تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803977496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تَرکه روانی مدیر مدرسه، دانش آموز را دچار شوک کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
تَرکه روانی مدیر مدرسه، دانش آموز را دچار شوک کرد! تهدید و فشار روانی مدیر یک هنرستان دخترانه در مشهد، دانش آموزی را دچار شوک کرد که با حضور عوامل اورژانس خوشبختانه این ماجرای تلخ، ختم به خیر شد.

مسئولان آموزش و پرورش بخوانند

تَرکه روانی مدیر مدرسه، دانش آموز را دچار شوک کرد!
این حادثه اسف بار برای دختر 17 ساله وی رقم خورده ماجرا بدین گونه است که تعدادی از دانش آموزان یک هنرستان دخترانه مشهد که در زنگ تفریح در کلاس درس حضور داشته با شیطنت یک دانش آموزو اشتعال ناگهانی یک کاغذ توسط وی دچار هول وهراس شده و نهایتا با انداختن عجولانه این آتش پاره به داخل سطل زباله کلاس، باعث آتش گرفتن سایر اوراق درون سطل شده و سرانجام نیز این آتش سوزی غیرعمدی ساده، توسط خود دانش آموزان اطفاء می گردد.
این ماجرای ساده باعث خشم و عصبانیت مدیر مدرسه می شود و نامبرده که گویا فضای آموزشی مدرسه را با بازداشتگاه اشتباه گرفته به استنطاق دانش آموزان حاضر آنهم در یک فضای عصبی و تحت فشار می پردازد تا مسبب اصلی این حادثه را پیدا و گوشمالی نماید!. به همین دلیل دانش آموزان حاضر را یکی یکی به اتاق مدیریت فرا خوانده و با تحت فشار قرار دادن و تهدید دانش آموزان حاضر مبنی بر اخراج از آنان می خواهد تا اعتراف کنند که چه کسی عامل حادثه بوده است.
مائده فیاض دانش آموز سال سوم یکی از دانش آموزان حاضر است که مورد مواخذه و استنطاق قرار می گیرد. که به دلیل تهدید و فشار روانی مدیر مدرسه مبنی بر اخراج وی استرس و اضطراب دانش آموز را فرا گرفته و نامبرده دچار شوک شده و بیهوش می گردد!. شرایط به گونه ای پیش می رود که مدیریت مدرسه از اورژانس کمک می گیرد و بر اساس نظریه عوامل اورژانس، بیمار باید به بیمارستان اعزام شود که به خاطر عدم اطلاع والدین، دانش آموز تن به رضایت نمی دهد.
مدیریت مدرسه با شماره همراه پدر دانش آموز تماس می گیرد اما به علت عدم دسترسی پدر از دانش آموز دچار شوک می خواهد تا شماره منزل، مادر و یا سایر بستگان را ارائه کند! که به دلیل شوک وارده چیزی به یاد نمی آورد. این در حالی است که هنگام ثبت نام دانش آموز؛ شماره همراه پدر، مادر و تلفن منزل در پرونده ثبت شده و مشخص نیست که چرا مدیریت مدرسه از سایر شماره های موجود، جهت اطلاع رسانی به والدین استفاده نکرده است.
در ادامه و پس از بهبودی نسبی، اورژانس با اعلام عدم رضایت بیمار مبنی بر انتقال به بیمارستان از محل حادثه خارج می شود و مدیریت مدرسه این دانش آموز را با خودروی یکی از اولیای دانش آموزان به منزل منتقل می کند.
این ماجرا به همین جا ختم نمی شود بلکه مادر دانش آموز که با بازگشت زودهنگام دخترش روبرو شده پس از باز کردن در منزل و با دیدن لباس خاک آلود، چهره زرد، حال پریشان و وضعیت روحی و جسمانی نابسامان دختر که به خاطر افت فشار خون و صدمات وارده عصبی صورت گرفته دچار شوک می شود.
در انتها باید گفت که متاسفانه برخی از مدیران مدارس، فضای آموزشی مدارس را با بازداشتگاه اشتباه گرفته و با بکارگیری روش های نادرست روانی و عصبی باعث آسیب های جدی اجتماعی و شخصیتی به دانش آموزان می شوند. گرچه تَرکه ها و چوب های نازک دوران گذشته از مدارس جمع شده اما شاهد حضور تَرکه های روانی در مدارس هستیم. هنوز افکارعمومی خودکشی دانش آموز شیرازی که بخاطر تهدید مدیران مدرسه پس از آوردن تلفن همراه به مدرسه رخ داد را فراموش نکرده است. آموزش و پرورش باید در بکارگیری مدیران ماهر، کارکشته، متخصص و آشنا به اصول مدیریت و علم روانشناسی تمهیدات جدی بیندیشد تا شاهد ناهنجاری های تلخ اینچنینی در حوزه مسائل مدرسه نباشیم.
قدس آنلاين


پنجشنبه 1 اسفند 1392 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن