محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828766016
چرا این روزها همه دو چهره دارند؟
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
چرا این روزها همه دو چهره دارند؟
چه اتفاقی می افتد وقتی پشت یک آی.دی اینترنتی، حرف هایی را می زنیم که عمرا بتوانیم در دنیای واقعی صدایش را دربیاوریم؟ چه اتفاقی می افتد وقتی پشت ماشین می نشینیم و بی آنکه توجهی به قوانین رانندگی داشته باشیم.
به گزارش نامه نیوز به نقل از برترین ها،چه اتفاقی می افتد وقتی پشت یک آی.دی اینترنتی، حرف هایی را می زنیم که عمرا بتوانیم در دنیای واقعی صدایش را دربیاوریم؟ چه اتفاقی می افتد وقتی پشت ماشین می نشینیم و بی آنکه توجهی به قوانین رانندگی داشته باشیم، بدل به غولی می شویم که به کسی رحمی ندارد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی قاطی تماشاگران می شویم «شیر سماور» را فریاد می زنیم و حرف های صد من یک غاز می گوییم؟ چه اتفاقی می افتد که گاهی خودمان نیستیم؟ یا شاید خود واقعی ما همین هایی است که در این شرایط به زبان می آوریم و عمل می کنیم. قدیمی ها می گفتندکه وقتی می خواهی کسی را بشناسی، باید موقع عصبانیت یا سختی او را ببینی. یا در وقت سفر. شاید به این موقعیت ها، باید آی.دی های تقلبی را هم اضافه کرد. شاید باید شخصیت واقعی افراد را در پس آی دی های تقلبی (fake) دید. شاید در این شرایط بیشتر مکنونات قلبی شان را رو می کنند. اعترافات این شماره را به این قضیه اختصاص داده ایم.
زندگی مجازی یا سفر به دنیای اسطوره ها
سفر به دنیای مجازی را می توان به نوعی با تفکری مرتبط دانست که سال هاست فکر پدران ما را به خود مشغول کرده است و تفکری که ریشه در شرق دارد. در هند باستان ما با دو دنیای واقعی و آواتاری روبرو بودیم و هر کس می توانست زندگی دوگانه ای داشته باشد. مثلا ویشنو (یکی از خدایان سه گانه هندو و خدایی که در قالب آواتار حلول می کند) 10 آواتار (زندگی مجازی) دارد و البته هنوز در قالب آخرین آواتار حلول نکرده است. آواتار نهایی، «کالی» یا همان اسب سفید نام دارد. هنگامی که پلیدی به اوج رسد، ویشنو سوار بر اسبی سفید از آسمان فرود آمده و شمشیر خود را چون شهاب حرکت خواهد داد. یعنی می توان گفت که تفکر وجود منجی، در هندویسم هم وجود دارد.
حالا برگردیم به دنیای آشنای مجازی خودمان. آنچه ما را به این فضا پیوند می زند، زندگی آواتاری در فضای مجازی است که می توان آن را به نوعی اسطوره سازی دانست. به این معنا که فرد با ساخت آواتاری که از خودش ساخته و برای دیگران به نمایش می گذارد، فردی دیگر از خود را به نمایش می گذارد که احتمال دارد کاملا شبیه خودش نباشد. از طرف دیگر هر فرد ممکن است آواتارهای گوناگونی داشته باشد که تفاوت هایی با هم دارند.
نکته جالب اینجاست که افراد در مرحله دوم شیفته شخصیت اسطوره ای می شوند که خودشان برای خودشان ساخته اند و این اسطوره در بسیاری از موارد، ممکن است مثبت نباشد. افراد در حالی بخشی مهم از زندگی خود را در فضای مجازی می گذارند که نمی دانند این حضور، می تواند در نهایت زندگی واقعی آنها را کاملات تحت سلطه بگیرد.
به این ترتیب حضور آنها در جهان واقعی مدام کمرنگتر می شود و زندگی مجازی شان (Virtual Life) مدام پررنگتر. این ماجرا آنقدر ادامه پیدا می کند که این افراد فراموش می کنند حالا دقیقا در کدام فضا قرار دارند و باید چگونه عمل کنند. یعنی دچار نوعی دو شخصیتی می شوند که آنها را دچار بحران واقعیت می کند.
این افراد به همین دلیل گاهی فراموش می کنند که شخصیت واقعی شان دقیقا چیست. شخصیت واقعی این افراد با آنچه در پروفایل یا فعالیت ها و گفتگوهای خود در فضای مجازی نگاشته اند، تفاوت های بسیار دارد. این افراد برای ارتباط با دیگران از نقابی مجازی یا شخصیتی مجازی استفاده می کنند که واقعیت خارجی ندارد. به بیان ساده آنها دروغ می گویند، هر روز و بسیار. البته بسیاری از کاربران هم خود را با هویت واقعی خود آشکار می کنند.
به باور کارشناسان این گروه عمدتا در ارتباطاتی حضور دارند که افراد یکدیگر را می شناسند یا این آشنایی در آن ضروری است. شخصیت های دوگانه، محصول شرایط نامتجانس محیطی و آموزشی غیرمتعادل و گاهی متضاد هستند. چنین شرایطی این استعداد منفی و ناهنجار را در شخص به وجودمی آورد که همزمان دو و گاهی هم بیشتر از دو شخصیت متضاد را در خود پرورش بدهد. چنین اشخاصی در پارادوکس آنچه فکر می کنند، با آنچه می گویندونیز با آنچه عمل می کنند، قرار می گیرند.
در حقیقت پندار، گفتار و رفتار آنها، بسیار ناهمگون و ناهماهنگ است. یافتن چهره و شخصیت واقعی این اشخاص در میان چهره های متضاددیگری که از خود بروز می دهند، به دشواری ممکن می شود. اما آنچه در این میان اهمیت دارد، این است که زندگی در دنیای مجازی و به طور کلی در دنیایی که ما فردیتی به جز خود واقعی مان داریم، شاید دقیقا همان چیزی نباشد که مدام در جمع های واقعی وانمودمی کنیم. حالا ممکن است گاهی مثل فیس بوکی ها، گاهی هفت، هشت زبان بلد باشیم، در زعفرانیه، گلسار، بلوار سجاد یا کیان پارس زندگی کنیم و پدرمان شرکت چند ملیتی داشته باشد یا هر چه فحش از دهانمان درمی آید بیان کنیم. ما خودمان نیستیم.
صدای دهل از دور خوش است
ضرب المثل های نکاتی را با ما در میان می گذارند که محصول سال ها تجربه اند. «صدای دهل از دور خوش است» یکی از این ضرب المثل هاست. یعنی ممکن است صدایی که از دور زیبا باشد، از نزدیک دلنشین نباشد. به قول محمد علی بهمنی: «... من صورتم به صورت شعرم شبیه نیست/ بر این گمان مباش که زیبا ببینیم/ شاعر شنیدنی است ولی می، میل توست آماده ای که بشنوی ام، یا ببینی ام...»
آیا دیدار در فضای مجازی، شنیدن صدای دهل از نزدیک نیست؟ اصلا بیاییم یکجور دیگر به قضیه نگاه کنیم. شاید بعتضی از اوقات، صدای سنتور از دور زیبا نبشاد. شاید صدای سنتور به دوردست ها نرسد اما وقتی نزدیک می آییم، غبار دوری کنار می رود، مشخص می شودکه ماجرا از چه قرار است.
بگذارید ماجرا را کمی شخصی تر کنم. تقریبا همه کسانی که به طور تلفنی با من صحبت کرده اند شخصیتی جدی و عبوس از من برای خودشان ساخته اند اما وقتی این دیدار از نزدیک صورت می گیرد، تصورها فرق می کند. همین ماجرا در مورد عکس هایم هم وجود دارد. معمولا کسانی که عکسم را می بینند، تصوری دارند و کسان دیگری که از نزدیک می بینند تصوری دیگر. در هر کدام از این دو مورد، نقاب زمان و مکان کنار می رود و «من» واقعی دیده می شود.
توضیح این دو مورد از این رو ضروری بود که کلا همه چیز نسبی است و این نسبی بودن، در فضای مجازی خیلی بیشتر است. اخلاق، حرمت ها، اصول و قاعد در اینترنت، شکلی دیگر به خود می گیرند.
در اینترنت هویت ها گم ومخلوط می شود تا آنجا که مردی با نشانی و دیالوگ زنانه خود را معرفی می کند و برعکس. چیزی که مسلم است این که دنیای مجازی نمی تواند مانند فضای واقعی همچون داستان سرایی، نمادها و ارزش ها را تقویت کند. این یک دنیای جدید است.
پرسونا یا نقاب
پرسونا یا نقاب یکی از عبارت هایی است که در روانکاوی کاربرد بسیار دارد. یکی از روانکاوهایی که نکات زیادی در این مورد مطرح کرده، یونگ است. منظور این روانکاو از این اصطلاح، صورتی است که شخص با آن در اجتماع ظاهر می شود، اما ممکن است فرد واقعی که پشت نقاب پنهان شده کسی دیگر باشد.
یونگ معتقد است که پرسونا یا نقابی که روی صورت قرار می گیرد، محصول اجبار جامعه است. یعنی جامعه و اطراف هر فرد، باعث می شود تا او نقاب ویژه ای را به صورت بزند. بررسی های وسیع یونگ در آثار اساطیری و تمدن های گوناگون موجب شد تا او نمادهای مشترک در تمدن های گوناگونی را کشف کند. از سوی دیگر، مواجهه با بیماران و بررسی رویاهای آنها موجب شد یونگ رگه هایی از کهن الگوها را در رویاهای بیمارانش بیابد. در این میان، چهار کهن الگو بیش از دیگران توجه یونگ را به خود جلب کرد.
این چهار کهن الگو عبارتند از: نقاب، آنیما و آنیموس، سایه و خود در این میان نقاب برای ما اهمیت ویژه ای دارد. نقاب یا همان پرسونا همان است که به آن اشاره کردیم و در واقع واسطه ای میان فرد و افراد دیگر در روابط اجتماعی است. در واقع نقاب در حکم ماسکی است که فرد به صورت خود می زند تا فرد با چهره ای موجه در جامعه ظاهر شود. چنین نقابی می تواند مطابق با شخصیت واقعی فرد باشد یا با شخصیت واقعی فرد تطابق نداشته باشد.
در مفاهیم جامعه شناسی نقاب معادل نقش هایی است که افراد در جامعه به تناسب انتظارات دیگران ایفا می کنند. به عبارتی ما بازیگرانی به حساب می آییم که مدام در حال بازی در نقش دیگری هستیم و نقاب به صورت می زنیم و در حقیقت پرسونا شخصیت اجتماعی یا نمایشی هر کس است و شخصیت واقعی و خصوصی او در زیر این ماسک قرار دارد. به عقیده یونگ، اگر تاثیر و شرایط جامعه و محیط فرد شدید و بازدارنده باشد، ضخامت این ماسک زیادتر می شودو آدمی استقلال شخصی و رفتاری خود را از دست داده و به شکلی که جامعه می خواسته است درمی آید و به همین دلیل دیگر نمی تواند هدف ها و خواسته های واقعی خود را دنبال کند و آنها را تحقق بخشد.
ارتباط با افراد و شرایط محیطی گوناگون نقش ها با صورتک های گوناگون می طلبد؛ مادامی که شخص از وجود این صورتک ها بر صورت اصلی خود آگاه است، نقاب برای خود فرد بی ضرر است! اما زمانی که شخص دیگر بازی نکند و تبدیل به آن نقش شود یعنی نقش مورد انتظار محیط و جامعه جای شخصیت اصلی را بگیرد، سایر جنبه های شخصیت مجال رشد و پرورش نمی یابند و انسان از خود راستین بیگانه می شود و سلامت روانی اش در معرض خطر قرار می گیرد.
اما فرویدهم نکاتی را در این مورد مطرح کرده است. او به اتفاق هایی که در پشت این نقاب می افتد، اشاره می کند و آنها را آرزوهای برنیامده و محقق شده ای می داند که فرد آرزو دارد در آینده اتفاق بیفتد. در پشت نقاب و پرسونا، نیروی مکانیزم تدافعی که معمولا مانع رسیدن این آرزوها به حیطه آگاهی می شود، تضعیف و به این ترتیب نوعی توافق و مصالحه میان نیروی پس زننده به ناآگاه و نیرویی که تصاویر را به آگاهی می رسانند حاصل می شود. آرزوها و امیال در رویا به صورت تغییر یافته و در قالب بدل به فرد ظاهر می شوند. گاهی این رویاها به صورت تکراری و گاهی صحنه های دوران کودکی فرد است.
فقط فضای مجازی نیست
ما تنها در فضای مجازی ماسک از صورت برنمی داریم. وقتی عصبانی می شویم یا درمخمصه قرار می گیریم چنین می کنیم. وقتی کسی عصبانی می شود سازوکار تولید استرس در بدن او فعال می شود که تغییرات بیولوژیکی بسیاری در او به دنبال خواهد داشت. انگار که آژیر قرمز در مواقع اضطراری برای مقایسه با یک رفتار تهدیدکننده در بدن به صدا درآید. این یک پاسخ پیوسته فیزیولوژیکی بدن است. هرگاه در نتیجه فشردگی آمد و شد یا بی مبالاتی کارمند زیر دست، یا بروز یک تهدید واقعی در زندگی تحریک شوید، پاسخ بدن همان استرس است و این بر اثر عوامل مختلف تحریک تغییری نمی کند. این پاسخ بدن جنگ و گریز نامیده می شود که با فعالیت یک بخش داخلی مستقل سلسله اعصاب که اعصاب سمپاتیک نامیده می شود، سازمان یافته است و به طور موقتی تغییرات زیر را در بدن به وجود می آورد.
نیروی عقل در هنگام عصبانیت از وجود شخص رخت برمی بندد. در نتیجه فرد عصبانی به شدت احساساتی و برانگیخته می شود. او خودنمی داند که چه می کند و چه می گوید وهیچ کاری از او بعید نیست و همچنین حافظه و تمرکز خود را از دست می دهد.
او بعد از فروکش کردن عصبانیت و سرجا آمدن عقل به حماقت خود پی می برد که این امر بعد از وقوع واکنشی ناشی از عصبانیت حاصل می شود. رشته دوستی و عشق که پس از سال ها بافته شده، در یک لحظه به دست این دشمن درنده خو می گسلد. هر حادثه مهم و منجر به عصبانیت، تاثیر و نقشی عمیق در ژرفای ذهن «ضمیر ناخودآگاه» برجا می گذارد.
هرگاه عصبانی شویم این نقش نیرومندتر می شود، که نشانه افزایش قابلیت عصبانی شدن است. این تاثیر منفی به طور پیوسته دریاچه وسیع ضمیر ناخودآگاه را متلاطم و آلوده می کند که به تحریک کلی و ناآرامی ذهنی منجر می شودو بدین طریق موجب افزایش عصبانیت می شود. این بار هم نقاب از صورت کنار می رود و واقعیت ها رو می شود. هنگام رانندگی یا خیلی از جاهای دیگر.
ما بازیگرانی به حساب می آییم که مدام در حال بازی در نقش دیگری هستیم و نقاب به صورت می زنیم و در حقیقت پرسونا شخصیت اجتماعی یا نمایشی هر کس است و شخصیت واقعی و خصوصی او در زیر این ماسک قرار دارد. به عقیده یونگ، اگر تاثیر و شرایط جامعه و محیط فرد شدید و بازدارنده باشد، ضخامت این ماسک زیادتر می شود و آدمی استقلال شخصی و رفتاری خود را از دست داده و به شکلی که جامعه می خواسته است درمی آید و به همین دلیل دیگر نمی تواند هدف ها و خواسته های واقعی خود را دنبال کند و آنها را تحقق بخشد.
1392/11/11
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]
صفحات پیشنهادی
تصمیم دولت به بیمه کردن همه مردم وچرایی دستور رئیس جمهور در خصوص مبارزه با ویژه خواری
تصمیم دولت به بیمه کردن همه مردم وچرایی دستور رئیس جمهور در خصوص مبارزه با ویژه خواری سیاست > دولت - روحانی گفت دولت مصمم است در این چهار سال همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهد به گزارش خبر آنلاین حسن روحانی در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود با تاکید بر اینکه مشکلاتعضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه: همه پزشکان درآمد نجومی ندارند
عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه همه پزشکان درآمد نجومی ندارندعضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت همه جامعه پزشکی از درآمد سرشار و نجومی برخوردار نیست ولی رستمزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت تصور حاکم بر جامعه مبنی بر اینکه همه پزشکاندژاگه: همه دوست دارند با آرژانتین همگروه شوند
دژاگه همه دوست دارند با آرژانتین همگروه شوند هافبک تیم ملی کشورمان گفت هر فردی تمایل دارد با تیمی همچون آرژانتین همگروه شود به گزارش نامه نیوز به نقل از تسنیم تیم فوتبال فولام در حال حاضر با 19 امتیاز در رده هفدهم جدول 20 تیمی لیگ برتر انگلیس قرار دارد اشکان دژاگه و ساشا رجویباری: ذوبیها چراغ سبز ندارند/بعید است حدادیفر استقلالی شود
جویباری ذوبیها چراغ سبز ندارند بعید است حدادیفر استقلالی شود قائم مقام باشگاه استقلال گفت تا به الان ذوب آهن هیچ چراغ سبزی به ما نداده است علی نظری جویباری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت با باشگاه ذوب آهن در حال مذاکره و منتظر جواب نهایی از سوی آنها برای قرضلئوناردو دی کاپریو: همه دوست دارند اسکار بگیرند/ «گرگ وال استریت» مانند فرزندم است
لئوناردو دی کاپریو همه دوست دارند اسکار بگیرند گرگ وال استریت مانند فرزندم است لئوناردو دی کاپریو که برای بازی در فیلم گرگ وال استریت نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد است درباره این فیلم و تجربیاتش در سینما توضیح داد به گزارش نامه نیوز منتقدان و تماشاچیان فیلم گرسیدصالحی: میخواستیم همه بدانند بازیکنان پرسپولیس چه شرایطی دارند
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵ ۱۱ مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت الان به هیچ چیز غیر از بازی فجرسپاسی فکر نمیکنیم به اینکه چه خواهد شد کاری نداریم و با بازیکنان همدل شدهایم تا با پیروزی در این بازی از امید خودمان و هواداران برای قهرمانی حفاظت کنیم به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران اچرا ایرانی ها علاقه ای به خرید اینترنتی ندارند؟
چرا ایرانی ها علاقه ای به خرید اینترنتی ندارند گزارش ها مشخص می کند از 10 فروشگاهی که امکان خرید آنلاین را ایجاد کرده اند طی شش ماه تنها 2200 کالا خریداری شده است به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین مسول واحد فروش بزرگترین کارخانه تولیدکننده لبنیات ایران پشت میزکارش نچرا یک عده بیسواد باید حرف بزنند ولی دانشگاهیان سکوت کنند؟ / برخی چکارهاند که خود را متولی همه چیز میدانند؟
چرا یک عده بیسواد باید حرف بزنند ولی دانشگاهیان سکوت کنند برخی چکارهاند که خود را متولی همه چیز میدانند چرا یک عده بیسواد که از بخشهایی خاص پول میگیرند باید حرف بزنند اما بزرگان دانشگاهیان و اساتید ما سکوت میکنند چرا وقتی یک اتفاق بینالمللی رخ میدهد اساتید نامهاحمدی: چرا همه بسیج شده اند رحمتی برگردد؟
با او مشکلی ندارم احمدی چرا همه بسیج شده اند رحمتی برگردد با بازگشت مهدی رحمتی به تیم ملی بیش از هر کسی رحمان احمدی ضرر می کند چرا که به احتمال زیاد دروازه بان سوم تیم ملی خواهد شد سایت جام جم ورزشی - رحمان احمدی سنگربان سپاهان امروز گفت و گویی تفصیلی با تسنیم انجام داد که خلانوربخش: مستمریبگیران تامیناجتماعی «سبد نوروزی» ندارند/ عطاریان خبر داد: سبدکالا برای همه بازنشستگا
نوربخش مستمریبگیران تامیناجتماعی سبد نوروزی ندارند عطاریان خبر داد سبدکالا برای همه بازنشستگان جامعه > خانواده - ایسنا نوشت به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی سازمان «سبد نوروزی» برای بازنشستگان و مستمریبگیران در نظر نگرفته است گفت کارفهمه شرف و عزت انقلاب ما به خاطر دین است/ مردم ثابت کردند به نظام وفادارند
آیت الله جوادی آملی با تقدیر از حماسه آفرینی ملت در 22بهمن همه شرف و عزت انقلاب ما به خاطر دین است مردم ثابت کردند به نظام وفادارند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را ستود و تاکید کرد همه شرف و عزت نظام ما به خاطرگزینههای جمهوری اسلامی در برابر آمریکا مردم هستند/ همه جریانهای انقلابی در صحنه حضور دارند
سیاسی سایر حوزه ها عارف در جمع خبرنگاران گزینههای جمهوری اسلامی در برابر آمریکا مردم هستند همه جریانهای انقلابی در صحنه حضور دارند معاون اول دولت اصلاحات درباره اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به آمریکاست که عنوان کرده همه گزینه های از جمله گزینه نظامی علیه ایرانانتقاد روحانی از چهره هایی که خود را متولی همه چیز می دانند
انتقاد روحانی از چهره هایی که خود را متولی همه چیز می دانند چند رسانهای > فیلم - حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنانی صریح در اجلاس رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی از کسانی که خود را متولی همه چیز در جامعه می دانند انتقاد کرد لطفا منتظر بمانید &nbامام جمعه بندرعباس: وقتی رهبری احاطه کامل بر مذاکرات هستهای دارند، مشخص نیست چرا برخی تسلیت میگویند
امام جمعه بندرعباس وقتی رهبری احاطه کامل بر مذاکرات هستهای دارند مشخص نیست چرا برخی تسلیت میگویند امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه شخص رهبری با قاطعیت و تدبر بالا بر روی مذاکرات هستهای نظارت دارد گفت اگر هم نقدی به مذاکرات است باید به دور از توهین و تخریب باشد به گزارش نا دیدار چراغ خاموش وزیر کشور با علما و مراجع تقلید/خبرنگاران حضور ندارند
دیدار چراغ خاموش وزیر کشور با علما و مراجع تقلید خبرنگاران حضور ندارندوزیر کشور امروز در سفر به قم با علما و مراجع تقلید در این شهر دیدار و گفتوگو میکند به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که امروز به قم سفر کرده است دیدارهای جداگانهای با علما و مراموسویتبریزی: مجلسی که در برابر احمدی نژاد این همه عجله نمیکرد چرا با دولت روحانی اینگونه رفتار میکند/ روحان
موسویتبریزی مجلسی که در برابر احمدی نژاد این همه عجله نمیکرد چرا با دولت روحانی اینگونه رفتار میکند روحانی به این زودیها کم نمیآورد دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد با روحیهای من از آقای روحانی میشناسم به این زودیها ناراحت نخواهد شد و احساس ضعف نمیحاجی بابایی: همه آنچه که برای آنها انقلاب کردیم، در اولویت قرار دارند
فجر 92 حماسه وحدت و امید حاجی بابایی همه آنچه که برای آنها انقلاب کردیم در اولویت قرار دارند تهران - ایرنا - وزیر سابق وزارت آموزش و پرورش گفت همه آنچه که در اول انقلاب برای آنها انقلاب کردیم در اولویت قرار دارند حمید رضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در گفت و-
گوناگون
پربازدیدترینها