تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803154113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین فرش با نقشه قزوین سال آینده رونمایی می شود/ احیاء فرش استان با جدیت پیگیری شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
اولین فرش با نقشه قزوین سال آینده رونمایی می شود/ احیاء فرش استان با جدیت پیگیری شود
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: احیاء فرش قزوین ضمن کمک به اشتغال و اقتصاد زمینه تقویت هنر صنعت فرش در استان را فراهم می کند و در این راستا اولین فرش با نقشه قزوین سال آینده رونمایی خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر آقا علیخانی رئیس مرکز ملی فرش ایران به همراه مرتضی روزبه استاندار قزوین و حسن دباغها مدیرعامل خانه فرش استان، ظهر پنجشنبه از خانه فرش استان قزوین بازدید کردند.
   
مرتضی روزبه در نشستی که در محل خانه جدید فرش قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار شد اظهارداشت: بازار فرش با همه تنگناها و محدودیت ها همچنان از رونق خوبی برخوردار است و می تواند به اشتغال پایدار هم کمک کند.

وی افزود: هنر، صنعت فرش امروزه با تجارت، بازرگانی، اشتغال، مجموعه کاملی را تشکیل می دهد و انتظار می رفت از رشد شایسته ای برخوردار باشد اما اینگونه نشد و رکود این بخش منطقی نیست.

آسیب شناسی حوزه فرش ضروری است

استاندار قزوین تصریح کرد: آسیب شناسی حوزه فرش برای رونق گرفتن آن در آینده از نیازهای ضروری است تا بدانیم چرا در وضعیت کنونی قرار داریم و برنامه ریزی مسئولان را دقیق تر کند.

این مسئول بیان کرد: جای تاسف دارد که تاکنون نتوانسته ایم یک فرش با طرح قزوین را تولید و عرضه کنیم تا هم احیاء نقشه فرش این منطقه باشد و هم بتوانیم الگویی هنری به آیندگان و نسل جوان معرفی کنیم.  

روزبه گفت: با سابقه خوبی که فرش اعتماد قزوین دارد وظیفه مسئولان است تا برای زنده کردن طرح و نقشه فرش قزوین همه توان خود را بکار گیرند و حمایت لازم را انجام دهند.

وی افزود: مرحوم آصف زاده با ذوق و شوق فراوانی در کتاب خود از فرش قزوین یاد کرده و طرح و نقشه های قدیمی را آورده است اما هنوز این مسائل گویی برای ما فقط آرزوست.

اولین فرش با نقشه قزوین اول اسفند ماه سال 93 رونمایی می شود
      
روزبه با تاکید بر برنامه ریزی دقیق مسئولان خانه فرش اظهارداشت: به دور از شعارگرایی همه باید کمک کنیم تا کار عملیاتی انجام شود و تاکید جدی داریم تا اولین فرش با نقشه قزوین اول اسفند ماه سال آینده رونمایی شود.

وی بیان کرد: به حمایت از تشکلهای غیردولتی اعتقاد کامل داریم اما این کارمانع از سلب مسئولیت نهادهای دولتی نیست لذا از اتاق بازرگانی، خانه فرش و سازمان صنعت استان انتظار داریم با استفاده از همه فعالان حوزه فرش سنتی برنامه ریزی مدونی برای رونق فرش قزوین صورت گیرد.

استاندار یادآورشد: هر چند حضور جوانان در این عرصه موجب خوشحالی است و از آن استقبال می کنیم اما بهره مندی از پیش کسوتان و همه کسانی که تجربه ارزشمندی در فرش دستباف دارند هم باید جدی گرفته شود و از آموخته ها و هنر و فن این افراد هم بخوبی استفاده شود.

روزبه با تاکید جدی در این زمینه گفت: سال آینده باید اولین فرش با نقشه قزوین آماده رونمایی شود و ما هم از هیچگونه کمکی در این راستا دریغ نخواهیم کرد اما امیدواریم برنامه ریزی ها محقق و اجرایی و روز اول اسفند هم در تاریخ استان به عنوان روز ثبت فرش قزوین ماندگار شود.


۱۳۹۲/۱۲/۱ - ۱۴:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن