تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802969449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران استان البرز، برگزاری جلسه کمیسیون پایان‌نامه‌ها در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان کردستان، اعزام طلاب موفق مدارس علمیه خواهران استان مرکزی به کربلای معلی، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران استان البرز، برگزاری جلسه کمیسیون پایان‌نامه‌ها در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان کردستان، اعزام طلاب موفق مدارس علمیه خواهران استان مرکزی به کربلای معلی، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز سه‌شنبه 29 بهمن 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران استان البرز
جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران استان البرز در مدرسه علمیه شهید مطهری کرج برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در این نشست از برگزاری دوره تربیت مدیر برای مدارس علمیه استان از میان طلاب سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران در آینده نزدیک خبر داد.
وی افزود: برای موفقیت هر چه بیشتر این استان در امر پذیرش کارگروهی در این خصوص ایجاد خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز به اهمیت ارتقای علمی طلاب سطح دو اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا کارگروه آسیب شناسی و بررسی آفت‌های مقطع سطح سه تشکیل خواهد شد.
برگزاری جلسه کمیسیون پایان‌نامه‌ها در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
کمیسیون پایان‌نامه‌های طلاب سطح سه با گرایش فلسفه و کلام در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.
عفت رمضانیان معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه کمسیون پایان‌نامه‌های سطح سه در این استان تصریح کرد: در این کمیسیون دوازده طرح اجمالی و سه طرح تفصیلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت‌.
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به موضوعات تصویب شده در این کمیسیون گفت: مقایسه سعادت از منظر فارابی، ملاصدرا و علامه امینی، نقش خیال در تکامل معرفتی نفس در حکمت متعالیه‌، تاثیر قاعده حرکت جوهری بر معاد جسمانی ملاصدرا، نظریه تجسم اعمال در آیات و روایات و پیامدهای کلامی آن از جمله موضوعات تصویب شده در این کمیسیون بود.
وی ادامه داد: توحید در کلام حضرت زهرا(س) و خطبه اول و91 نهج‌البلاغه، تحلیل قواعد فلسفی در مباحث توحیدی تفسیر المیزان، رابطه معجزه با قوانین طبیعت و بررسی شبهات آن، مقایسه انسان کامل در نهج‌البلاغه و حکمت متعالیه، رابطه تهذیب و معرفت از دیدگاه ملاصدرا‌، ابن‌سینا و ابن مسکویه، تاثیر نظریه وجود ربطی بر تبیین اقسام توحید، مقایسه مبانی اخلاق اسلامی و اخلاق سکولار از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی، رابطه دین و اخلاق از دیدگاه علامه طباطبایی از دیگر موضوعات تصویب شده در کمیسیون پایانان‌نامه‌های این استان بود.
برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان کردستان
به همت معاونت پژوهش حوزه‌ علمیه خواهران استان کردستان دهمین جلسه شورای علمی‌ پژوهشی این استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان تصریح کرد: این جلسه با هدف ایجاد و تقویت انگیزه علمی پژوهشی و شکوفایی استعدادهای در میان طلاب برگزار شد.
وی افزود: پژوهشگران‌ واحدهای آموزشی طرح‌های تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به شورای علمی پژوهشی این استان ارائه کردند.
وی ادامه داد: فعالیت‌های مطرح شده نیز در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌بخشی و نشست علمی پژوهشی‌ بود که بررسی شد.
مژگان به‌لسان معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان خاطر‌نشان کرد: تعداد 100 طرح و فعالیت پژوهشی در این جلسه مطرح شد که با ارزیابی و بررسی اعضای حاضر در جلسه تعداد 84 طرح آن به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: طی برنامه‌ریزی به عمل آمده تصمیم بر آن شد که این 84 طرح مصوب درسال 93 در مدارس علمیه سطح استان کردستان اجرایی شود.
اعزام طلاب موفق مدارس علمیه خواهران استان مرکزی به کربلای معلی
به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی شماری از طلاب موفق مدارس علمیه این استان به کربلای معلی اعزام شدند.
نسرین فرخی معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: هدف از این اعزام‌ها تقویت روحیه معنوی طلاب و ایجاد نشاط معنوی بود.
وی افزود: هزینه این اعزام‌ها با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی از طریق صندوق تعاون مدارس پرداخت و به صورت اقساطی به مدرسه عودت داده می‌شود.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه فاطمیه س یاسوج
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) یاسوج جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
فاطمه‌سادات رضوی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) یاسوج تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام حافظ ثابت مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی فاطمه حسینی‌صدر با موضوع رابطه ابتلا و آزمایش با عدل الهی با راهنمایی رومینا و فتانه خسروانی با موضوع تربیت دینی جوانان با راهنمایی کرمی دفاع شد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه حضرت زینب س یزد
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
منصوره قیاسی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد تصریح کرد: جلسه دفاع از تحقیقات پایانی چهار نفر از طلاب این مدرسه با حضور دکتر مهدی خواجه‌پور و ساروخانی به عنوان اساتید داور برگزار شد‌.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی فاطمه خوشرو با موضوع راه‌های نهادینه کردن حجاب در دختران با راهنمای فاطمه نظیر، اعظم موذن با موضوع عوامل تضعیف ایمان با راهنمایی نخعی، اعظم عرشی با موضوع نقش زنان در آرامش خانواده با راهنمایی غلام‌حسین رجبی و مریم کبیریان با موضوع آموزش عقاید به کودکان با راهنمایی رضیه دانشجو دفاع شد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه الزهرا س ری
جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) ری برگزار شد.
معصومه وحیدی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) ری تصریح کرد: در این جلسه چهار نفر از طلاب از تحقیقات پایانی خود دفاع کردند.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی فاطمه محمدی با موضوع شادی و سرور در دین اسلام، شهلا زنگنه با موضوع محرمات احرام در فقه امامیه، نسرین نیکنام با موضوع عوامل ایجاد یاس و درمان آن از دیدگاه آیات و روایات و لیلا بوالحسنی با موضوع اصول اخلاقی حاکم بر روابط همسران از دیدگاه آیات و روایات دفاع شد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه الزهرا س قروه
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه جلسه دفاعیه تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
زهرا عبدی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی چهار نفر از طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفی‌زاده به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی رقیه عربیان با موضوع عوامل موفقیت و عدم موفقیت در ازدواج با راهنمایی نگار کلوندی، لیلا رستمی با موضوع جنگ روانی از دیدگاه آیات و سیره نبوی با راهنمایی منتشلو، زینب صائم با موضوع بررسی وضعیت حقوقی فدک و مهری رحمتی با موضوع خودباوری در قرآن و روانشناسی با راهنمایی ملاولی دفاع شد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی طلاب مدرسه حضرت فاطمه س سقز
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
خدیجه عبدی مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی سه نفر از طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفی‌زاده به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی سمیرا رحیمی‌نژاد با موضوع عزت نفس در آیات و روایات با راهنمایی معصومه پاشایی، معصومه بابایی با موضوع آسیب‌شناسی ماهواره در خانواده و مریم صمیمی با موضوع بررسی علل خرافه‌گرایی از دیدگاه قرآن با راهنمایی نسرین اسدبیگی دفاع شد.
اعزام شماری از مبلغین مدرسه حضرت زینب س یزد به مدارس آموزش وپرورش
شماری از مبلغین مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد به مدارس آموزش و پرورش این شهر اعزام شدند.
منصوره قیاسی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد با اشاره به اعزام مبلغین این مدرسه به مدارس آموزش وپرورش تصریح کرد: هدف از این اعزام‌ها اقامه نماز، پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی دانش‌آموزان بود.
وی افزود: مبلغین این مدرسه در ایام سوگواری و ولادت ائمه‌اطهار(ع) در مدارس حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کنند.
اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مدرسه زهرائیه س نجف‌آباد
شماری از فیلم‌های جشنواره عمار در مدرسه علمیه زهرائیه(س) نجف‌آباد با حضور طلاب، دانش‌آموختگان و اساتید این مدرسه علمیه اکران شد.
شهناز امیرخانی مدیر مدرسه علمیه زهرائیه(س) نجف‌آباد با اشاره به فیلم‌های اکران شده در جشنواره عمار گفت: دو فیلم با نام‌های «گل پا» با موضوع تاریخ معاصر ایران و دفاع مقدس و فیلم «پیامکی برای خدا» درباره داستان یک روحانی مبلغ است در این مدرسه علمیه اکران شد.
وی افزود: هویت انقلابی جشنواره عمار که پیام‌رسان اسلام ناب محمدی(ص) برای تماشاگران است بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، جنگ نرم، بیداری اسلامی و نقد درون گفتمانی از اهداف فیلم‌های جشنواره عمار است.
اعزام مبلغین مدرسه الزهرا‌ س شیراز به اردوی راهیان نور
شماری از مبلغین مدرسه علمیه الزهرا‌(س) شیراز به اردوی راهیان نور دانش‌آموزی اعزام شدند‌.
زهرا احمدی مدیر مدرسه علمیه الزهرا‌(س) شیراز با تاکید بر اهمیت تبلیغ معارف دینی تصریح کرد: این اعزام‌ها با درخواست اداره آموزش و پرورش این شهر انجام شد.
وی افزود‌: پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات اعتقادی و احکام شرعی‌، بیان خاطرات و سیره شهدا‌، مشاوره مذهبی‌، برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های معرفت از مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در این اعزام‌ها بود.
وی ادامه داد: این مدرسه علمیه در تمام مناسبت‌ها و ایام خاص به مدارس‌، دانشگاه‌ها و کانون‌ها مبلغ اعزام می‌نماید.
بازدید طلاب مدرسه حضرت فاطمه س سقز از خانه سالمندان
به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز شماری از طلاب این مدرسه علمیه از خانه سالمندان بازدید کردند.
خدیجه عبدی مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه ابراز هم‌دردی طلاب و مسئولین این مدرسه علمیه با سالمندان بود.
وی افزود: این دیدار پس از هماهنگی با مدیر خانه سالمندان و با حضور مسئولین این مدرسه علمیه برگزار شد.
برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز
اولین پایان‌نامه سطح سه در رشته فقه و اصول در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز دفاع شد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خوهران استان البرز تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام علی طهماسبی به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه سمیرا آذری از طلاب سطح سه موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه(س) کرج از پایان‌نامه خود با موضوع رساله احکام اختصاص زن در حدود، مبانی و ادله آن از منظر فقه امامیه دفاع کرد.
برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه در مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه‌کبری س قم
جلسه دفاع از پایان‌نامه در مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه‌کبری(س) قم برگزار شد.
زینب طالبی مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه‌کبری‌(س) قم تصریح کرد: در سه ماه گذشته نه جلسه دفاع از پایان‌نامه سطح 3 در این مرکز برگزار شده است.
وی افزود: در این جلسات از پایان‌نامه‌های سیده مریم صالحی ساداتی با موضوع قاعده نفی عسر و حرج در احکام اجتماعی با داوری حجت‌الاسلام پیمبرپور، کیمیا امیررضایی با موضوع بررسی تطبیقی مهریه در فقه امامیه و شافعی با داوری حجت‌الاسلام نجفی، کبری خداوردی با موضوع فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن با داوری حجت‌الاسلام مسعودی، لیلا بهادری با موضوع تحلیل شیوه‌های نکوهش در قرآن با داوری حجت‌الاسلام زینتی، رقیه رزمجو با موضوع آیات انفسی در قرآن کریم با داوری حجت‌الاسلام رستم‌نژاد‌، زهرا نصری‌زاده با موضوع شبهات مربوط به ارث، دیه و شهادت زنان از دیدگاه فقه امامیه با داوری رجبیان دفاع شد.
وی ادامه داد: پایان‌نامه‌های سکینه خوشبخت با موضوع بررسی آیات غیر مشهور امامت با داوری حجت‌الاسلام مصطفی‌پور، مریم نظری پیشه با موضوع بررسی مسئله شک و آثار آن در قرآن کریم با داوری حجت‌الاسلام بناری، مریم قاسمی آق‌گنبد با موضوع شهادت زنان با رویکرد پاسخ به شبهات با داوری حجت الاسلام فروزان‌فر از دیگر پایانامه‌های دفاع شده در این مرکز بود. ‌‌
برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان
جلسه دفاع از پایان‌نامه یک نفر از طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان برگزار شد.
فاطمه جهانگیری مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان تصریح کرد: این جلسه دفاعیه با حضور حجت‌الاسلام کرمانی به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه پایان‌نامه شکوفه غلامی با موضوع نقش معرفت رب و معرفت نفس در حصول سعادت از نظر عرفا با راهنمایی حجت‌ا‌لاسلام اسلام پورکریمی دفاع شد.
اعزام شماری از مبلغان مدرسه الزهرا س هندیجان به روستاهای این شهر
شماری از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا(س) هندیجان به روستاهای این شهر اعزام شدند.
شهین یاقوتی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) هندیجان تصریح کرد: هدف از برگزاری این اعزام‌ها تبیین مقام و جایگاه رفیع بانوان در هدایت صحیح خانواده و افزایش بصیرت حول محوریت موضوعات مرتبط با زنان بود.
وی افزود: برگزاری سلسله جلسات اخلاقی تربیتی با موضوع مقام زن در خانواده از نظر دین و سنت از جمله فعالیت‌های مبلغان این مدرسه علیمه در جمع بانوان هفت روستای تابعه بود./9191/د102/ع



۱۳۹۲/۱۱/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن