تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818905006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به جام یاشار دوغو در ترکیه؛ کشتی ایران بیشتر منفعت برد یا رقیبان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به جام یاشار دوغو در ترکیه؛ کشتی ایران بیشتر منفعت برد یا رقیبان تهران - ترکیه ای ها از قدیم، رسم معمول و سنت دیرینه ای در کشتی خود دارند و آن اینکه هرگز عادت و علاقه ای ندارند کشتی گیران کشورهای خارجی، با مدال طلا از خاک ترکیه خارج شوند اما این بار جام ˈیاشار دوغوˈ، خلاف این رسم و ادعا را ثابت کرد و مدال های طلای بسیاری از اردوی کشتی گیران ترکیه پر کشید!


به گزارش ایرنا، ترک ها که خود را از صاحبان واقعی کشتی و همچنین بنیانگذار کشتی نوین دنیا در هر دو رشته آزاد و فرنگی می دانند و در 60 سال اخیر، بارها پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان را در همه رده های سنی میزبانی کرده اند، اگرچه طبق روال معمول، جام قهرمانی رقابت های بین المللی کشتی آزاد ˈیاشار دوغوˈ را در خانه نگه داشتند، اما سهم آنان از مدال های طلای توزیع شده در هشت وزن جدید فقط 2 مدال بود!
ترک ها از کف ندادن مدال های طلا در مسابقه های کشتی (اعم از قهرمانی اروپا، جهان و جام های بین المللی) که در ترکیه برگزار می شود، را یک اصل ضروری و خدشه ناپذیر و مساله ای کاملا حیثیتی برای کشتی خود می دانند و از آنجاییکه پای آبرو، عزت و
و اعتبار کشتی آنان در میان است، حاضرند به هر قیمت و وسیله ای از جمله به کار گرفتن داوران، مدال های طلا را فقط برای خود نگه دارند.
در پایان چهل و دومین دوره تورنمنت بین المللی کشتی آزاد جام ˈیاشار دوغوˈ که با حضور کشتی گیران 16 کشور از جمله ایران در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، از جمع مدال های طلای توزیع شده هشت وزن جدید کشتی، به هر یک از تیم های ترکیه و آمریکا دو مدال طلا تعلق گرفت و تیم هایی چون روسیه، جمهوری آذربایجان، مغولستان و ایتالیا نیز هر کدام صاحب یک مدال طلا شدند.
تیم جوان و هشت نفره منتخب کشتی آزاد ایران که فقط در چهار وزن در این رقابت ها به میدان آمده بود، نصیبی از مدال های طلا نبرد و با دو مدال نقره و سه برنز به کار خود پایان داد.
در بین هشت کشتی گیر اعزامی کشورمان به ترکیه فقط «کمیل قاسمی» کشتی گیر فوق سنگین و دارنده مدال برنز بازی های المپیک 2012 لندن، از تجربه بالای بین المللی برخوردار بود و به رغم شایستگی برای کسب مدال طلا به دلیل مصدومیت کهنه از ناحیه پا و با صلاحدید کادر فنی تیم، در دیدار فینال مقابل «طاها آک گول» کشتی گیر سرشناس و ملی پوش ترکیه حاضر نشد و به این ترتیب به مدال نقره بسنده کرد.
ظاهرا کمیل قاسمی از جمله نفرات اعزامی تیم ملی کشتی آزاد ایران به پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا خواهد بود.
دیگر مدال نقره تیم کشورمان به «مرتضی رضایی قلعه» در 74 کیلوگرم رسید و «پیمان یاراحمدی» در 70 کیلوگرم و «علیرضا کریمی» و «محمدجواد ابراهیمی» در 86 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.
در شرایطی که تیم های برتر دنیا در آستانه پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا، تورنمنت بین المللی جام ˈیاشار دوغوˈ در ترکیه را به عنوان میدانی بسیار معتبر برای محک زدن و ارزیابی دقیق کشتی گیران خود مورد هدف قرار داده بودند، تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان با تعدادی کشتی گیر جوان و کم تجربه (البته به جز کمیل قاسمی) و به صورت ناقص در چهار وزن در این رقابت ها حضور خود را اعلام کرد.
حضور کشتی گیران نام آشنا و صاحب نامی چون جردن باروز، جیمز کندی، دومینیک برادلی، سزار آک گول، مصطفی کایا، مصطفی کویونچو، طاها آک گول، ماگومد مسلم اف، ختاگ گاژی موف، یوکی تاکاهاشی، نومین باتبولد، مانداراخان گانزوریک و ... در ترکیب تیم های آمریکا، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ژاپن و مغولستان، گواه این مساله است که این تیم ها در بهترین زمان و شرایط ممکن و به نحو احسن استفاده لازم را از جام یاشار دوغو برده و کشتی گیران خود را در فضای رقابت های مهم پیش از آغاز پیکارهای جام جهانی 2014 در آمریکا قرار داده اند.
بویژه آمریکایی ها که امسال میزبانی پیکارهای تیم به تیم جام جهانی کشتی آزاد که کمتر از یک ماه دیگر در شهر لس آنجلس برگزار می شود، را برعهده دارند و از آنجاییکه اهمیت فراوانی همواره برای این پیکارها قایلند، مثل هر سال بهترین کشتی گیران خود را برای جام بین المللی یاشار دوغو، روانه شهر استانبول ترکیه کرده بودند.
لیکن کشتی ما به رغم پشت سر گذاشتن رقابت های بین المللی جام «جهان پهلوان تختی» در تهران که از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شد، برخلاف تیم های کشورهای یادشده و بدون نگاه به پیکارهای جام جهانی آمریکا و در برنامه ای درازمدت و نگاه به آینده، از میدان جام ˈیاشار دوغوˈ در ترکیه فقط برای تجربه اندوزی جوانان خود استفاده کرد.
در هر صورت تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان با هفت کشتی گیر جوان و به همراه «کمیل قاسمی» میدان دیده و با تجربه در میدان بین المللی استانبول ترکیه، موفق به کسب پنج مدال نقره و برنز شد و کارنامه نسبتا موفقی ارایه داد.
نکته گفتنی اینکه پیکارهای جام جهانی سال 2014 کشتی آزاد در روزهای 24 و 25 اسفند ماه و با حضور تیم های ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، گرجستان، اوکراین، ارمنستان، هندوستان، ژاپن و مغولستان به صورت تیم به تیم در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار خواهد شد.
ناصر انصافی مقدم.
ورزشی (5). ** 1589 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن