تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگر دانمارکی: 80 میلیون نفر در جهان در معرض مسمومیت جیوه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پژوهشگر دانمارکی: 80 میلیون نفر در جهان در معرض مسمومیت جیوه هستند انزلی - ایرنا - پژوهشگر ارشد شرکت کننده در کنگره علوم زمین از دانمارک گفت : 80 میلیون نفر در جهان در معرض آلودگی و مسمومیت با جیوه هستند.


ˈ پیتر اپل ˈ Peter W.U.APPEL روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس علوم زمین در گیلان در مصاحبه با ایرنا عامل اصلی آلودگی جیوه را سوختن ذغال و نفت ، حفاری معدن و مناطق در معرض خطر را عمدتا افریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی عنوان کرد .
وی خاطرنشان کرد : مسمومیت با جیوه به خصوص در نوزادان منجر به آسیب های غیرقابل جبران مغزی ، سرطان و ناتوانی های جسمی شود.
وی با اشاره به این که جیوه حتی در شیر مادران در یکی از شهرهای ایران (اصفهان) دیده شده که برای اطفال بسیار خطرناک است، گفت: باید موسسه ای برای تحقیق در خصوص عامل این امر ایجاد شود.
دکتر اپل افزود : در جنوب شرقی آسیا برنج و ماهی دو غذای اصلی مردم را تشکیل می دهند و در این منطقه در هر دوی اینها، مقادیر قابل توجهی جیوه دیده شده است .
این محقق برجسته با بیان این که بخار جیوه بسیار خطرناک و مخرب سیستم عصبی و مغز است ، گفت: رسانه ها باید نسبت به این امر هشدار داده و کشورها از فروش آن در بازار سیاه جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: در برخی نقاط کودکان به دلیل ناآگاهی، جیوه های موجود در دماسنج های خانگی را برای بازی مورد استفاده قرار می دهند و یا در برخی کشورها جیوه برای جدا کردن طلا از سنگ به کار گرفته می شود.
وی هشدار داد که تنفس جیوه و یا ورود آن به چرخه غذایی بسیار خطرناک است و متولیان بهداشت و درمان کشورها باید برای پیشگیری از آن اطلاع رسانی و برنامه ریزی کنند .
این پژوهشگر برجسته به اهمیت علوم زمین و همکاری بین کارشناسان این بخش و پزشکان برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با زمین تاکید کرد.
همایش سه روزه زمین شناسی پزشکی ، کشاورزی و زیست محیطی با حضور دانشمندان و کارشناسان برجسته ایران و جهان از روز گذشته (دوشنبه) در گیلان در حال برگزاری است.ک/3
620/695/506
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن