تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802917835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیرمرد 99 ساله رکورد شنای 50 متر را شکست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیرمرد 99 ساله رکورد شنای 50 متر را شکست
کد خبر: ۳۸۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸ - 20 February 2014


جان لیمپوت قدرتی طبیعی دارد که حاصل شنا از همان سنین نوجوانی است. او در دهه 30 در مراکز غریق نجات و آتش نشانی پاریس مشغول به کار شد و به عنوان ریاست مجموعه هم رسید. او در طول دوران 30 سال فعالیت حرفه ای اش صدها ورزشکار تربیت کرد که در ماده های مختلف به آب زده اند.


جان لیمپوت که به زودی یعنی در مارس 100 ساله می شود دست به کاری خارق العاده زد و رکورد شنای 50 متر در ماده کرال پشت را شکست و عنوان جدیدی در دسته 100 تا 104 ساله ها به جا گذاشت.


لیمپوت این مسیر را در مدت یک دقیقه و 29 ثانیه و 54 صدم ثانیه طی کرد و همه افرادی که کنار استخر ایستاده بودن را شوکه کرد. در واقع با نگاهی به رکورد 22 ثانیه و 61 صدم ثانیه که رکورد جهانی این ماده است شاید این زمان مسخره به نظر بیاید با این حال وقتی این رکورد توسط پیرمردی 99 ساله ثبت می شود نه تنها مسخره نیست بلکه بسیار هم شگفت آور است. به گزارش تدبیر و به نقل از « کرونوفوت » این پیرمرد در شرایطی رکورد این ماده در دسته 100 تا 104 سالگی را شکسته که چند روز دیگر 100 ساله می شود!


شروع شنا از 10 سالگی
جان لیمپوت قدرتی طبیعی دارد که حاصل شنا از همان سنین نوجوانی است. او در دهه 30 در مراکز غریق نجات و آتش نشانی پاریس مشغول به کار شد و به عنوان ریاست مجموعه هم رسید. او در طول دوران 30 سال فعالیت حرفه ای اش صدها ورزشکار تربیت کرد که در ماده های مختلف به آب زده اند. این ورزشکار خستگی ناپذیر در دهه 30 تا 40 پنج عنوان قهرمانی در رقابت های المپیک دارد و در سینما هم برای بازی در فیلم تارزان ایفای نقش کرده است. بنابرگفته های فیلیپ فور، مربی جان، او از 80 سالگی به این طرف 20 رکورد در فرانسه و دو رکورد در اروپا را جابجا کرده است. لیمپوت که این روزها به همراه همسر 96 ساله اش در خانه سالمندان زندگی می کند در استخر کوچک همان موسسه شنا و خود را برای مسابقات آماده می کند.


هیچ رازی در کار نیست
مربی جان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 3 درباره او گفت:«لیمپوت تا بدین جا هفته ای سه بار تمرین می کرد که دچار سانحه کوچکی شد. خیلی ها می خواهند بدانند که راز موفقیت لیمپوت چیست؟ ولی می خواهم بگویم که هیچ رازی در کار نیست. او غذای طبیعی می خورد و هر روز هم ورزش می کند. از همه مهتر اینکه سعی می کند ساده زندگی کند ». لیمپوت برای شکستن رکورد شنای 50 متر کرال پشت نیاز داشت تا این مسیر را یک دقیقه و 45 ثانیه طی کند با این حال شگفتی ماجرا زمانی رقم خورد که او 15 ثانیه زیر این رکورد، شنا کرد و همه را شوکه کرد. لیمپوت که هنوز بدنش را خشک نکرده بود هنگام بیرون آمدن از استخر گفت:« هنوز می خواهم جلوتر بروم و نمی توانم جلوی این پیش روی خودم را بگیرم ! ».












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن