تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818986393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک فعال سیاسی : منشا اختلافات مذهبی در جمهوری آذربایجان خارجی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک فعال سیاسی : منشا اختلافات مذهبی در جمهوری آذربایجان خارجی است باکو- ایرنا - روزنامه ˈاولایلارˈ باکو درارتباط با تلاش برخی نیروها برای ایجاد اختلافات مذهبی درجمهوری آذربایجان که بیشتر درقالب تهدید شیعیان این کشور است، به گفت و گو با رییس حزب دموکرات اسلامی آذربایجان پرداخت. وی معتقد است منشا اختلافات مذهبی در جمهوری آذربایجان خارجی است.


این رسانه آذری با اشاره به اینکه این تهدیدات بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک انجام می گیرد، نظر ˈطاهر عباسلی ˈ رییس حزب دموکرات اسلامی آذربایجان را در باره میزان خطر بروز رویارویی های مذهبی در جمهوری آذربایجان و هدف چنین تهدیداتی را جویا شده است.
طاهر عباسلی درپاسخ، منشاء این نوع تهدیدات را بسیار دورتر ازجغرافیای جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت : در جمهوری آذربایجان خانواده ای نیست که درآن شیعه و سنی با یکدیگر دوستی وخویشاوندی نداشته باشند و این مناسبات بین شهروندان میهن پرست در داخل کشور حکایت از غیر ممکن بودن بروز چنین وضعیتی در داخل کشور دارد.
رییس حزب دموکرات اسلامی جمهوری آذربایجان صدور چنین فتواهایی را حتی از ناحیه وهابیون وسلفی های آذری نیز محال می داند و معتقد است که این افراد نیز به حیثیت، غیرت و هویت خود پایبند هستند و تحت هیچ فشار و شرایطی به اخراج شیعیان از آذربایجان و انفجار مساجد شیعه راضی نمی شوند.
به عقیده این کارشناس سیاسی، قدرت های بزرگی درخارج از جمهوری آذربایجان وجود دارند که در صدد تخلیه کامل این کشور از ساکنان آن هستند.
به گفته وی، برخی دوایر، نیروها و کشورهای خارجی اشتیاق زیادی به ایجاد رویارویی دینی در جمهوری آذربایجان نشان می دهند و عوامل مسلحی که درعین داشتن چنین تفکراتی از نظر مالی و تسلیحاتی از سوی برخی کشورها حمایت می شوند، ممکن است مرتکب چنین اقداماتی بشوند.
این فعال سیاسی جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه شهروندان عادی اسلحه، مهمات و منابع مالی در اختیار ندارند لذا نمی توانند دست به چنین اقدامات مخرب و ویرانگری بزنند.
خاورم*1206*536
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن