تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام ارشد آمریکایی: می خواهیم در مهلت 6 ماهه به توافق نهایی برسیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام ارشد آمریکایی: می خواهیم در مهلت 6 ماهه به توافق نهایی برسیم وین- ایرنا- یک مقام ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته ای وین خاطرنشان کرد: هدف ما از انجام مذاکرات جامع با ایران این است که در مهلت 6ماهه تعیین شده در مذاکرات ژنو به توافق نهایی دست یابیم.


به گزارش ایرنا، این مقام ارشد دولت آمریکا روز پنجشنبه در پایان مذاکرات سه روزه وین و بعد از مشخص شدن چارچوب مذاکرات نهایی، افزود: تلاش ما این است تا مذاکرات هسته ای در نهایت منجر به دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای شود؛ همچنین جامعه بین المللی نیز اطمینان حاصل کند برنامه اتمی این کشور جنبه صلح آمیز دارد.
این مقام ارشد آمریکایی مذاکرات سه روزه وین را سازنده و مفید خواند و تاکید کرد: پیشرفت در مذاکرات پیچیده و سخت هسته ای را به خوبی احساس می کنیم.
این مذاکره کننده آمریکایی، مذاکرات وین را جدی و محتوایی دانست و افزود: این روند، مسیر حرکت به سمت جلو در مذاکرات آینده را برای ما مشخص و روشن کرد.
وی گفت: طرفین در این مرحله در نشست های رسمی و دو جانبه، دیدگاه های خود را به صورت شفاف و بی پرده مطرح کردند.
وی در پاسخ به پرسش های متعدد مبنی بر اینکه آیا دستور کار مکتوبی برای مذاکرات آینده تعیین شده است، گفت: هیچ دستور کار مکتوبی ارائه نمی شود و مبنای اصلی کار ما همان توافق ژنو و برنامه اقدام مشترک خواهد بود.
این مقام ارشد آمریکایی بدون اشاره به موضوعی خاص تصریح کرد: در مذاکرات سه روزه وین، درمورد برخی از موضوع های اصلی توافق نظر داشتیم اما برخی موارد پیچیده نیز همچنان وجود دارد که در مذاکرات آینده درمورد آن بحث می کنیم.
وی افزود: روندی که قرار است از ماه نوامبر تا جولای طی شود، حرکتی بسیار پیچیده، دشوار و طولانی است اما هدف ما رسیدن به توافق نهایی در چارچوب مهلت 6 ماهه تعیین شده است.
این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: تا نشست ژنو که منجر به توافق موقت شد، شاهد بیان اظهارات و سخنان مثبت و امیدوار کننده از سوی مقام های ایرانی بودیم اما از بعد از این توافق، اقدامات عملی خوبی نیز از تهران می بینیم.
وی با تشبیه روند مذاکرات هسته ای به یک ماراتن نفسگیر که در عین حال باید با سرعت طی شود، تاکید کرد: در مدت زمان کوتاهی بعد از توافق ژنو، مسیر قابل توجهی را در راه رسیدن به توافق نهایی طی کرده ایم.
این مقام ارشد دولت آمریکا به دیدار دوجانبه ˈعباس عراقچیˈ معاون وزیر امور خارجه ایران و خانم ˈهلگا اشمیدˈ معاون خانم کاترین اشتون اشاره کرد و گفت: فضای این گفت وگوی دوجانبه بسیار حرفه ای و محتوایی بود که همه موضوعات مطرح را شامل می شد.
وی تاکید کرد: دو طرف در مذاکره بسیار جدی بودند و در برخی موارد، جزئیات نیز مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
این مقام ارشد دولت آمریکا، با بیان اینکه دور بعدی مذاکرات که قرار است از 17 تا 19 مارس در وین برگزار شود، سخت تر و حساس تر خواهد بود، افزود: پیش بینی می شود هرچه به توافق نهایی نزدیک تر شویم، مذاکرات فشرده تر باشد.
وی افزود: فکر می کنم درمورد توافق نهایی، سناریویی مشابه با توافق موقت ژنو داشته باشیم که بعد از مذاکراتی طولانی و نفس گیر در ساعات اولیه صبح، توافق نهایی حاصل شود.

** از اظهاراتی که مذاکرات را تحت تاثیر قرار می دهد اجتناب می کنیم
این مقام آمریکایی درمورد برخی از اظهارنظرها و اقدامات که برخلاف روح توافق ژنو صورت می گیرد، گفت: به هرحال ممکن است مطالبی مطرح شود که برای طرف مقابل خوشایند نباشد اما ما بعد از این، تا جایی که می توانیم سعی می کنیم از بیان اظهاراتی که ممکن است مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد، اجتناب خواهیم کرد.
وی همچنین اعلام کرد که هیاتی از مذاکره کنندگان آمریکایی در وین از این شهر عازم عربستان سعودی و اسرائیل(فلسطین اشغالی) خواهند شد تا مقامات آنها را در جریان روند مذاکرات هسته ای قرار دهند.
این عضو گروه مذاکره کننده آمریکایی درخصوص بی اعتمادی موجود بین ایران و آمریکا، گفت: رییس جمهور اوباما نیز بر این نکته تاکید کرده که بیش از 30 سال بی اعتمادی بین تهران و واشنگتن وجود دارد که آن را نمی توان در چند ماه برطرف کرد و ما برای اعتمادسازی دوباره به زمان زیادی نیاز داریم.
وی افزود: مهم آن است که این روزها شاهدیم دو طرف در مذاکرات هسته ای به تعهدات خود پایبند بوده و توافقات را اجرایی می کنند.
این مقام ارشد دولت آمریکا درمورد اینکه آیا احتمال سفر مقام های این کشور به ایران در آینده نزدیک وجود دارد یا نه گفت: درحال حاضر همه تمرکز ما روی پیشرفت مذاکرات هسته ای است.
وی افزود: اینکه می گوییم با روند پیچیده و سختی در مذاکرات مواجه هستیم، به این دلیل است که موضوعات سختی برای مذاکره وجود دارد و ما باید همچون مذاکرات ژنو، انتظار فراز و نشیب هایی را داشته باشیم اما با سخت کوشی و اراده سیاسی می توان بر مشکلات غلبه کرد.
این مقام آمریکایی تاکید کرد: با دستیابی به توافق جامع، تحریم های بین المللی به صورت کامل برطرف و فضای تجاری و اقتصادی عادی تری با این کشور ایجاد می شود.
وی همچنین بر وحدت نظر میان کشورهای گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای تاکید کرد و گفت: البته برخی اختلافات نیز در بین اعضا وجود دارد و همه خط قرمزهایی دارند اما مهم آن است که مانند توافق ژنو در نهایت همه با هم به توافق می رسیم.
اروپام**2051**1701**1572**2023
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن