقط دو روز و نیم تا روز رای‌گیری مهلت داشتم از صبح ساعت 7 در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کردم و برنامه‌هایم را ارائه می‌کردم. بحث دانشگاهی بودن برای نمایندگان مجلس مشکلی نداشت. آنها مساله‌ای را مطرح کردند که ناشی از جهت‌گیری‌های سیاسی بود و شاید به سوابق اجرایی بنده کمتر عنایت شد. اکنون هم برایم فرقی ندارد درچه مسولیتی خدمت کنم چرا که انسان اگر می‌تواند کاری برای کشور و جوانان و مردم انجام دهد باید به آن عمل کند و نوع مسئولیت فرقی نمی‌کند.


*سال‌ها دانشگاهیان مدعی بودند که باید مسئولیت وزارت ورزش و جوانان به آنها واگذار شود و همیشه به عملکرد مدیران غیرورزشی انتقاد داشتند، اکنون که این فرصت فراهم شده و دانشگاهیان به عنوان متولیان ورزش مشغول به کار شده‌اند، فکر می‌کنید چه اتفاق جدیدی رخ خواهد داد؟


- افراد دانشگاهی زیادی به وزارت ورزش و جوانان نیامدند. چهار، پنج نفر از دانشگاهیان وارد وزارتخانه شدند. بدنه ورزش با پنج نفر نه آباد می‌شود نه خراب. در یک وزارتخانه به این بزرگی که از نظر وسعت 31 استان را شامل می‌شود این تعداد زیاد نیست. ما 31 مدیرکل ورزش و جوانان در استان‌ها داریم که در رده بالایی فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن 47 فدراسیون، 28 اداره کل و مرکز در ستاد نیز هستند. اتفاق زیادی در وزارت ورزش و جوانان رخ نداده است، اگر هم جابجایی‌ها زیاد باشد من افراد را دسته‌بندی نمی‌کنم. من در زیرمجموعه خودم سه اداره‌کل دارم که یک تغییر در آنها صورت گرفته و آن هم دکتر طباطبایی از بدنه وزارت ورزش و جوانان بوده است. سعی کردم از افرادی که می‌توانند کار کنند استفاده کنم. ملاک نباید دانشگاهی یا غیردانشگاهی بودن مدیران باشد. مساله مهم این است که تنها تخصص برای یک مدیر در سطح ملی کافی نیست بلکه باید در سطوح بالای مدیربتی تجربه کار داشته باشد. ممکن است مسئولی رییس فدراسیون نبوده باشد اما به عنوان دبیر فدراسیون فعالیت کرده باشد. مدیرکل نباشد اما معاون مدیرکل باشد.


متاسفانه در فرهنگ غالب جامعه ورزشی ها این جا افتاده که به سرعت افراد را تقسیم‌بندی می‌کنند. در همه وزارتخانه‌ها مگر مدیران تحصیلکرده نیستند، به نوعی همه دانشگاهی هستند که مشغول کار در وزارت مربوطه شدند. ملاک باید تجربه افراد در سطح ملی، تعهد و مهارت و توانایی های مدیرتی آنها باشد. نمی‌توان یک کار ملی را به شخصی واگذار کرد که مهارت ندارد، این یعنی لطمه زدن به ورزش. ما باید اینطور ببینیم که مدیر باید دانش لازم را به همراه تجربه داشته باشد. مدیری که دانش محض دارد و ممکن است شاگرد اول دانشگاه باشد و از پشت میز دانشگاه قبول مسئولیت کرده باشد معلوم نیست حتما در کار مدیریت هم موفق باشد، توجه کنیم که صرف تجربه کافی نیست. مدیران باید تا حدودی امتحان پس داده باشند.


*بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که دانش متخصصان و تحصیل‌کنندگان ورزش می‌تواند گره‌گشای بی‌برنامگی در ورزش باشد، چه برنامه‌ای برای ورزش دارید؟


- برنامه من خارج از چارچوب برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند باشد. دکتر گودرزی برنامه‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند که بر اساس آن به عنوان وزیر از مجلس رای اعتماد گرفته است، بنابراین ما موظف هستیم که به این برنامه‌ها توجه داشته و در جهت عملیاتی شدن آن گام برداریم. کار اصلی من در وزارت ورزش ساماندهی به امور ورزش تا پایان سال 92 است و از ابتدای سال آینده هم برنامه‌ها را اجرایی خواهیم کرد. بعضی از فدراسیون‌ها ساماندهی خوبی نداشتند، امیدواریم تا پایان سال بخشی از کار فدراسیون‌ها که برگزاری انتخابات است به اتمام برسد. بخش دیگر هم شامل به‌روزرسانی، اصلاح یا تدوین دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقررات است و بدیهی است که انجام فعالیت ها هم طبق برنامه و با نظم در حال اجراست. این موارد آماده شدند و قرار است اسفندماه در جلسه شورای عالی ورزش به تصویب برسد تا برای اجرای برنامه‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها عمل کنیم. ما این آیین‌نامه‌ها را به جلسه شورای عالی ورزش می‌بریم تا جایگاه قانونی قوی‌تری پیدا کنند. برخی از اصلاحات را می‌توان در سطح وزارت ورزش به تصویب رساند اما تصویب در شورای عالی ورزش ماندگارتر است.


*آیا برگزاری نشست شورای عالی ورزش پس از چند سال در اسفندماه قطعی است؟


- زمان این نشست را رییس‌ جمهور محترم تعیین می‌کند. وزیر محترم با ایشان صحبت کردند، درخواست‌مان هم کتبا اعلام شده و قرار است در اسفندماه نشست شورای عالی ورزش برگزار شود.


*اصلاحات در کدام آیین نامه ها صورت گرفته است؟


- آیین‌نامه شورای برون‌مرزی متعلق به دوازده سال قبل است که نیاز به اصلاح داشت. آیین‌نامه نحوه انتخاب روسای فدراسیون‌ها و دستورالعمل نحوه پذیرش رشته‌های ورزشی جدید و ارتقای جایگاه آنها از دیگر اصلاحاتی است که صورت گرفته است، در مجموع 9 مورد آیین نامه جهت طرح در شورا آماده شده است. ما وقتی می‌خواهیم رشته جدیدی را بپذیریم ابتدا باید آن رشته به صورت گروه فعالیت داشته باشد و بعد در قالب کمیته، انجمن و فدراسیون قادر به فعالیت خواهد بود. همچنین یک نظام‌نامه ضوابط و شاخص‌های استاندارد در ورزش حرفه‌ای نوشته شده که نیازمند تصویب در شورای عالی ورزش است. دستورالعمل باشگاه‌ها هم دستخوش تغییراتی شده که با اصلاحات انجام شده در شورا مطرح می شود.




سیدنصرالله سجادی
*آقای سجادی! انتخابات کمیته ملی المپیک با یک سال و نیم تاخیر چند هفته پیش برگزار شد، شنیده‌ها حکایت از این داشت که شما هم تمایل داشتید در این انتخابات حضور پیدا کنید اما اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات این اجازه را نداد تا علیرغم تلاش‌های صورت گرفته به عنوان عضو مجمع جواز شرکت در انتخابات را داشته باشید.


- اگر شرایط مهیا بود در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت می‌کردم. من 24 سال در کمیته ملی المپیک و بخش روابط بین‌الملل ورزش فعالیت داشتم اما شرایط طوری رقم خورد که در انتخابات شرکت نکردم.


* بسیاری از کسانی که نتوانستند در انتخابات شرکت کنند هیات اجرایی قبلی کمیته را محکوم کردند که با تصویب آیین‌نامه غیرواقعی مانع از حضور افرادی از جمله هاشمی‌طبا، مهرعلیزاده و شما در انتخابات شدند، آیا شما هم به آیین‌نامه انتخابات اعتراض داشتید؟


- به نظر من می‌توان آیین‌نامه انتخابات را دوباره نوشت اما این بار با حوصله و دقت. آیین‌نامه و اساسنامه کمیته ملی المپیک هر دو سوءگیری دارد که نباید اینگونه باشد و نیازمند اصلاح است. شاید یکی از کارهایی که هیات اجرایی کمیته باید انجام دهند اصلاح اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات است. نواقصی در آیین‌نامه وجود دارد که اساسنامه را نقض می‌کند. نباید آیین‌نامه، بعضی مفاد اساسنامه را رد کند. من همه ایرادات را دارم و به دقت آنها را مطالعه کرده‌ام. خوب است که برای برگزاری انتخابات آیین‌نامه تدوین شود اما به شرطی که جهت‌گیری نداشته باشد. آیین‌نامه را طوری نوشته‌اند که لباس برخی پست‌ها را بر تن برخی از افراد کنند! که این امر تا اندازه زیادی محقق نشد.


*شما از کسانی هستید که پیشنهاد دادید انتخابات کمیته ملی المپیک طبق روال گذشته دو ماه بعد از پایان بازی‌های المپیک برگزار شود، آیا از سوی وزارت ورزش و جوانان پیشنهادی شده که تاریخ انتخابات به قبل برگردد؟


- در ادواری که در کمیته ملی المپیک حضور داشتم اینطور نبود که انتخابات 15 ماه بعد از المپیک برگزار شود، معتقدم هیات اجرایی باید اساسنامه را اصلاح کند چرا که دوره مدیریت کمیته ملی المپیک اگرچه چهار سال است اما باید دو ماه پس از پایان بازیهای المپیک برگزار شود چون تیم‌ها برای هر دوره از بازی‌های المپیک باید آماده شوند. هیچ اشکالی هم ندارد که ترکیب فعلی هیات اجرایی اساسنامه را اصلاح کند. بیشتر کشورها اینگونه است که هیات اجرایی جدید کارش را بلافاصله بعد از المپیک آغاز می‌کند، در غیر این صورت باید بعد از هر المپیک پانزده ماه در برگزاری انتخابات تاخیر داشت. به جای این کار بهتر است دوره مدیریت فعلی بپذیرد که پس از پایان المپیک ریو در برزیل انتخابات طبق روال قبل دو ماه بعد از بازی‌های المپیک برگزار شود. خوب است این کار اصولی را انجام دهیم. بنابراین بعد از پایان این دوره هم می‌شود دوباره انتخابات را برگزار کرد و مسئولان فعلی هم شرکت کنند، هیچ اشکالی ندارد. برای انتخابات پارالمپیک هم خوشبختانه خسروی‌وفا با پیشنهادخود در مجمع شان این پیشنهاد را داد و گفت که از این به بعد دو ماه بعد از بازی‌های پارالمپیک انتخابات برگزار می‌شود. باید ملی نگاه کنیم. دوستان گفته‌اند که اساسنامه را اصلاح می‌کنند. می‌توانند در مجمع عمومی که در بهار آینده برگزار می‌شود اصلاحات اساسنامه و آیین‌نامه را به اطلاع مجمع برسانند.


*نظرتان در رابطه با اضافه شدن بند فعالیت شش ماهه مدیران در هیات رییسه فدراسیون‌ها برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک چیست؟


- بند شش خلاف اساسنامه است. در اساسنامه کمیته ملی المپیک آمده رییس یا نماینده فدراسیون می‌تواند برای شرکت در انتخابات کاندیدا شود. به هیچ وجه دوره زمانی خاصی هم برای فعالیت نمایندگان تعیین نشده است. کسانی که این بند را در آیین‌نامه اضافه کردند به دنبال محدود کردن حضور برخی از افراد بودند و فکر می‌کردند خودشان می‌توانند در ترکیب فعلی بمانند که این امر اتفاق نیفتاد.


*اگر در پست ریاست کمیته ملی المپیک رای می‌آوردید از وزارت ورزش و جوانان می‌رفتید یا همزمان در کمیته و وزارتخانه می‌ماندید؟


- اگر برای ریاست کمیته ملی المپیک می‌آمدم قطعا از وزارت ورزش و جوانان می‌رفتم چرا که در تمام عمرم به کار و مدیریت در دو پست بطور همزمان اعتقاد نداشتم. ریاست کمیته المپیک و معاونت ورزشی وزارت ورزش و جوانان هر کدام یک کار تمام وقت است. از نظر قانونی هم درست نیست که یک نفر در هر دو پست مشغول باشد.


*از کمیته المپیک خارج و به فدراسیون های ورزشی برسیم. فدراسیون‌ها با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند، چه تدبیری برای تامین منابع مالی و حل مشکلات دارید؟


- فدراسیون‌های ورزشی در کارهایشان تاخیر افتاده است و از نظر مالی در محدودیت هستند و اگر رفع شود، مشکل برطرف خواهد شد.




*7 ماه دیگر تا آغاز بازی‌های آسیایی اینچئون فرصت داریم. آیا فکر می‌کنید با مشکلات مالی که در ورزش وجود داشته، می‌توانیم برای این بازی‌ها آماده شویم؟


- به نظر من برای بازی‌های اینچئون کار باید بلافاصله بعد از بازی‌های 2010 گوانگجو آغاز می شد. حضور ما در بازی‌های آسیایی از سال 1982 به بعد بوده که در همه دوره‌ها مدیریت ورزشی روی نتایج تاثیر داشته است، اما هیچ دوره‌ای مانند بازی‌های گوانگجو نبود. بعد از این بازی‌ها گویا در ورزش زلزله‌ای رخ داد. بحث‌های تعلیق، استعفا و برکناری برخی از روسای فدراسیون‌ها، جنگ و دعوا بین وزارت ورزش و کمیته المپیک و... نتایجی در پی دارد که اثرات آن را در بازی‌های اینچئون خواهید دید. کار بسیار سخت است. با شناختی که از بازی‌های آسیایی دارم، می‌خواهم بگویم که یکی از سخت‌ترین دوره‌ها را در پیش داریم. اما این دلیل نمی‌شود که بگویم نتایج خیلی ضعیفی می‌گیرم. می‌گویم سخت است اما با همین فرصت 7 ماهه هم باید تمام تلاشمان را بکنیم. خوشبختانه هماهنگی خوبی بین وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون‌ها وجود دارد. همه تلاش می‌کنیم تیم‌ها با آمادگی خوبی در بازی‌ها شرکت کنند.


* تاخیر در انتخابات کمیته ملی المپیک، طولانی شدن روند انتخاب وزیر ورزش، مشکلات مالی و کنار گذاشتن ورزشکاران مدال‌آور المپیک باعث شده که بسیاری از کارشناسان بگویند که شانس زیادی برای موفقیت در اینچئون نداریم. آیا می‌توانیم چهارمی در بازی‌های آسیایی را حفظ کنیم؟


مشکل است اکنون در این مورد صحبت کرد، ولی باید همه تلاش مان را بکار ببندیم تا موفق شویم. حدود دو ماه قبل از بازی‌ها ارزیابی دقیق تری می‌توان ارایه کرد. فعلا زود است. تیم‌های ما کار می‌کنند. رقیبان هم ننشسته‌اند. آن زمان می‌شود پیش‌بینی را گفت. در برخی رشته‌ها ما و مردم می‌دانیم که وضعیت به چه صورت است، اما در برخی رشته‌های دیگر که شرایط با رقیبان یکسان است باید دید چه کسی بیشتر کار کرده است.


*بعد از بازی‌های المپیک لندن برخی از رشته‌ها مانند وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو که مدال‌آور هستند، دچار حواشی زیادی شدند. تا جایی که المپیکی‌های مدال‌آور به ویژه در رشته وزنه‌برداری از تیم ملی کنار گذاشته شدند. وزارت ورزش و جوانان چه اقداماتی برای حل مشکل ورزشکاران انجام داده است؟


- مشکلات حل شده است. در وزنه‌برداری همه موانع را برطرف کردیم. اقدامات ما بی‌سروصداست. کوروش باقری خیلی وقت است که به دلیل مشکلات جسمانی‌اش درکنار تیم ملی حضور ندارد. وزنه‌برداران هم تمرین‌هایشان را آغاز کرده‌اند. در کشتی هم از وقتی خادم آمده، همه کارشان را می‌کنند. قایقرانی دو سال مشکلاتی داشته و بحث تعلیق در این رشته مطرح بوده و با سرپرست اداره می‌شده است. البته قایقرانان فعالیت داشته‌اند. در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان هم شرکت کردند و نتایج‌شان خوب بود اما فعالیت منسجمی نداشتند. امیدوارم ورزشکاران این فدراسیون بزودی سروسامان بگیرند.


تکواندو هم از نظر من مشکلی ندارد. من از تمرینات تیم ملی بازدید کردم و دیدم که با پشتکار کار می‌کنند. پولادگر کارش را به خوبی می‌داند، طبیعی است که ممکن است نقایصی هم وجود داشته باشد که باید رفع شوند. تکواندو ورزشی است که به دلیل حضور ورزشکاران با استعدادی که داریم و مدیریت مناسب در فدراسیون امیدوارم در بازی‌های آسیایی اینچئون موفقیت های دوره گذشته را تکرار کنند. با توجه به اینکه میزبان صاحب تکواندوست، کار تکواندوکاران خیلی سخت است اما مشکل نداشتن با سخت بودن متفاوت است. میزبان مدعی اول تکواندوی جهان است و همین مساله کار را سخت کرده است.


* برخی کارشناسان اعتقاد دارند که به دلیل میزبانی کره در بازی‌های آسیایی اینچئون کارمان سخت‌تر خواهد بود.


- ما در بازیهای آسیایی 2010 گوانجو کار راحت‌تری داشتیم. چرا که تکلیف چینی‌ها روشن بود و مشخص بود که یکسری از مدال‌ها سهم این کشور است. در اینچئون، کره میزبان است و از امتیازش استفاده می‌کند. به جز برگزاری مسابقات و حضور تماشاگران کره‌ای در شرایط مساوی داور به شرایط میزبانی توجه می‌کند و به همین دلیل اعتقاد دارم که کار ما در کره از چین سخت‌تر خواهد بود.


* فدراسیون‌های ورزشی به دلیل مشکلات مالی نتوانستند اردوهای آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی را آغاز کنند. این روند نگران‌کننده نیست؟


- حل همه مشکلات مالی فدراسیون‌ها تنها در دست ما نیست. ما توقع داشتیم بودجه پیشنهادی که به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد تصویب شود تا به ورزش کمک کنیم. اگر این کمک به اندازه کافی نباشد قطعا اثرگذار است. منابع مالی برای ما و ورزش مهم است. برخی از فدارسیون‌هایی که دستخوش تغییراتی شده‌اند به ویژه کشتی بدهی‌های زیادی دارند. در این شرایط رئیسی هم که می‌خواهد کار کند و برنامه دارد پول ندارد. ما باید توقع مسئولان را با توجه عوض کنیم. اول باید توجه کرد و بعد توقع داشت. اول به رشته‌های ورزشی منابع گوناگون باید تخصیص داده شود بعد از آنها قهرمان خواست. اگر تیم‌ها را به خوبی تدارک نکنیم نمی‌توان انتظار نتایج خوبی داشت. بسیار روشن است که در هر رشته ورزشی باید تیم‌ها به اردو بروند و تدارک لازم را ببینند تا بتوانند در مسابقات نهایی آماده باشند. نمی‌توان فقط تمرین کرد و آماده بود. از طرفی خود تمرین هم هزینه‌بر است. بنابراین تخصیص منابع بویژه بودجه کافی زمینه را برای کسب نتایج خوب مهیا می‌سازد.


* بودجه پیشنهادی وزارت ورزش برای حوزه معاونت قهرمانی چقدر بوده است؟


- حدود هزار میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی به مجلس مربوط به حوزه ما بوده است. اگر بودجه‌ به موقع تخصیص یابد و در اختیار ما قرار بگیرد فکر می‌کنم شرایط خوبی خواهیم داشت. به شرطی که بودجه تصویب و ابلاغ شود و در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد.


* مسئولان فدراسیون فوتبال نشست‌های متعددی در وزارت ورزش و جوانان داشته‌اند و بارها اعلام کرده‌اند که مشکلات مالی دارند و نمی‌توانند اردوهایشان را برای جام جهانی برپا کنند. آیا وزارت ورزش و دولت مانند سال 2006 از تیم ملی حمایت خواهد کرد یا خیر؟


- همان طور که وزیر ورزش اعلام کردند و من هم گفته‌ام قطعا تیم ملی فوتبال با آمادگی به رقابت‌های جام جهانی اعزام می‌شود و همه برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده اجرایی خواهد شد. فدراسیون فوتبال سه اردو در آفریقای جنوبی،‌اروپا و برزیل درخواست کرده که طبق پیش‌بینی‌هایشان انجام می‌شود. وزارت ورزش هم حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد. به نظرم مشکلی وجود ندارد. سه هفته قبل در دفتر وزیر ورزش نشستی با کی‌روش، کفاشیان و محمد نبی داشتیم. در این جلسه تاکید شد که از برنامه‌های تیم ملی برای حضور در جام جهانی حمایت می شود، بنابراین مشکلی در کار نخواهد بود. از طرفی ما به فدراسیون فوتبال پول دادیم باز هم می‌دهیم. هفته گذشته رقم خوبی به این فدراسیون اختصاص یافت. تا پایان سال هم پرداخت دیگری داریم تا اقدامات مربوط به اردوی آفریقای جنوبی انجام شود.


* چه مبلغی به فدراسیون فوتبال پرداخت شده است؟


- از زمانی که من به وزارت ورزش و جوانان آمده‌ام با همین اعتبارات کم چهار مرحله تخصیص اعتبار داشتیم. هفته گذشته به فدراسیون وجوه لازم داده شد تا دو هفته دیگر هم مبلغ قابل توجهی به بیشتر فدراسیون‌ها می‌دهیم.


* یعنی تیم ملی برای اردوی آفریقای جنوبی هیچ مشکلی نخواهد داشت. آن هم در شرایطی که چندین بار اعلام شده این اردو لغو می‌شود.


- اکنون فدراسیون فوتبال نباید مشکل مالی داشته باشد. تیم ملی اسپانسر ندارد اما فدراسیون به دنبال جذب آن است و به احتمال زیاد حامی مالی می‌گیرند. از طرفی فدراسیون خودش منبع درآمد دارد. اگر مشکل نقل و انتقال ارز حل شود رقم قابل توجهی از فیفا می‌گیرند، ضمن آن که مشکلی در این زمینه نخو اهند داشت.


* آیا دولت برای گرفتن اسپانسر به فدراسیون فوتبال کمک می‌کند؟


اگر لازم باشد حمایت می‌کنیم. اما فدراسیون کمیته بازاریابی فعالی دارد.


* گفتید که به سایر فدراسیون‌ها هم پرداختی داشتید.


- ما از معاونت راهبردی خواسته‌ایم که اعتبار دیگری را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهد. ما بودجه را بلافاصله بعد از دریافت بر اساس جداولی که برای اجرای برنامه‌ها و بنا به نیاز فدراسیون‌ها تهیه کردیم و با توجه به عملکردشان به حسابشان واریز می‌کنیم. حدود 26 فدراسیون دو هفته قبل از وزارت ورزش پول گرفتند. ممکن است این فدراسیون‌ها در این دوره برنامه داشته باشند. اما در مرحله بعدی پرداختی‌ها پولی‌ نگیرند.


* اما بسیاری از فدراسیون‌ها بارها اعلام کرده‌اند که حتی نیمی از بودجه سال 92 خود را هم هنوز نگرفته‌اند.


برای ما مشخص است که هر فدراسیون چقدر پول گرفته است. بودجه مصوب را به همراه مبلغ دریافتی اعلام خواهیم کرد. بودجه معاونت قهرمانی در سال 92،‌ 97 میلیارد تومان بوده است که از ابتدای سال تا کنون حدود 50 درصد این مبلغ در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است. از زمانی که به وزارت ورزش و جوانان آمدیم تلاش کردیم و پول گرفتیم. امیدوارم امسال صد در صد بودجه را بگیریم. چرا که در اسفند فعالیت‌های زیادی پیش روست. بخشی از فدراسیون‌ها برنامه‌هایشان را انجام داده‌اند و تعهد مالی ایجاد کردند و بدهکار هستند. فدراسیون‌های دیگری هم هستند که برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان که فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود خود را آماده می‌کنند. بنابراین نیاز به بودجه دارند. اگر به فدراسیون‌ها پول ندهیم ممکن است از بودجه سال آینده برای پرداخت بدهی‌ها و رفع مشکلاتشان هزینه کنند. باید تلاش کنیم و دولت هم حمایت کند تا بودجه را بگیریم.


* شما بارها اعلام کردید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی تا پایان سال برگزار خواهد شد، اگرچه وزارت ورزش تاکید کرده که در انتخابات دخالتی نمی‌کند اما برخی از مجامع از جمله انتخابات فدراسیون‌های هاکی، تکواندو و قایقرانی به گونه‌ای برگزار شده‌اند که از نظر کارشناسان، وزارتخانه در انتخابات ورود کرده است.


- یک زمانی هست که شما اعضای مجمع را اجبار می‌کنید که به شخص خاصی رای دهند. من تلاش کردم هیچ کس اجبار نشود. به یکباره نمی‌توان گفت که همه چیز تغییر می‌کند و انتظارات محقق می‌شود. تلاش این است که نامزدهای انتخاباتی با توجه به توانایی‌شان از مجمع رای اعتماد بگیرند. چون در گذشته این روند کمرنگ بوده است. نمی‌توان به یکباره این روال را پررنگ کرد. اما اینکه وزارت ورزش وجوانان بگوید به گزینه خاصی رای دهید تا حالا اتفاق نیفتاده واین موضوع کم سابقه است. هر کسی هم دخالت دیده بگوید. ما هیچ وقت از هیچ کاندیدایی حمایت نکردیم، افراد اگر در انتخابات موفق شدند فعالیت خودشان بوده است، از این به بعد هم همین روش را ادامه می‌دهیم.


* وزارت ورزش به یکباره اعلام کرد که برای رعایت بی‌طرفی در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، پس از اتمام دوره هر رئیس فدراسیونی یک سرپرست که در انتخابات حضور ندارد منصوب خواهد شد. چرا چنین تصمیمی گرفتید؟


- رعایت بی‌طرفی که اشکالی ندارد. این اختیار ماست. می‌توانستیم نامزدها را طبق روال گذشته به عنوان سرپرست انتخاب کنیم اما تصمیم گرفتیم از مدیران وزارت ورزش و افرادی که در انتخابات شرکت ندارند کمک بگیریم. به عنوان مثال یک سرپرست در دوره سرپرستی‌اش انتخابات پنج هیات را برگزار می‌کند و برای خودش رای جمع می‌کند. ما تلاش کردیم این روال را تغییر دهیم. به جز فدراسیون کشتی که سرپرست آن در زمان دکتر صالحی امیری منصوب شد آن هم به شرطی که نمی‌خواست مسئولیت ریاست فدراسیون را بپذیرد، برای سایر فدراسیون‌ها سرپرست گذاشتیم. در فدراسیون کشتی هم به دلیل شرایط نابسامانی که وجود داشت با خادم صحبت کردیم که خودش کاندیدا شود که اگر رای آورد مسئولیت فدراسیون را بر عهده بگیرد که خوشبختانه بیشتر جامعه کشتی با انتخاب رسول خادم در انتخابات موافق بودند.


* دوره ریاست ناطق‌نوری در فدراسیون بوکس به اتمام رسیده است. در تیراندازی هم وضعیت همین گونه است. تصمیم وزارت ورزش برای این فدراسیون‌ها چیست؟


- رئیس فدراسیون بوکس که تازگی دوره‌اش به اتمام رسیده است. در تیراندازی هم نظر ما این است که دبیر فدراسیون دارد کار سرپرستی را انجام می‌دهد. وزارت ورزش این اختیار را به ایشان داده است.




سیدنصرالله سجادی
* یعنی هاشمی دیگر مسئولیت فدراسیون را بر عهده ندارد؟


- اطلاعی ندارم که هاشمی به فدراسیون می‌رود یا نه، اما رسما دوره ریاست ایشان پایان یافته است.


* انتخابات فدراسیون‌های بوکس،‌ اسکی و تیراندازی چه زمانی خواهد بود؟


- زمان انتخابات بوکس به زودی اعلام می‌شود. درباره فدراسیون اسکی از قبل گفته‌ایم که بعد از پایان بازی‌های المپیک سوچی، تکلیف روشن می‌شود. با توجه به اینکه اعضای مجمع به ما نامه نوشتند که کاندیداها توانمند نیستند و برنامه ندارند تصمیم گرفتیم که دوباره از نامزدها ثبت نام کنیم. از طرفی هم سه ماه از زمان ثبت‌نام از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون گذشته و طبق قانون باید نام‌نویسی مجدد صورت گیرد.


درباره تیراندازی هم فکر می‌کنم باید دوباره ثبت‌نام شود. پنج نفر برای ریاست این فدراسیون نامزد شده‌ بودند. طبق بخشنامه بازرسی کل کشور از این میان دو نفر بازنشسته هستند و مجوز از دولت می‌خواهند، دو کاندیدا در مشاغل دولتی مدیر هستند و اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند از پست‌هایشان کناره‌گیری کنند. هاشمی هم که نماینده مجلس است. بنابراین باید ثبت نام مجدد صورت گیرد .


*اما دو کاندیدای بازنشسته ممکن است بتوانند مجوز برگشت به کار بگیرند و یا هاشمی از مجلس استعفا کند.


- من با هر چهار کاندیدا صحبت کرده‌ام. اطلاعات ما حکایت از این دارد که دو نفر کاندیدای بازنشسته نمی‌توانند مجوز بگیرند. شاغلین هم قصد کناره‌گیری ندارند. بنابراین مجبوریم دوباره ثبت‌نام کنیم. با این تفاسیر زمان انتخابات تیراندازی مشخص نیست و باید دوباره منتظر نام‌نویسی مجدد باشیم.


* انتخابات فدراسیون قایقرانی یکی از چالش‌برانگیزترین مجامعی بود که برگزار شد. با وجود ارائه نکردن پذیرش استعفایش، دنیامالی در انتخابات شرکت کرد و به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. آیا دنیامالی همه شرایط را برای حضور در انتخابات داشت و یا شائبه حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این گزینه در انتخابات صحت دارد؟


- ما زمان انتخابات قایقرانی را اعلام و آن را برگزار کردیم. انتخابات زمانی برگزار شد که همه مجوزهای لازم از نظر استعلام به دست ما رسیده بود. دنیامالی استعفای ثبت شده در شورای شهر را به من ارائه کرد. همچنین در سازمان بازرسی کل کشور تعهدنامه‌ای را امضا کرد مبنی بر اینکه حضورش در فدراسیون منوط به قبول استعفایش از شورای شهر است. خودش هم اعلام کرده بود در صورت انتخاب از سمتش در شورا کناره‌گیری خواهد کرد، به ایشان هم گفته شد تا پایان هفته گذشته باید موافقت استعفایش را از شورای شهر بیاورد یا از فدراسیون کناره‌گیری کند و مشاهده کردید که ما دقیقا همین گونه اقدام کردیم.


*طبق قانون، روسای فدراسیون‌های برکنار شده برای حضور مجدد در انتخابات باید از وزیر ورزش مجوز بگیرند. آیا این مجوز برای دنیامالی صادر شده بود؟


- وزارت ورزش به احمد دنیامالی مجوز داده بود.


* اما شما بارها اعلام کرده‌اید که برای هیچ از نامزدهای انتخاباتی درخواست مجوز نمی‌کنید و به کسی مجوز نمی‌دهید. آیا دنیامالی استثنا بود؟


- مجوز برگشت به کار بازنشسته‌ها از دولت با مجوزی که به دنیامالی دادیم متفاوت است. دادن مجوز به دنیامالی مشکلی نداشت. طبق اساسنامه فدراسیونهای ورزشی این اختیار وزارت ورزش و جوانان بود.


* این رویکرد وزارت ورزش به معنی فراهم کردن شرایط برای حضور دنیامالی در انتخابات و احیانا دخالت نیست؟


- ما هیچ دخالتی نداشتیم. یک نفر را بیاورید که ثابت کند وزارت ورزش در انتخابات قایقرانی دخالت داشته است. دنیامالی 23 رای از 37 رای مجمع را کسب کرد. 14 رای هم رقیبانش آوردند.


* وزیر ورزش و شما اعلام کرده بودید که نمی‌پسندید کسی اطلاعات داخل کشور را به خارج ارسال کند. پس چطور پذیرفتید که دنیامالی در انتخابات قایقرانی حضور داشته باشد. آن هم در شرایطی که نامه‌هایی از طرف ایشان برای مراجع بین‌المللی فرستاده شده که در آن آمده قایقرانی ایران را تعلیق کنید.


- من این حرف را زده‌ام. وزیر ورزش هم گفته اگر در دوره من، این اتفاق بیفتد من این را نمی‌پذیرم. شرایط مربوط به گذشته بوده و اتفاقات به زمان حال برنمی‌گردد و ناشی از بی تدبیری بوده است.


* گویا محمدعلی شجاعی، رییس فدراسیون تیروکمان که خزانه دار کمیته ملی المپیک شد به دنبال گرفتن موافقت وزارت ورزش برای حضور در فدراسیون تا بازی‌های آسیایی اینچئون است.


- هیچ مذاکره‌ای با من نکرده و من به طور رسمی اعلام کرده‌ام باید از سمتش در فدراسیون کناره‌گیری کند. البته ممکن است ایشان تصمیم بگیرد که در کمیته ملی المپیک حضور نداشته باشد و به کارش در فدراسیون ادامه دهد.


* آیا صحت دارد که می‌خواهید کریم صفایی را به فدراسیون تیروکمان بازگردانید.


- اطلاعی از این موضوع ندارم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن