تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819834984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیرایران درصربستان: تحریم ها هیچ گاه بشردوستانه نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیرایران درصربستان: تحریم ها هیچ گاه بشردوستانه نیستند بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان گفت: تحریم ها هیچگاه انسانی نبوده و باید برای حل و فصل مشکلات برخوردی دوستانه اتخاذ کرد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مجید فهیم پور درگفت و گو با پایگاه اینترنتی ˈیورو آسیاˈ در مورد توانایی های اقتصادی ایران گفت: غرب فن آوری توسعه یافته ای در اختیار دارد و کشورهایی مانند ایران در کنار فن آوری های پیشرفته، منابع عظیم انرژی و معدنی در اختیار دارد که می تواند برای رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار مفید باشد و به مراتب سود و منفعت این گونه همکاری ها بیشتر از ایجاد جنگ و فروش تسلیحات نظامی است.
فهیم پور به دستاوردهای کشورمان به رغم تحریم های بین المللی طی سی و پنج سال گذشته اشاره کرد و افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در بسیاری از زمینه های صنعتی از قبیل سد سازی، جاده سازی، انرژی صلح آمیز هسته ای، نانو تکنولوژی، سلو ل های بنیادی، شبیه سازی، خودروسازی و هوا فضایی موفقیت و پیشرفت شایانی در کشورمان رخ داده است و این ها دستاوردهای بزرگی هستند.
وی همچنین به پیشرفت های بسیار در کشورمان در دیگر زمینه ها از جمله ورزش اشاره کرد و گفت: در عرصه ورزشی طی سی سال گذشته پیشرفت های بسیار خوبی در منطقه، آسیا و یا جهان داشته ایم.
سفیر کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه اینترنتی ˈیورو آسیاˈ مبنی بر اینکه چه وقایع مهمی طی یک سال گذشته در ایران رخ داده است، گفت : اتفاقات زیادی در این مدت رخ داده است که می توان به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در آن بیش از 72 درصد شهروندان واجد شرایط حضور داشتند، اشاره کرد.
فهیم پور افزود: با توجه به مشکلات گذشته، دوران جنگ، تحریم ها، فشار و ترور باید اشاره کرد که پای بندی ایرانیان به کشور، رهبری و دفاع از نظام امری بسیار مهم است.
ˈایران درانتخابات نشان داد که کشوری فرهنگی و متمدن بوده و این موجب تحسین سیاستمداران جهان شد، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در این انتخابات با شعارˈاعتدال و امیدˈ حضور یافت و مردم با اتکا به این شعار به وی رای دادند.
سفیر ایران اسلامی در بلگراد افزود: رییس جمهور کشورمان در زمینه سیاست خارجی اصل همکاری سازنده و موثر با تمامی کشورهای جهان را اتخاذ کرده است و نتیجه این سیاست آغاز مذاکرات با گروه پنج به اضافه یک در مورد برنامه هسته ای ایران می باشد که 24 نوامبر طرفین درمورد طرح اقدام مشترک به توافق رسیدند و 20 ژانویه نیز اجرای این طرح آغاز شد.
فهیم پور نیز در ادامه سخنان خود به حضور رییس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: آقای حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل طرح جهان بدون خشونت و افراط گرایی را ارائه داد که به عنوان سند رسمی سازمان ملل پذیرفته شد و این را نیز از جمله وقایع مهم طی یک سال گذشته می دانیم.
وی به اهمیت جنبش غیرمتعهدها و اهمیت آن در مسایل جهانی که اکنون کشورمان ریاست آن را بر عهده دارد، اشاره کرد و گفت: برخی ها انتظار داشتند که پس از خاتمه دوران جنگ سرد، جنبش عدم تعهد اهمیت خود را از دست می دهد اما اکنون شاهد افزایش اهمیت و نقش مهم جنبش در سراسر جهان هستیم.
ˈاین نهاد دارای 120عضو بوده که دو سوم اعضای آن را کشورهای عضو سازمان تشکیل می دهند و باید اشاره کرد که جنبش به جلوگیری از یک جانبه گرایی در جهان و همچنین گسترش اعمال فشار از جانب برخی کشورها به منظور تحقق اهداف آنها کمک بسیاری می کند.ˈ
وی همچنین به دیگر فعالیت های جنبش غیرمتعهدها اشاره کرد و افزود: جنبش می تواند نقش بسیار مهمی در صلح و ثبات کل جهان ایفا کند، زیرا اعضای آن از تمامی نقاط جهان هستند.
فهیم پور به روابط دوستانه و تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور صربستان و ایران اشاره کرد و گفت: بالکان منطقه ای بسیار حساس بوده و نقش صربستان در برقراری صلح و ثبات این منطقه بسیار مهم و روابط دو کشور همیشه دوستانه بوده است.
وی افزود : با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران و صربستان دوران سختی را پشت سر گذاشته اند، ولی این حوادث و مشکلات روابط دوستی دو جانبه را ضعیف نکرده، بلکه موجب تحکیم دوستی دو کشور نیز شده است.
سفیر کشورمان در بلگراد به سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بلگراد و دیدار وی با تومیسلاو نیکولیچ رئیس جمهور، ایویتسا داچیچ نخست وزیر و نبویشا استفانوویچ رئیس مجلس اشاره کرد و افزود: این دیدارها برای گفت و گو و تبادل نظر بوده و به نقطه نظرات بسیار مشابهی در مواضع دست یافتند.
وی همچنین به راه های همکاری تجاری و اقتصادی و امکانات دو کشور در این زمینه ها اشاره کرد و گفت: اکنون سطح مشکلاتی که در دوران تحریم ها موجب ایجاد موانع برای گسترش همکاری ها بوده است، کاهش یافته و می توان به همکاری های گذشته ادامه داد و به طور مشخص می توان یادآور شد که در زمینه های کشاورزی و صنعتی سطح مبادلات بالا بوده است.
فهیم پور در این باره به توان بسیار خوب ایران در بخش پتروشیمی، نفت و گاز اشاره کرد و افزود: لازم است که مقامات رسمی سیاسی و اقتصادی پس از تحولات اخیر از ایران دیدار کنند و با شرکای ایرانی خود گفت و گو کنند.
وی ادامه داد: درعرصه جهانگردی نیز می توانیم با صربستان همکاری های بسیار خوبی داشته باشیم، چرا که امکانات خوبی در این زمینه وجود دارد، در واقع، صربستان و تمامی بالکان دارای ظرفیت های خوبی بوده و صربستان نوعی نقش مرکزیت در این منطقه دارد.
اروپام**2061** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن