تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802806031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوست دارم فيگور داريوش ارجمند را زنده ببينم/ شش هزار بليطي كه به دست اهالي فرهنگ نرسيد!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان حاشيه نگاري مهر از اختتاميه فيلم فجر/
دوست دارم فيگور "داريوش ارجمند" را زنده ببينم/ شش هزار بليطي كه به دست اهالي فرهنگ نرسيد!
همدان - خبرگزاري مهر: در اختتاميه جشنواره بین المللی فيلم فجر همدان داريوش ارجمند که استاندار همدان علاقمند به دین فیگور زنده وی بود، به یاد روزهایی که برای رسیدن به مناطق عملیاتی از همدان گذشت برای حاضران سخنرانی کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، با ابتکار معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو سالی است که انحصار پخش فیلم های جشنواره فجر از پایتخت نشینان گرفته شده و در راستای عدالت فرهنگی همه مراکز استان های کشور امکان دیدن بهترین آثار تولیدی در کشور را یافته اند که این امر را باید آشتی دوباره مردم با سینما ها عنوان کرد. استان همدان نیز که به میمنت جشنواره ای که رخت از این دیار بسته اما زیر ساخت ها و امکانات پیشرفته آن را برای مردم همدان به یادگار گذاشته چه سال گذشته و چه در سالجاری موفق به پخش فیلم های حاضر فجر در جشنواره شد  ودر این مدت سینما قدس همدان با بازدید 13 هزار نفر از جشنواره فیلم فجر موفق به فروش 14 میلیون تومان بلیت شد. اما در حالی که در چند روز اخیر شاهد برگزاری اختتامیه این جشنواره به صورت استانی در نقاط مختلف کشور بودیم شامگاه سه شنبه مجموعه هنری ابن سینا همدان میزبان شرکت کنندگان برای حضور در اختتامیه این جشنواره در استان همدان بود که علا رغم صدور کارت برای مدعوین و دعوت از میهمان جشنواره موسیقی فجر در شب گذشته در همین مکان، این برنامه با استقبال کم مواجه شد و حتی تاخیر 45 دقیقه ای در شروع آن نیز نتوانست بیش از نیمی از سالن را پر کند. استاندار همدان، مدیر عامل موسسه هنرمندان،مدیر امور استانهای فیلم فجر،کارگردان و بازیگر زن فیلم "فرشته ها باهم می آیند" و داریوش ارجمند بازیگر برجسته سینما از میهمانان این مراسم بودند. یزدانی مجری برجسته شبکه همدان که اجرای این برنامه را بر عهده داشت از قرار گرفتن همدان در بین پنج استان پر استقبال از جشنواره خبر میداد و این در حالی بود که مدیر استانهای فیلم فجر در این خصوص حاضر به ارائه آماری به خبرنگاران همدانی نشد که این برداشت مسئولان همدانی تنها به واسطه برداشت یک برنامه تلویزیونی جای تامل دارد. اولین سخنران مراسم خسرو بیات مدیر کل ارشاد استان همدان بود که ابتدای سخنان خود را با عرض سلام به میهمانانی که هنوز در سالن نبودند شروع کرد و با اشاره به فضای جدید فرهنگی با آمدن دولت تدبیر و امید اذعان داشت: 13 هزار نفر از جشنواره فیلم فجر در همدان بازدید کردند و چهار هزار و 828 نفر نیز در نظر سنجی این دوره از برگزاری جشنواره در همدان شرکت نمودند. تاخیر یک ساعته حضور داریوش ارجمند در برنامه ورود با یک ساعت تاخیر ارجمند و گروه همراه او که شامل عوامل سینمایی فیلم "فرشته ها با هم می آیند" و مسئول امور جشنواره در بخش استانها بود موجب بلند شدن میهمانان به احترام آنان در حین سخنان بیات و دست زدن برای وی شد، که داریوش ارجمند با ورود خود قبل از نشستن به سراغ دو معلول حاضر در صندلی های جلوی سن رفت و اآز نان تفقد و دلجویی نمود.

استاندار همدان نیز که خود را با تاخیر به این مراسم رسانده بود در سخنان خود خواستار بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان شد و بیان داشت: معاون سیاسی خود را پیگیر این امر قرار داده ام و پیگیری های لازم را برای تحقق بخشیدن به آن انجام خواهیم داد و رفتن جشنواره از همدان با دلایل غیر قابل قانع کننده روی داد که اشتباه بود و از وزیر فرهنگ و ارشاد می خواهم تصمیم اشتباه دوران قبل را اصلاح کند. نیکبخت که داستان بازسازی سینما فلسطین همدان را امری تاریخی بیان می کرد از مسئولان در خواست کرد وضعیت آن را هرچه سریعتر مشخص کنند تا اگر بودجه ملی به این امر اختصاص نمیابد از بودجه های استانی کار را ادامه دهیم. وی خطاب به بازیگر سریال معروف امام علی (ع) گفت: دوست دارم فیگور زنده ارجمند را ببینم و از مدیر جشنواره فجر می خواهم قبل از اقدام به مکاتبه رسمی با وزیر فرهنگ برای بازگشت جشنواره کودک درخواست مردم همدان را به وی انتقال داده تا جلوی هرگونه تصمیم گیری گرفته شود. اما در حالی که همه مشتاق سخنان بازیگر برجسته کشور داریوش ارجمند بودند و وی را ایستاده تشویق می کردند وی به روی سن رفت و با لحنی بغض گونه که حکایت از یادآوری خاطرات او در گذشتن از همدان برای رفتن به مناطق جنگی داشت، گفت: اگر هم اکنون موفق به برگزاری جشنواره فیلم فجر شده ایم به برکت خون شهیدان است و خون آنان هشدار میدهد هر کاری برای فرزندان این سرزمین انجام شود نیز کم است. دولت جدید مردم را با سینما آشتی داد ارجمند که به گفته خود چند باری در زمان جنگ از همدان عبور کرده اذعان داشت: مردم با روی کار آمدن دولت امید با سینما آشتی کرده اند و این در حالی است که در چند سال اخیر چندان با اهالی سینما مهربان نبودند. وی با اشاره به بخش های از سریال امام علی(ع)، افزود: اگر شیعه هستیم باید دموکراسی علی را نیز قبول داشته باشیم و مالک اشتر با تبعیت از حضرت علی ولایت مداری اش را ثابت کرد. این بازیگر سینما با تاکید بر اینکه سیاست باز نیستم و شعار نمیدهم اذعان داشت: هنرمند هم نیستم اما عاشق هنرمندانم. وی با اشاره به اینکه ایرانیان مرگ را با شهادت حل کرده اند به سخنان خود پایان داد که این بخش احساسی سخنانش موجب وجد مدعوین شده و وی را ایستاده تشویق کردند. در اختتامییه جشنواره فیلم فجر در همدان و بر اساس رای مردم فیلم "فرشته ها باهم می آیند" به عنوان بهترین فیلم مردمی و حامد محمدی و منوچهر محمدی و نازنین باقی به عنوان کارگردان برتر،تهیه کننده برتر و بازیگر برگزیده از نظر همدانی ها انتخاب شدند.

پایان بخش این مراسم کم تنوع اجرای قطعاتی از کنسرت موسیقی گروه آوای فاخته بودکه مقرر است در روز های اول ودوم اسفند ماه در این مکان برگزار شود. داریوش ارجمند در پایان این مراسم که در میان خیل مشتاقان و اصحاب رسانه محاصره شده بود نیز اقدام به پاسخ گویی به آنان کرد و با خروج از سالن در کنار یکی از معلولینی که مشتاق سینمابود نیز عکس یادگاری گرفت. نا پدید شدن شش هزار بلیط اما جشنواره فیلم فجر در همدان حواشی جالبی داشت که از جمله آن می توان به ناپدید شدن شش هزار بلیط که قرار بود به دست اهالی فرهنگ برسد میتوان اشاره کرد. در حالی که مدیر امور سینمایی حوزه هنری همدان در 19 ماه جاری از قراردادن بالکن سالن 150 صندلی به صورت رایگان در روز در اختیار اداره کل ارشاد اسلامی همدان و دادن روزانه 900 قطعه بلیط رایگان برای در اختیار قراردادن به هنرمندان و خبرنگاران خبر داد،این امر محقق نشد و در حالی که از سوی وی در آخرین روز جشنواره اعلام شد در مجموع هفت هزار و 500 بلیط برای فرهنگ دوستان همدانی در نظر گرفته شد، برخی از خبرنگاران مجبور به خرید بلط برای دیدن فیلم ها و تهیه گزارش از آن شدند. اما مدیرکل ارشاد اسلامی همدان و مسئولان روابط عمومی این نهاد در این خصوص عنوان کردند که در مجموع 1500 بلیتدر بین فرهنگ دوستان تقسیم شد که سهم خبرنگاران از این امر 300 بلیت بوده است، این اظهارات در حالی است که بسیاری از خبرنگاران رسانه های مختلف از داشتن سهم برای دیدن بلیط جشنواره نیز بی خبر بودند، با این احتساب شش هزار بلیط به دست فرهنگ دوستان همدانی نرسیده است.

از سوی دیگر در حالی که در همسایگی غرب همدان و شهر کرمانشاه مردم با استقبال 20 هزار نفری به سینماها هجوم آورده بودند و بلیت این جشنواره در این شهر به مبلغ دو هزار تومان فروخته میشد در شهر همدان شاهد فروش سه هزار تومانی بلیط جشنواره بودیم. سنگ تمام همسايه غربي همدان در اختتاميه اما در حالی که همسایه غربی همدان در اختتامیه جشنواره با دعوت از همه عومل فیلم چ چون "سعید راد"، " ابراهیم حاتمی کیا" و " مریلا زارعی" و حتی علی نصیریان "، سنگ تمام گذاشتند در اختتامیه جشنواره همدان تنها شاهد حضور دو بازیگر بودیم. اما استان اردبیل نیز در ابتکاری جالب اقدام به تقدیر از رسانه های پوشش دهنده از جشنواره کرده بود که در این بین خبرگزاری مهر در این شهر به عنوان بهترین رسانه انتخاب شد که فقدان چنین امری در همدان با موانع ایجاد شده برای حضور خبرنگاران جای تامل دارد.


۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن