تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802149148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسایی: منظور رهبر معظم انقلاب از دوپهلو حرف زدن مسئولان، قطعا مجلس نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رسایی: منظور رهبر معظم انقلاب از دوپهلو حرف زدن مسئولان، قطعا مجلس نیست

رسایی: منظور رهبر معظم انقلاب از دوپهلو حرف زدن مسئولان، قطعا مجلس نیست
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد که خروجی این مذاکرات به نحوی باشد که هم غنی سازی متوقف نشود و هم تحریم ها رفع شود.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام «حمید رسایی» روز یکشنبه در گفت وگو با  ایرنا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی بر استقلال کشور، اظهار داشت: ایشان در این دیدار اشاره داشتند که تلاش دشمن برای زیر سوال بردن این استقلال است.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم افزود: رهبر معظم انقلاب با صراحت فرمودند که برخی در بیرون موضوعی را مطرح می کنند تا استقلال ایران را مورد خدشه قرار دهند و برخی ها نیز در داخل همان حرف ها را تکرار می کنند.

رسایی این بخش از بیانات رهبر انقلاب را مرتبط با موضوع هسته ای ایران دانست و اظهار داشت: اخیرا نامه نگاری ها، مکاتبات و مواضعی اتخاذ شده که گفته می شود دلیلی ندارد ما انرژی هسته ای داشته باشیم و برای آن نیاز به این همه هزینه هم نیست.

وی تاکید کرد: مشکل غربی ها انرژی هسته ای نیست، بلکه موضوع دست نیافتن ایران به حق مسلم خود است.

رسایی با یادآوری اینکه انرژی صلح آمیز هسته ای مانند دیگر علوم حق مسلم ایرانیان است که آمریکایی ها روی آن دست گذاشته اند، افزود: رییس جمهوری به درستی در یکی از سخنرانی های اخیر خود موضوع انرژی هسته ای را نماد عزت و غیرت ملی دانست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در موضوع هسته ای بحث استقلال کشور مطرح است و دولت هم بر آن تاکید می کند و من امیدوارم خروجی این توافق در راستای تاکیدات دولت باشد که هم غنی سازی متوقف نشود و هم تحریم ها رفع شود.

وی در این حال با بیان اینکه برداشت من این نیست که خروجی این مذاکرات متوقف نشدن غنی سازی و رفع تحریم ها باشد، ابراز امیدواری کرد که در پایان این مذاکرات، دو موضوع متوقف نشدن غنی سازی و رفع شدن تحریم ها مورد تاکید مقامات مذاکره کننده قرار گیرد زیرا در موضوع هسته ای، استقلال کشور مطرح است.

این نماینده منتقد دولت یازدهم در مجلس نهم، سخنان رهبر انقلاب در جمع همافران درباره موضع گیری های دو پهلو برخی ها در داخل کشور بخصوص درباره جریان استکبار را نوعی تذکر و هشدار برای برخی از بویژه مسوولان اجرایی و وزارت خارجه دانست که مواضعی اتخاذ می کنند که از شفافیت لازم برخوردار نیست.

رسایی افزود: این عدم شفافیت و دو پهلو بودن مواضع، امکان سوء استفاده به دشمنان را می دهد و طبیعی است که وقتی آنها سوء استفاده کنند، بخش هایی در درون کشور مجبور به تذکر، یادآوری و استفاده از ابزارهای قانونی مثل سوال در مجلس می شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر دولتمردان بویژه در وزارت خارجه موضعی شفاف در مورد اصولی که قابل خدشه نیست، داشته باشند، هزینه های کمتری را در داخل به دنبال خواهد داشت.

وی، نگاه به درون برای حل مشکلات را از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: نگاهی که به بیرون باشد و بخواهد مشکلات داخلی را با نگاه کردن به دست کسانی که حداقل 35 سال برای لطمه زدن به این کشور تلاش می کنند حل کند، غلط است.

رسایی با یادآوری موضع گیری غربی ها و مقامات آمریکایی اظهار داشت: رهبر انقلاب نیز بر این تاکید داشتند که این موضع گیری ها به مردم ایران این پیام را داد که خواهان پیشرفت ایران نیستند و ما باید مشکلاتمان را خود حل کنیم و باید امیدوار باشیم که همه این پیام را دریافت کرده باشند.

وی به توصیه رهبر انقلاب به دولت برای شرح صدر در برابر منتقدان اشاره کرد و افزود: در دوره های قبل هم ایشان به منتقدین تاکید می کردند که نسبت به برخورد با دولت، بیشتر مراعات کنند.

رسایی اظهار داشت: من به سابقه ذهنی خودم مراجعه کرده دیدم که ایشان برای اولین بار تاکید داشتند که دولت باید شرح صدر داشته باشد و با منتقدین محترمانه سخن بگوید.

وی افزود: البته رهبر انقلاب اسلامی به منتقدین هم توصیه کردند که دولت در ابتدای کار است و باید فرصت داد تا خود را نشان دهد، چون 6 ماه بیشتر از عمر این دولت نگذشته است و شاید با توجه به اینکه تازه شکل گرفته این مدت زمانی کافی برای نشان دادن خود نیست.

به عقیده رسایی، هرچند اعضای دولت جدید در دولت های قبل و سابق مسوولیت داشته اند و رییس جمهوری فردی نبوده که خارج از حاکمیت باشد و بالاخره تشکیل دولت بخش های مختلف دارد اما بیشتر باید مراعات این دولت را کرد تا بعدا بهانه ای نداشته باشد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سوال که از نظر شما وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند به دولت زمان دهید، منظور ایشان این است که از انتقادات تند کمتر شود، گفت: اگر انتقاد تند غیرمنصفانه باشد، طبیعی است که همین طور است، ولی اکثر انتقاداتی که بیان می شود تند و غیرمنصفانه نیست، از جمله انتقاداتی که به سبد کالا و توافق ژنو وارد شده است.

رسایی ادامه داد: به نظر من حتی در سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش نیز انتقاداتی از دولتمردان بود چرا که وقتی ایشان می فرمایند مسوولین دو پهلو حرف نزنند، منظورشان قطعا مجلس نیست، ادبیات مجلس حتی رییس مجلس در سیاست خارجی شفاف و انقلابی است و قوه قضاییه هم موضع خودش را شفاف بیان می کند، بدیهی که مخاطب این هشدار دلسوزانه دولت و به صورت مشخص وزارت خارجه است که نباید دو پهلو حرف بزند.

این نماینده منتقد دولت یازدهم ادامه داد: وقتی وزارت ارشاد در خصوص برخورد با جریان رسانه ای برای زیر سوال بردن مبانی دینی با تعلل صحبت می کند و دوگانگی وجود دارد، قطعا همکاران ما نمی توانند دست روی دست بگذارند تا هجمه های دوره اصلاح طلبان تکرار شود و جلوگیری از تکرار آن دوران به نفع دولت آقای روحانی است.

وی خاطر نشان کرد: این تذکرات باعث می شود تا فشارهای خارجی بر دولت که منجر به خروج از اصول و مبانی اصلی انقلاب می شود، را به مسیر اصلی بازگرداند.




1392/11/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن